بسیاری از شرکت ها امروزه به یک اصول طراحی داخلی اداری جدید و سازماندهی شده نیاز دارند. همانطور که می دانید، برخی از ذفاتر دارای اتاق های تک نفره یکسان هستند. بنابراین طراحان در تلاشند تا محیط کار گسترده تری را برای کارگران ایجاد کنند. به این ترتیب در کنار بهبود استفاده از فضا، حس همکاری و صمیمیت بین همکاران نیز افزایش می یابد.
تمیزی، انعطاف پذیری و تطبیق پذیری در طراحی مدرن بسیار مهم است. به دلیل این طراحی زمانی که فرد وارد محل کار خود می شود، نیازی به نگرانی و فکر زیادی برای انجام وظایف خود ندارد.

اصول طراحی داخلی اداری
همانطور که گفتیم طراحی مناسب برای محیط کار نه تنها می تواند ارتباط نزدیک تری بین کارکنان ایجاد کند، بلکه باعث ایجاد ارتباط بهتر بین مشتری و کارمند می شود.

 

نکات مهم در مورد اصول طراحی داخلی اداری

 

فضای کاری خصوصی یا باز

 

در سال اخیر حدودا 5 تا 10 سال گذشته، تحرکات زیادی در فضاهای کاری مشترک وجود داشته است که به اعضای تیم اجازه می دهد تا در یک فضای نسبتا کوچک به طور موثر و آسان روی پروژه ها کار کنند.
طبق تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده که اجازه دادن به این نوع فضای کاری بدون پشتیبانی مناسب می تواند بهره وری را کاهش دهد. برخی افراد این توانایی را دارند که در یک محیط شلوغ بزرگ شوند. حتی افراد درونگرا نیز در انجام فعالیت های روزانه خود دچار مشکل هستند. زیرا آنها نمی توانند همزمان به تماس های تلفنی و افراد در حال حرکت در فضا توجه کنند. حواس پرتی بی پایان است.
در صورت بهره گیری از این نوع چیدمان شما می توانید فضای خصوصی برای مواقع ضروری ایجاد کنید که افراد یا تیم ها بتوانند از آن برای دوری از صداها، خواندن یک سند، برقراری تماس خصوصی یا قرار ملاقات سریع استفاده کنند. این فضا در طراحی دکوراسیون اداری فعلی بسیار مهم است.

 

انواع محیط کاری

 

در طراحی داخلی این گرایش وجود دارد که انواع مبلمان از فعالیت های مختلف در محیط کار پشتیبانی کنند. فضایی برای رویدادهای مشترک، فضای کوچک برای کارهای خاص یا رویدادهایی که نیاز به تمرکز کامل دارند، میز و مبلمان مختلف را می توان برای طراحی داخلی اداری استفاده کرد. برای این منظور، تولیدکنندگان مبلمان در حال گسترش کسب و کار خود و ارائه سیستم های شگفت انگیز و خلاقانه برای برآورده کردن انتظارات مشتریان هستند.

اصول طراحی داخلی اداری

ارگونومیک

 

در تمامی مراحل طراحی دکور اداری که شامل چندین بخش مختلف می شود می توانید اصول ارگونومیک را در آنها اعمال کنید. در حالت ایده آل، هر فردی که در محل کار کار می کند باید صندلی، میز و پایه، کیبورد و چراغ های کاری قابل تنظیم داشته باشد. اگر بودجه ای برای یک محل کار کامل ندارید، از وسایل کوچک شروع کنید. هر میز باید حداقل یک صندلی قابل تنظیم با کیفیت خوب، صفحه کلید و بازوی کنترل داشته باشد.

کارمندی که در تمام طول روز از میز بدی رنج می‌برد، بیشتر از یک بیماری جسمی رنج می‌برد که می‌تواند باعث انواع دردها و در نتیجه بهره‌وری کمتر شود.

اصول طراحی داخلی اداری

فضای مناسب انبار جهت نگهداری

 

فراهم کردن فضایی جهت نگهداری در دفتر به کارمندان شما فرصت کافی می دهد تا فضای خود را تمیز و مرتب نگه دارند. همه ی ما شاهد دفاتری که انبوهی از پرونده ها را در خود دارد را دیده ایم. این شرکت در همه جا تجهیزات اداری زیادی دارند که باعث سردرگمی می شوند. به مشتریان خود نشان دهید که دفتر شما سازماندهی شده است و می تواند تجارت شما را اداره کند.

حس راحتی و آرامش در محل کار

 

این می تواند یک موضوع داغ باشد. اگرچه سیستم‌های تهویه مطبوع فراتر از طراحی داخلی هستند، ما می‌خواهیم اهمیت همکاری با مهندسان مکانیک در پروژه‌های طراحی دفتر را برای اطمینان از وجود سیستم مناسب برجسته کنیم. HVSC به سیستم «گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع» اطلاق می‌شود که ترکیبی از آن‌ها آسایش و راحتی محل کار را بهبود می‌بخشد. این سیستم ها بخشی از مهندسی مکانیک را نشان می دهد که نقش مهمی در طراحی ساختمان های اداری و صنعتی ایفا می کند.

کلام آخر

 

استفاده از این نکات هنگام طراحی دکوراسیون اداری جدید به ایجاد فضایی سالم در سازمان شما کمک می کند. این وضعیت نه تنها به نفع سلامت تمامی افراد فعال در شرکت است، بلکه با ایجاد آرامش و افزایش آسایش انسان در محیط کار، بهره وری را افزایش می دهد.