آشپزخانه مانند قلب خانه است و طراحی آشپزخانه اپن خانه را بسیار کارآمد و زیبا می کند. همچنین باعث جذابیت آشپزخانه شما خواهد شد.

طراحی آشپزخانه اپن تنوع زیادی وجود دارد. دهانه را می توان مستطیلی، L  یا منحنی و غیره ساخت که هر کدام شکل خاص خود را دارند. باید به سلیقه، مدل آشپزخانه و فضای خود توجه کنید و بهترین و مناسب ترین فضای باز را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. با رنگ‌ها بازی کنید و با استفاده از رنگ‌های مناسب فضایی زیباتر طراحی کنید.

طراحی آشپزخانه اپن

یک ایده خوب در طراحی آشپزخانه اپن استفاده از زوایایی برای زیبا و خاص جلوه دادن آن است. می توانید از کاشی های آشپزخانه و رنگ کف خانه خود برای قرار دادن سنگ ها در بیرون استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشند. نکته مهم دیگر این است که رنگ ها باید یکدست باشند. به عنوان مثال، سفید و خاکستری ترکیب رنگ های باز و ملایمی هستند که می توانند راحتی را در طول پخت و پز فراهم کنند. می توانید این رنگ را روی دیوارها هم بزنید تا با هم کت و شلوار خوبی بسازید و خانه خود را زیباتر کنید.

 

انواع طراحی آشپزخانه اپن

 

شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید، اما در اینجا به شما نشان می دهیم که انواع مختلفی از اپن آشپزخانه وجود دارد. می‌دانید که آشپزخانه‌های امروزی عمدتاً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باز هستند و این مزایا و معایب دارد. بزرگترین مشکل فضاهای باز در پروژه های معماری مدرن این است که به اندازه قبل ایمن نیستند. هم از نظر بصری و هم از نظر بو و جریان هوا، در اینجا با سبک های مختلف طراحی اپن آشپزخانه آشنا می شوید و خواهید دید که آشپزخانه های اپن به 3 دسته تقسیم می شوند:

 

  1. اپن کاملا باز
  2. اپن نیمه باز
  3. اپن با قابلیت بسته شدن

طراحی آشپزخانه اپن

 

طراحی اپن کاملا باز

آشپزخانه هایی که با این مدل اپن طراحی شده اند، به دلیل طراحی دیوارها و کابینت آشپزخانه، فضای داخل آشپزخانه از بیرون کاملاً نمایان می شود. همان گونه که از نام آن پیداست، زیبایی این طرح این است که فضای داخل خانه را گسترش می دهد و خانه را راحت تر می کند.

 

شما در این نوع طراحی نیازی به انتخاب هیچ یک از نقشه ها ندارید. به عنوان مثال: اگر طراح بخواهد کل آشپزخانه را بازسازی کند تا خانه بزرگتر به نظر برسد. تاثیر اصلی این روش باز کردن آشپزخانه عبارت است از:

  1. حریم خصوصی کسانی که مایل به استفاده از آن برای سال ها هستند محدود شده است.
    2. کنترل بوی غذا مشکل است.

طراحی آشپزخانه اپن

اپن نیمه باز

نیمه باز به این معنی است که آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که دید از فضای اطراف عمدتاً توسط دیوارها و کابینت های موجود در آشپزخانه کنترل می شود. بدیهی است که ممکن است اصلا شبیه یک آشپزخانه قدیمی نباشد، اما ظاهر آشپزخانه اپن شبیه مدل های اپن نیست.

مدل نیمه باز به این معنی است که با عناصر ساختاری می توانیم تا حدودی در آشپزخانه ای که به خوبی حفظ شده است فضاسازی کنیم. گاهی اوقات تعیین مرز بین این نوع بازشو و نوع اول کار آسانی نیست.

طراحی آشپزخانه اپن

اپن با قابلیت بسته شدن

انواع مدل های مختلفی از راه حل های آشپزخانه اپن وجود دارد. هر زمان که بخواهید می توانید آشپزخانه اپن خود را به یک آشپزخانه بسته تبدیل کنید. اکثر مشکلات همه دهانه های آشپزخانه رفع خواهند شد. همه چیز ممکن است؟ خوشبختانه بله البته روش سنتی استفاده از پرده و کرکره است.

طراحی آشپزخانه اپن

اپن باز یا بسته؟

 

پس از دانستن این اطلاعات، می توانید از خود بپرسید که کدام مدل برای خانه شما مناسب است. امروزه افراد کمی برای بستن درب آشپزخانه وارد آشپزخانه می شوند. اما در نهایت بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد.

اگر دوست دارید یک آشپزخانه جدید و مدرن برای خانه خود داشته باشید، باید به اندازه خانه توجه کنید. اگر خانه کمتر از 200 متر است، بهتر است از انواع مدل های آشپزخانه اپن استفاده کنید. اگر خانه بزرگی دارید، آشپزخانه را جداگانه طراحی کنید و کابینت های آشپزخانه را از مدل جزیره ای بچینید. اگر خانه کوچک است، مدل بدون آشپزخانه ای که با پذیرایی یکسره است مناسب می باشد.

طراحی آشپزخانه اپن

سخن آخر

 

همان طور که در اینجا گفته شد انتخاب اپن آشپزخانه با توجه به سلیقه شما انجام می شود. ما تنها سعی داشتیم که دید شما را از تمامی زوایا به این موضوع باز نماییم.