در این مقاله تلاش می کنیم با ارائه راهنمای انتخاب مبل مناسب برای منزل های کوچک در زمینه ی انتخاب مناسب ترین مبلمان به شما کمک نماییم.چند نکته درباره ی نحوه انتخاب مبل برای منازل کوچک وجود دارد که با بررسی و توجه به این نکات می توانید انتخاب بهتر ومناسب تری نیز داشته باشید.

هنگامی که متراژ خانه ی شما کوچک است،انتخاب مبل مناسب برای خانه ی خود نیز بحثی پرچالش می شود.وقتی که انتخاب مبلمان بدون توجه به متراژ اتاق،تنها بر اساس زیبایی،انجام گردد احتمال دارد مبل شما فضای زیادی را از اتاق اشغال نماید.حتی احتمال دارد که در اتاق جا نشود.در چنین شرایطی ممکن است گاهی اوقات فروشنده حاضر به پس گرفتن مبلمان نشود و شما محتمل ضرر زیادی شوید.پس بهتر است پیش ازاقدام برای خرید مبلمان راحتی ؛استیل کلاسیک یا استیل راحتی این مطلب را با دقت زیاد مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید مبلمان منزل خود داشته باشید.

 

نحوه انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک

نحوه انتخاب نوع مبل به اندازه و فضای اتاق نشیمن و همچنین میزان و تعداد دفعات استفاده از آن بستگی دارد.

  • در نظر گرفتن حداکثر فضای موجود اتاق نشیمن

این مورد یکی از مهم ترین عواملی است که می بایست درنظر بگیرید.شما می بایست مبلمانی را انتخاب نمایید که متناسب با ابعاد فضای منزل باشد تا به ایجاد فضایی دنج و بدون ایجاد احساس تنگی در فضا کمک کند.

  • راحتی و ارگونومی

یک مبل زیبا و با کیفیت می بایست به میزان کافی حس راحتی را در موقع نشستن به شما انتقال دهد.علاوه بر اندازه و سایز مبل شما باید راحتی و ارگونومی تشک و نشیمن گاه مبلمان را هم در نظر داشته باشید.

  • بهبود زیبایی فضا

یک انتخاب درست از مبلمان،می تواند موجب کامل شدن دکوراسیون منزل شما گردد و موجب جذاب شدن و منسجم شدن لوازم داخل منزل با مبلمان انتخابی شما گردد.

  • بهینه سازی فضا

اتاق های کوچک ممکن است در صورت انتخاب مبلمان نامناسب درهم و شلوغ به نظر بیاید.پس شما می بایست مبلمانی را انتخاب نمایید که رفت و آمد از بین آن ها براحتی انجام شود و امکان جابجایی آسان را داشته باشند.

 

 

چند نکته مهم و ضروی قبل از خرید مبل اتاق کوچک

  • موقعیت و جایگاه مبل را طوری در نظر بگیرید که نزدیک دیوار باشد و یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد نماید و مطمئن شوید که هیچ مسیری را برای رفت و آمد مسدود نمی نمایید.
  • اندازه مبل مورد نظر خود را مشخص نمایید،قبل از انتخاب مبل برای اتاق خود مهم است که فضای موجود و تعداد افرادی را که از مبل می خواهند استفاده نمایند را مشخص نمایید.
  • برای مبل انتخابی خود مطمئن شوید که از مواد و پارچه های با کیفیت استفاده می شود.علاوه بر کیفیت ظاهر،پارچه انتخابی می تواند دارای اهمیت باشد.ازجمله جنس پارچه ها می توان به مخمل،کتان،چرم و … اشاره نمود.
  • به سایز و اندازه دسته های مبل توجه نمایید،دسته های بزرگ می تواند فضای زیادی را اشغال نماید و اتاق را به هم ریخته جلوه دهد.سعی کنید از مبلمان با دسته های جمع و جورتر استفاده نمایید.
  • می توانید از مبلمانی استفاده نمایید که به صورت ترکیبی طراحی و ساخته می شوند.به طور مثال در برخی از مبلمان دسته وجود ندارد که قطعا فضای کمتری را اشغال می نمایند.یا برخی از مبلمان حالت تخت خواب شو هستند که مناسب برای استراحت مهمان ها در شب می باشند.
  • به رنگ و طرح مبل توجه نمایید که برای روشن تر شدن اتاق خود می بایست از رنگ های روشن تر یا خنثی استفاده نمایید.
  • راحتی و ارگونومیک بودن مبل از اهمیت ویژه ای برخوردار هست و باید توجه خاصی به این مورد نمایید.