اصول دکوراسیون داخلی کاخ سلطنتی

اصول دکوراسیون کاخ سلطنتی باکینگهام، به معنای خانه امپراتوری یا یک اقامتگاه بزرگ و با شکوه تزئین شده، برای اشراف و جامعه عالی است. چیزی که یک کاخ را از یک ویلا معمولی متمایز می کند، مساحت بزرگی است که آن را اشغال می کند. چیدمان کاخ دارای اتاق های زیادی برای اسکان اعضای خانواده، مهمانان، سالن ها و اتاق های خصوصی برای پذیرایی، تفریح ​​و کارکنان است.

مفهوم اصلی طراحی مجلل کاخ، پلان بزرگ، سقف های تزئینی بلند، استفاده از مصالح مجلل، رنگ های سلطنتی، لوسترهای کریستالی، آثار هنری و تزئینات منحصر به فرد است. طراحی دکوراسیون تراس طرح های سنتی ویلاها با الهام از دوران ویکتوریا متاثر از فضای داخلی باشکوه آنهاست.

دکوراسیون داخلی کاخ باکینگهام

طراحی کاخ مدرن به سبک کلاسیک محدود نمی شود و می تواند نئوکلاسیک، مدرن، اسلامی و یا حتی معاصر باشد و کم شکوه نباشد. در یک قطعه زمین بزرگ کاخ همیشه توسط باغ هایی با مناظر زیبا احاطه شده است.  زیبایی طراحی بیرونی بسیار مهم است: از یک دیوار مرزی که حریم خصوصی را تضمین می کند تا نمای کاخ همگی چشمگیر می باشند.

 

طراحی بیرونی کاخ

جزئیات تزئینی زیبا و طراحی نور مناسب از عناصر مهم برای نشان دادن زیبایی کاخ باکینگهام هستند.

دکوراسیون داخلی کاخ باکینگهام

 

ورودی کاخ

 

اولین تصور بازدیدکنندگان از ورودی کاخ با تزئینات مجلل ایجاد می شود. باید توجه زیادی به طراحی دروازه کاخ شود. طراحی درب کاخ می تواند شامل زیور آلات کنده کاری شده باشد. همچنین می تواند طرحی ساده اما چشمگیر باشد و بر عظمت آن تاکید کند. هنگام ورود به تالار اصلی، کاخ حداقل دارای دو طبقه است که ممکن است دارای پله باشد.

دکوراسیون داخلی کاخ باکینگهام

سالن ها و اتاق های پذیرایی خصوصی

محل استقبال و پذیرایی است پس باید به دکوراسیون کاخ سلطنتی الیزابت بسیار توجه کرد. فضای داخلی تالار به سبک سنتی با صندلی های اصیل دوره ویکتوریایی با تودوزی و طلا دوزی و تزئینات گل، سنگ مرمر، لوسترهای کریستالی، آثار هنری دیواری با رنگ های سلطنتی که جلوه ای برای افزایش زیبایی کاخ ایجاد می کند، با پرده ها است. از ابریشم و مخمل، اساس دکوراسیون کاخ سلطنتی است. فرش پشمی منحصر به فرد با کیفیت بالا جلوه ای نجیب به اتاق می دهد.

 

اتاق غذاخوری

 

در یک کاخ سنتی، اتاق غذاخوری یک اتاق بزرگ مجزا با میز و صندلی های راحت است که گروه های زیادی از مردم از جمله اعضای خانواده و مهمانان را در خود جای می دهد. بازسازی اتاق غذاخوری را نمی توان از اتاق غذاخوری اصلی و اتاق خانواده جدا کرد. پلان عریض پلان امکان ایجاد یک منطقه بدون تقسیم دیوار را فراهم می کند. رویه چوبی یا مرمری یکپارچه و میزهای فرفورژه و صندلی های روکش ظریفی به زیبایی ناهار خوری می بخشد. این میز با شمعدان های زیبا و گلدان های هماهنگ تزئین شده است که زیبایی را تکمیل می کند.

دکوراسیون داخلی کاخ باکینگهام

اتاق خانوادگی

این یک اتاق خصوصی برای جلسات خانوادگی است. نمونه هایی از دکوراسیون کاخ سلطنتی، صندلی در این مکان نیاز به آموزش زیبایی برای شب های خانوادگی دارد. مربی مدرن با طراحی اشرافی با تلویزیون صفحه تخت بزرگ برای سرگرمی های خانوادگی. پنجره های بزرگ مشرف به استخر یا باغ اتاق را آرام تر و لذت بخش تر می کند.

 

نشیمن کلاسیک

 

اتاق اصلی به راهروی ورودی متصل است و پذیرای مهمانان کاخ است. به عنوان یک اتاق دوم که به جای مجلس استفاده می شود، ممکن است همان چیدمان یا اتصال متفاوتی به اتاق غذاخوری داشته باشد. در طراحی دیوار اتاق نشیمن معمولا از پانل های چوبی یا کاغذ دیواری گلدار استفاده می شود و دکوراسیون سقف، نقشه های معماری و رنگ اتاق نشیمن می تواند با توجه به ترجیحات صاحب خانه متفاوت باشد. در اتاق نشیمن کاخ، منسوجات و عناصر تزئینی که بر روی پرده ها، بالش ها و صندلی ها قرار می گیرند نقش مهمی را ایفا می کنند.

دکوراسیون داخلی کاخ باکینگهام
سخن آخر

 

وسعت و بزرگی کاخ و تحلیل دکوراسیون کاخ سلطنتی آن قدر زیاد می باشد که می توان در پس آن مقاله های بسیار زیادی نوشت، ما در اینجا سعی کردیم شما را با قسمت های مختلف کاخ الیزابت آشنا کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید واقع گردد.