در این مقاله می خواهیم به کاربرد فنگ شویی در چیدمان اتاق خواب بپردازیم. اما قبلش درباره نیروی “چی” توضیح مختصر می‌دهیم. که به صورت Qi و یا Ki نوشته می شود.

مفهوم نیروی “چی”

مفهوم مقدماتی و اساسی فرهنگ سنتی چین است. در این فلسفه اعتقاد بر این است که “چی” بخشی از هر موجود زنده و نوعی نیروی حیات و یا انرژی معنوی آن است . این کلمه گاهی به صورت جریان انرژی و یا به طور تحت‌اللفظی به صورت نفس و هوا نیز ترجمه می شود.

نیروی "چی"

این انرژی سیال و در حرکت است و بنابر اعتقاد سنتی چین می تواند در فضا جریان داشته باشد. و یا در اثر موانع مختلف ساکن شود مطلوب ترین حالت در زندگی و چیدمان فضای کار و زندگی حالتی است. که در آن نیروی” چی” بتواند جریان داشته باشد. تجدید شود و به عبارت زنده باشد.

نیروی "چی"

این مطلب را نیز از دست ندهید:  حقیقت فنگ شویی و یک روش جدید فنگ شویی غربی برای ایجاد آرامش

کاربرد فنگ شویی در اتاق خواب

اتاق خواب  دستگاه نهایی و جایی است که هنگام شما خواب و تجدید انرژی حیات و یا نیروی “چی” در آسیب پذیر ترین حالت خود قرار دارید. از دیدگاه فلسفه چینی یا یونینگ اتاق خواب محیطی متناسب با این و دارای فضای آرام و صلح آمیز است. شما باید در این فضا احساس امنیت کرده و انرژی “چی” شما نباید منحرف شده و ناراحتتان کند.

فنگ شویی در اتاف خواب

در عین حال این اتاق باید محل مناسبی برای گردش “چی” و دارای هوای تازه فراوانی برای تجدید نیروی شما باشد . برای این کار 14 توصیه برایتان داریم.

که با به کار گرفتن حداقل تعدادی از آنها می توانید اتاق خود را برای به محلی برای استراحت عمیق و عالی تبدیل کنید.

اولین مورد کاربرد فنگ شویی

در بهترین حالت اتاق خواب باید تا حد ممکن از درب ورودی خانه دور باشد. این حالت تکرار عادت منطقی و امنیتی پیشینیان غارنشین مانست. هرگز در دهانه ورودی غار نمی خوابیدند.

فنگ شویی در اتاف خواب2

دومین مورد کاربرد فنگ شویی

به محل قرار گرفتن پنجره از ورودی اتاق دقت کنید. انرژی “چی ” به گردش در میان در و پنجره تمایل دارد .و شما باید از قرار دادن تخت خواب در مسیر کوران “چی” خودداری کنید.

سومین مورد

تخت خود را طوری قرار دهید که بتوانید در حالت خوابیده در اتاق را ببینید. این حالت سطح موثری از امنیت درونی را در شما ایجاد می کند. در صورت امکان تخت را تا جایی که می توانید از درب خود اتاق هم دورتر قرار دهید.

فنگ شویی در اتاف خواب4

چهارمین مورد

از خوابیدن به شکلی که سرتان نزدیک پنجره قرار بگیرد خودداری کنید.زیرا انرژی از طریق پنجره به خارج راه یافته و به هدر می‌رود. و شما پس از بیدار شدن بیش از پیش احساس خستگی خواهید کرد.

5

اگر حمام و دستشویی رفتن شما به اتاق خواب راه دارد . حتماً قبل از خواب درب اتاق را ببندید .

فنگ شویی در اتاف خواب5

6

برای حمایت از چی در حال خواب و به منظور که نیرو را جزئی از درون خود ساخته و آن را تغذیه کنید. بهتر است تخت شما دارای لبه محکم و  چوبی در قسمت بالا باشد. انرژی از طریق به آدرس ها و بالای سرتان از بدن خارج و وارد می‌شود. وجود یک محافظ در بالای سر بسیار مفیدتر از دیوار سرد و خالی و یا از آن بدتر لب پر پیچ و خم فلزی و فرفورژه است.

اتاق خوابی ساده و شیک

7

اگر تخت شما دو نفر است به محل قرارگیری تخت نسبت به دیوار پشت آن توجه کنید. آیا تخت درست در وسط دیوار قرار گرفته است؟ این نکته در یک رابطه بسیار با اهمیت است. زیرا هر دو نفری که از تخت استفاده می‌کنند. باید سهم یکسانی از آن داشته باشند. اگر خط مشترک به گوشه اتاق رانده شده باشد شخصی که سمت باز تخت می‌خوابد فضای آزادی برای چرخش “چی” دارد. اما انرژی شخصی که سمت دیوار می خوابد عملاً در دام افتاده است.

فنگ شویی در اتاف خواب5

8

بهتر است میزهای کنار تخت و روتختی ها لبه های منحنی داشته باشند. و زاویه دار و تیز نباشد.

9

تیرچه های سقف در سقف های چوبی از نقطه نظر کاربرد فنگ شویی برابر با کابوس هستند. این ترکها به راحتی انرژی “چی” را مسدود می‌کند. و فراوانی که بر روی این طرح کار وارد می شود. نیروی درونی بسیاری به آن می‌بخشد. که در طول استراحت بر روی شما سنگینی خواهد کرد.

10

روش های ساده برای رها شدن از این انرژی منفی رنگ کردن تیرکها یا آویختن پارچه از آنهاست . این کار باز از بار تصویری تیر کاسته و خاصیت منفی آن را از بین می برد.

11

تخت شما نشان دهنده رابطه شما با همسرتان است.  هرگز نباید بر روی تختی پر سر و صدا و ناراحت بخوابید.

12

از آنجایی که اتاق خواب فضای مطابق با یین دارد بهتر است برای نورپردازی آن از نور های ملایم استفاده کنید. و از آویختن چراغ در بالای تخت بپرهیزید.

13

رنگ های ملایم و ترکیب شده با سفید مانند صورتی کم رنگ ،لیمویی، آبی آسمانی ، سبز کم رنگ برای اتاق خواب بسیار مناسبند.

فنگ شویی در اتاف خواب

14

بهترین جا برای نصب آینه جایی که در هنگام خواب هم می‌توانید تصاویر خود را در آن ببینید هرگز آن را در اطراف تخت نصب نکنید. در عوض بر روی دیوارهای مقابل خود تصویر یا مجسمه ای زیبا قرار دهید. که با دیدن آن در هر صبحگاه دلگرم شوید.