یکی از هنرهای دستی مربوط به کشور ما که از  قدمت طولانی و چند صد ساله برخوردار است، فرش و تابلو فرش دستباف است که در ابعاد گوناگونی بافته می‌شود.  این هنر اصیل ایرانی با قدرت زیبایی خود جلوه خاصی به هر مکانی می‌بخشد. به همین خاطر، استفاده از آن طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است. به طوری‌که در هر زمانی از سال، نمایشگاه‌های زیادی برگزار می‌شود تا خرید و بازدید از این نمایشگاه‌ها صورت گیرد.

فرش دستباف

راهنمای تخصصی خرید فرش و تابلو فرش دستباف

در صورتی که قصد  بازدید و یا سفارش فرش و تابلو فرش دستباف را در این نمایشگاه  دارید. بهتر است با مواردی آشنا شوید.

  • در ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که این هنر اصیل ایرانی، با نخ ابریشم بافته می‌شود. به طوری که درصد بیشتر این فرش را نخ ابریشم تشکیل داده است.
  • یکی دیگر از راهنمای تخصصی، سبک وزن بودن آن‌ها است. در این گونه فرش‌ها، هر چه وزن کمتری دیده شود، مرغوب‌تر به شمار می‌آید. علاوه بر آن‌که در این نوع فرش و یا تابلو فرش هر چه نقوش ریزتر بافته شده باشد، جلوه زیباتری به آن‌ها بخشیده شده است.
  • در این گونه از فرش‌ و یا تابلو فرش‌ها، علاوه بر زیبایی نقوشی که دیده می‌شود، نرمی و لطافت زیبایی نیز باید احساس شود.
  • این هنر اصیل ایرانی چه به صورت فرش و یا تابلو، طبق اندازه استاندارد باید بافته شود تا در هر مکان و به هر شکلی قابل پهن و یا وصل  شدن به دیوار باشد. در این گونه از فرش و یا تابلو فرش‌ها، نقش‌های گوناگونی نیز دیده می‌شود.

تابلو فرش دستباف

بیشتر بخوانید : اگر در منزل خود از دکوراسیون مدرن استفاده کرده اید فرش دستباف مدرن از انتخاب های خوب است

مشخصات یک فرش و تابلو فرش  دستباف مرغوب چیست؟

در ابتدا به این نکته باید اشاره کرد که این هنر اصیل ایرانی، مشخصات بسیاری دارد.  یکی از این مشخصات، راحت تا کردن فرش است. در صورتی که فرش دستباف باشد، به آسانی تا می شود، بدون آن که خطوط تا بر روی فرش دیده شود و یا فرش شکسته شود.

یکی دیگر از مشخصات بارز فرش و تابلو فرش  دستباف مرغوب، پرز این فرش‌ها است که پرز بسیار کمی دیده می‌شود. به طوری که با راه رفتن و یا دست زدن به آن‌ها هیچ‌گونه پرزی احساس نمی‌شود.

در این هنر اصیل ایرانی، گره زدن فرش و ظرافت نیز بسیار اهمیت دارد. هر چه در این فرش‌ها گره کمتر و با دقت زیاد  انجام شده  باشد، بسیار مرغوب و با کیفیت‌تر دیده می‌شود. ضمن آن‌که دوام آن به قدری باید باشد تا با شستن رنگ و یا شکل ظاهری خود را از دست ندهد. به دلیل آن‌که این مدل از  فرش و یا تابلو فرش‌ها با دست بافته می‌شود، حفظ تقارن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به گونه‌ای  هر طرف این فرش‌ها که بایستید، قرینه بودن رنگ و طرح  دیده می‌شود.

فرش دستباف

بیشتر بخوانید: اگر به دنبال مبلمانی هستید که بتوانید به راحتی با فرش و دیگر وسایل منزلتان همخوانی داستع باشد حتما مقالع مبل مدرن را مطالعه کنید.

برگزار کنندگان  فرش و تابلو فرش دستباف

در جامعه امروز که برخی از هنرهای اصیل ایرانی رو به فراموش شدن است. با بازدید از این نمایشگاه و سفارش فرش و تابلو فرش دستباف نه تنها به بافندگان و طراحان فرش کمک زیادی می‌کنید، بلکه در حفظ این هنر اصیل نقش مهمی را ایفاء خواهید کرد. این بافندگان حرفه‌ای  سرمایه گذاری لازم در تولید را انجام داده اند و سعی کرده‌اند  تا با   نخ ابریشم مرغوب، بهترین آثار را بافته و به نمایش در آورند.

با سفارش و خرید مستقیم از این نمایشگاه،   کیفیت  به شما تعهد داده می شود.  علاوه بر آن‌ که در این نمایشگاه، تمامی محصولات دستباف با گارانتی و خدمات پس از فروش چند سال به خریدار ارائه می‌شود. این نمایشگاه مورد نظر از 25 الی 30 اردیبهشت در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‌شود. بازدید و خرید از این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است.

توصیه می‌شود اگر به این هنر اصیل ایرانی علاقه و قصد سفارش دارید، به نمایشگاه سری بزنید. به دلیل آن‌که  در این نمایشگاه فرش و تابلو فرش‌ها با تنوع زیاد بافته شده  تا هر مشتری بنا یکی از آن‌ها را سفارش دهد. لازم به ذکر است که قیمت‌های خرید و سفارش در مقایسه با بیرون ارزان‌تر و با تخفیف بیشتر عرضه شده است. همچنین در این نمایشگاه افرادی  حضور دارند تا  به شما علاقمندان بهترین راهنمایی و مشاوره خرید را به طور رایگان ارائه دهند.