تزیینات دیواری خانه مجموعه ای متنوع از لوسترهای دیواری ، شمعدان های دیوارکوب، مجسمه ها و نقش برجسته ها  است. و همینطور تابلوهای نقاشی عکس ، پوستر  و صنایع دستی هم می‌تواند جزو تزیینات دیواری باشد. که باید هماهنگ و متوازن کنار هم قرار بگیرد.

تزیین دیواری1

این هماهنگی در رنگ و اندازه و جنس این تزیینات اثر می‌گذارد. و حاصل جمع آن ها سلیقه صاحب خانه را نشان می‌دهد . قبل از اینکه چیزی را به دیوار بیاویزید . خوب به آن توجه کنید و جای آن را با دقت انتخاب کنید. دیوار های سوراخ شده و لکه دار منظره ناخوشایندی به خانه می دهند. در خانه کوچک از تعداد زیادی قاب و آویز شمعدان برای دیوار استفاده نکنید.

تزیین دیواری5

قاب و تابلو به عنوان تزیینات دیواری

می توانید از قاب های وسیع و دلبازی استفاده کنید که همه توجه مخاطب را جلب می‌کند. این تزیینات دیواری را با توجه به روحیه و عقیده و البته رنگ و سبک مبلمان انتخاب کنید با چراغ دیواری ساده‌ای به آن نور بتابانید.

قاب عکس های فلزی اغلب مناسب شرکت ها و اداره ها ست که روح صمیمی خانه را خنثی می کند.  این تزیینات دیواری  را اگر ضروری است با دقت انتخاب کنید.

قاب ها به خصوص قابهای بزرگ را به طور دقیق به وسط دیوار بیاویزید.در هر ارتفاعی که قاب اول را می‌زنید قاب بعدی را هم در همان ارتفاع بزنید. و گرنه چیدمان خانه شما آشفته به نظر می‌آید .

تزیین دیواری9

نقاشی در تزیینات دیواری

اگر به نقاشی علاقه مندید و دوست دارید که برای منزل خود تابلونقاشی بگیرید .باید تا حدودی به سبک های نقاشی آشنا باشید و دو سبک متضاد را کنار یکدیگر آویزان نکنید. برای مثال یک تابلو رنسانسی را کنار یک تابلو از صورتک آفریقایی نیاویزید. با این کار روح خانه را یکدست و صاحب شخصیت ویژه می کنید. و هم از انتقاد مهمانان سبک شناس و نقاش در امان هستید.

تزیین دیواری6

استفاده از پوستر روی دیوار

در اتاق خواب از پوستر های ارزان قیمت با رنگ های خشن مثل قرمز و مشکی یا زرد و مشکی استفاده نکنید. سعی کنید اضافه ها عکس های کهنه و بریده های مجله ها از دیوارها جدا کنید. و در یک اتاق تمیز ملایم و خلوت به خواب بروید.

خلاقیت شما هم مهم است

البته ما همیشه می‌گویم خودتان خلاق باشید می توانید با چوب بامبو ، طناب کنفی حتی مقوا و هر چیزی که در دسترس شماست تزیینات دیواری ابتکاری بسازید. و راه های متفاوتی را برای تزیین کردن خانه خودتان امتحان کنید. البته این کار شما را خوشحال تر و آرام تر می کند. هدف اصلی خانه آرایی ایجاد حس مطبوع در فضای خانه شماست.

تزیین دیواری2

این مطلب را نیز از دست ندهید: کاغذ دیواری،دکوراسیون داخلی شیک و زیبا با یک انتخاب مناسب

تزیینات دیواری راهروها را هوشمندانه انتخاب کنید

راهروهای ورودی اغلب و باریک هستند که شما میتوانید با رنگ روشن و سرد این فضا را بازتر و وسیع تر از آنچه که هست نشان بدهید. برای تزیینات دیواری راهرو ها استفاده از رنگ های آبی روشن و سفید و سبز بسیار برای بزرگتر نشان دادن فضای راهرو مناسب است.

تزیین دیواری4

البته اگر خانه شما راهرو  وسیعی دارد. می توانید از کنسول ها و کمد ها و جاکفشی هم استفاده کنید. استفاده از کنسول ها به شما اجازه می دهد تا در کنار استفاده از تزیینات دیواری از وسایل تزیینی مانند گل خشک هم روی کنسول استفاده کنید . و فضای صمیمی به هنگام ورود به خانه در این راه را به شما القا شود.

تابلو و نقاشی

تزیینات دیواری مثل تابلوهای نقاشی و مجسمه ها از عناصری هستند که بهمون نوازی شما را نشان می دهد. می توانید در این مسیر از عکسهای خانوادگی استفاده کنید.

تزیین دیواری6

 

برای روشنایی کافی می توانید از چراغ دیواری در مسیر راهرو استفاده کنید . که فضای تاریک و باریک رو به یک مکان نورانی و بزرگ تبدیل کنید. و همینطور برای ورود و خروج به خانه هم روشنایی کافی داشته باشید.

پوشش دیوارهای فضای بیرون خانه باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. و قابلیت نگهداری و پاکیزگی آن هم در سطح مطلوبی باشد. بنابراین اگر از تزیینات دیواری برای راهرو استفاده میکنید. تزییناتی را انتخاب کنید که بتوانید آنها را جابجا کرده و به راحتی تمیز کنید.

تزیین دیواری8

جلوه آرایش و دکور راهرو های بیرونی و داخلی خانه بیان کننده دیدگاه و چگونگی برقراری ارتباط شما با دیگران است .هر چقدر که این محیط آرام تر و زیباتر باشد. مهمان‌نوازی بیشتری را از شما نشان می دهد.