اتاق خواب یکی از آن اتاق هایی است که اغلب اوقات زمان زیادی را در آن می گذرانید. بنابراین به چیدمان آن دقت کنید. تختخواب از آن دسته مبلمانی است که بدون توجه به متراژ و تعداد اتاق ها در هر خانه ای یافت می شود و می توان گفت وجود آن در هر خانه ای بسیار مهم است.
امروزه انواع مدل تختخواب های جدید وجود دارد و این جنبه علاوه بر اینکه انتخاب را دشوارتر می کند، دست شما را برای انتخاب بیشتر باز می کند.
تختخواب های مدرن و جدید برای دکور و ظاهر اتاق خواب بسیار موثر هستند. پس باید تختی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد و همچنین با سایر مبلمان اتاق همخوانی داشته باشد تا جلوه خاصی به اتاق خواب بدهد و زیبایی آن را دو چندان کند.
در این مقاله انواع مدل های جدید تختخواب را به شما معرفی خواهیم کرد.

مدل تختخواب

تخت چوبی (MDF)

امروزه انتخاب بیشتر افراد برای تختخواب ام دی اف است. از این نوع چوب در قسمت های مختلف دیگر مانند کابینت، کمد و … نیز استفاده می شود.
چوب ام دی اف علاوه بر کیفیت و استحکام بالا و تنوع ساختاری از قیمت مناسبی برخوردار است و همین ویژگی ها باعث محبوبیت آن شده است. چوب ام دی اف از خاک اره و چسب ساخته می شود اما جلوه چوب طبیعی دارد.

 

مدل تختخواب دو نفره

این تخت معمولاً از دو قسمت مجزا تشکیل شده است که با قلاب یا بست های مخصوص به هم متصل می شوند. قسمت های بدنه و پایه آن از چوب ساخته شده و پایه مقاومت بیشتری دارد. پایه تخت به طور معمول باید حداقل 15 سانتی متر بالاتر از سطح زمین باشد تا بتوان ارتفاع را تغییر داد و جابه جا کرد. تخت خواب های دو نفره بسیار پرطرفدار است و اکثر زوج ها تمایل دارند از انواع و مدل های تخت خواب دونفره با سبک های مدرن، سلطنتی، کلاسیک و فانتزی استفاده کنند.

مدل تختخواب

تختخواب سورتمه ای

 

برای مدل تختخواب سورتمه مشتری زیاد نیست و خودشان این نوع تخت را سفارش می دهند. تخت سورتمه ای ممکن است متفاوت به نظر برسد اما از نظر استاندارد با تخت های دیگر تفاوتی ندارد و بیشتر از چوب ساخته شده اند و می توانند برای خانه های مدرن و خاص جذاب باشند.

مدل تختخواب

مبل تختخواب شو

این سبک کاربردی و همه کاره است، ظاهری شبیه مبل سه نفره دارد، یکی از بهترین انواع تخت می باشد، از مزایای این تخت می توان به اشغال فضای کوچک و کاربردهای زیادی اشاره کرد، بسیار مناسب برای خانه کوچک، می توان آن را مبل نیز کرد، مبل تختخواب شو برای نشستن مهمان نیز استفاده می شود. این نوع را می توان در اتاق کودک یا محیط اداری استفاده کرد.

تختخواب فوتون

این نوع تخت، تشکی است که شب ها یا هنگام استراحت روی زمین پهن می شود و روز در اتاق جداگانه قرار می گیرد. به عنوان مبل استفاده می شود در مدل تخت خواب تشک را می توان از چارچوب مبل جدا کرد و به عنوان تشک خواب استفاده کرد و نسبت به تخت تاشو فضای کمتری را اشغال می کند.

 

تخت سلطنتی

یکی از بی نظیرترین و محبوب ترین تخت های امروزی تخت کینگ است که جایگاه بالایی در بین افراد جامعه دارد. ظاهر این نوع تخت خواب شبیه مدل های قدیمی و آنتیک است و کیفیت تخت کینگ بسیار بالاست و قیمت بالایی دارد. تخت خواب های کینگ در دو نوع پایه دار و بدون پایه ساخته می شوند.
مدل تختخواب

تخت جک دار

این نوع تخت برای فضاهای کوچک نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.این تخت دارای دو قسمت است که قسمت بالایی را می توان به کمک جک بالا و قائم کرد و قسمت دوم پایین تخت با فضایی در جلوی این قسمت برای نگهداری وسایل است. مکانیزم فنری و دسته تخت از ویژگی های خاص ساخت این مدل است و به راحتی می توان تخت را بدون نیاز به آن بالا و پایین آورد.

مدل تختخواب

تخت تاشو

در خانه ای که مشکل کمبود جا وجود دارد می توان از تخت تاشو استفاده کرد. تخت تاشو که به صورت ایستاده روی دیوار مونتاژ می شود و در حالت باز می توان به عنوان  مبلمان از آن استفاده کرد. وجود کمد با این نوع تخت، بیشترین فضا را در اتاق ایجاد کرده است.

 

سخن آخر

 

انتخاب تختخواب سلیقه ای است و به سبک طراحی خانه شما بستگی دارد.  خوشبختانه این روزها مدل تخت خواب های زیادی در بازار وجود دارد. هر فردی با هر سلیقه ای می تواند بهترین و مناسب ترین مدل را برای اتاق خواب خود انتخاب کند.