کافه برو یک نوشیدنی گرم ایتالیایی بر پایه اسپرسو است. برو (breve) در زبان ایتالیایی به معنی کوتاه است. اما این کلمه چه ربطی به نوشیدنی دارد؟ این نوشیدنی مانند کاپوچینو درست می شود، اما در آن به جای شیر معمولی از شیر نصف و نیم بخارپز شده استفاده می شود. شیر نصف و نیم بخارپز یک کف خامه ای تولید می کند. ای قهوه طعم لطیف و خوشمزه ای دارد و آن را می توانید به همراه قهوه لاته و کاپوچینو به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید. در این مقاله این نوشیدنی لذیذ را بررسی می کنیم و روش درست کردن آن را به شما می گوییم.

کافه برو
هر کشور و فرهنگی برای درست کردن قهوه روش دم آوری خودش را دارد، اما در این روش ها فقط میزان مواد اولیه تغییر می کند. احتمالا شما از میان قهوه های مختلفی که وجود دارد همه را امتحان نکرده اید! کافه برو از جمله قهوه هایی است که در سایه باقی مانده است. با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است درباره قهوه برو به شما بگوییم.

کافه برو

کافه برو چیست؟

 

عده ای از افراد وقتی نام قهوه را می شنوند ممکن است تنها یک قهوه سیاه خالص را تصور کنند. اما برخی دیگر از افراد ترجیح می دهند قهوه ای خود را با مقداری شیرو یا حتی خامه بنوشند. افزودن مقدار کمی مواد خوشمزه خامه ای طعم قهوه را لذیذتر و لطیف تر می کند. اگر شما نیز از این دسته از افراد باشید حتما طعم کافه برو را می پسندید.

قهوه برو یک نوشیدنی اسپرسوی غنی و بدون قند است. این نوشیدنی یک برداشت آمریکایی از کافه لاته ایتالیایی است که کاملا بر پایه شیر درست می شود. اما نوشیدنی کافه برو نسبت به لاته که از شیر معمولی تهیه می شود، نرم تر است، زیرا شیر نصف و نیمه بخارپز شده باعث می شود حجم کف نوشیدنی افزایش یابد. البته باید بدانید که این نوشیدنی چربی و کلسترول بیشتری نسبت به کاپوچینو و لاته های تهیه شده با شیر دارد، حتی اگر در تهیه آن از شیر کم چرب و یا بدون چربی استفاده شده باشد. قهوه خورهای حرفه ای این نوشیدنی را به اندازه کافی غنی و خوشمزه می دانند و اعتقاد دارند نیازی به هیچ افزودنی شیرین کننده ای برای آن نیست. این قهوه معمولا به عنوان دسر سرو می شود اما برخی از افراد دوست دارند آن را در وعده صبحانه بنوشند و کافئین مورد نیاز خود را تامین کنند.

کافه برو
البته، اگر شما از طعم های شیرین لذت بیشتری می برید می توانید کمی شیرین کننده و یا شربت طعم دار به آن بیفزایید.
بازیکنان خط حمله تیم فوتبال دانشگاه نورث وسترن رژیم غذایی بدنامی داشتند. این قهوه به رژیم آن ها اضافه شد تا انرژی بیشتری داشته باشند.

کافه برو
قهوه برو فقط با اسپرسو تهیه می شود؟

شما می توانید شیر نصف و نیمه بخارپز شده را به هر نوشیدنی قهوه اضافه کنید. می توانید یک کاپوچینوی خوشمزه با این روش داشته باشید در لیوان نوشیدنی تقریبا قسمت های مساوی اسپرسو، شیر نصفه و نیمه بخارپز شده و فوم است. شما حتی می توانید یک نوشیدنی ضعیف تر از اسپرسو مانند قهوه کارامل موکا را انتخاب کنید. البته این کار به رژیم کاهش وزن شما لطمه وارد می کند!
تصور کنید در یک کافی شاپ هستید و می خواهید این نوشیدنی لوکس را سفارش دهید. ممکن است کافه برو را در منوی آن ها مشاهده نکنید اما این بدان معنی نیست که دیگر نمی توانید این نوشیدنی را سفارش بدهید.
بسیاری از کافه ها لاته برو را اصلاحی استاندارد برای لاته می دانند. شما می توانید یک لاته سفارش دهید و کلمه breve را به آن اضافه کنید. همچنین شما می توانید این کار را با هر نوشیدنی انجام دهید و آن را لذیذ تر کنید.

کافه برو
تفاوت کافه برو با لاته

اما چه چیزی قهوه برو را با قهوه لاته متفاوت می کند؟ در این بخش تفاوت های اساسی را به شما می گوییم.
برو از شیر نصف و نصف بخارپز شده ساخته می شود اما در تهیه لاته از شیر کامل استفاده می کنیم.
در برو نسبت لبنیات به اسپرسو یک به یک است اما در لاته نسبت لبنیات به اسپرسو یک به دو است.
یک قهوه برو چهار اونس است و در یک فنجان کوچک سرو می شود اما یک لاته معمولا شش اونس است و می توان آن را در لیوان سرو کرد.
شیر مخصوص لاته به گونه ای است که به میکروفوم تبدیل می شود و بافت دارد اما شیر کافه برو بخارپز شده و بافت ندارد.

کافه برو

چرا در اسم این نوشیدنی از کلمه breve استفاده شده است؟

همانطور که گفتیم breve در زبان ایتالیایی به معنی کوتاه است. اما چرا این نوشیدنی کافه برو نام دارد؟

شاید این نام را بخاطر نصفه و نیمه بخارپز شدن شیر گرفته باشد. در بخارپز کردن شیر به روش نصفه و نیمه شیر به اندازه شیر کم چرب بالا نمی رود. قد یک شیر کم چرب کامل بخارپز شده تقریبا دو برابر است. بنابراین اگر به همان مقدار شیر کم چرب استفاده کنید و آن را نیمه بخارپز کنید، قد نوشیدنی کوتاه تر می شود.