شاید تصور کنید استفاده از تخت تاشو دیواری راحت است؛ ولی سخت در اشتباهید! تخت‌تاشو دیواری اگرچه فضای اتاق خواب شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، اما خراب شدن جک هیدرولیکی، بدنه ضعیف و بی‌کیفیت و داشتن مشکلات ایمنی فقط 3 مورد از عیب‌های غیرقابل چشم‌پوشی این نوع تخت است. ما به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه این مقاله نسبت به معایب تخت‌تاشو دیواری به‌طورکامل آشنا می‌شوید و مناسب‌ترین راه جایگزین برای آن را بررسی می‌کنیم.

۱. محدودیت در تغییر دکوراسیون اتاق خواب؛ عیب بزرگ تخت تاشو

تخت‌های تاشو به‌راحتی امکان جابه‌جا شدن ندارند؛ همچنین به دلیل بدنه ضعیف در صورت جابه‌جایی، امکان آسیب دیدن تخت وجود دارد. به‌علاوه، بسیاری از باکس‌های تخت تاشو، کتابخانه و میز تحریر دارند که ایجاد تنوع در دکوراسیون اتاق خواب را با محدودیت همراه می‌کند؛ ازاین‌رو شما فقط با تغییر در فرش، اکسسوری‌های اتاق و عوض کردن مدل روتختی اسپرت یا کلاسیک‌تان امکان ایجاد تفاوت در دکوراسیون اتاق خواب را دارید. تخت‌های تاشو دیواری در طرح‌ها و رنگ‌های محدودی تولید می‌شوند؛ در نتیجه در انتخاب تخت تاشویی که مناسب فضای منزل و طبق سلیقه شما باشد با چالش مواجه خواهید شد.

محدودیت در تغییر دکوراسیون؛ اصلی‌ترین عیب تخت تاشو دیواری

۲. قیمت بالا تخت تاشو دیواری؛ محدودیتی برای خرید

تخت‌های تاشو دیواری در کنار ساختار ضعیف و بی‌کیفیت، دارا بودن مشکلات ایمنی و محدودیت در انتخاب رنگ و طرح، قیمت بالایی نیز دارند؛ درنتیجه درصورتی‌که کیفیت ساخت و امکان تغییر دکوراسیون برای شما در اولویت است، خرید تخت تاشو دیواری برای شما گزینه مناسبی نیست. اگر به‌ دنبال خرید تختی هستید که تنوع رنگی بیشتر و ساختار بدنه باکیفیت‌تری داشته باشد و همچنین برای اتاق‌هایی با فضای کوچک هم مناسب باشد، خرید باکس تخت برای شما گزینه مناسب‌تری است.

۳. چالش‌های باز و بسته کردن تخت تاشو کدام است؟

معمولا دستگیره‌های تخت‌تاشو در قسمت بالا تعبیه شده‌اند که دسترسی به آن را سخت می‌کند. بالا بودن دستگیره تخت تاشو  برای اشخاص باردار و کودکان، چالشی غیرقابل انکار است. همچنین به دلیل فشاری که باز و بسته کردن تخت به‌مرور به مفاصل و ستون فقرات می‌آورد، استفاده از تخت‌تاشو دیواری برای سالمندان و افرادی با مشکلات مفصلی و کمر درد مناسب نیست.

۴. بدنه‌ ضعیف و بی‌کیفیت تخت تاشو دیواری؛ عمری کوتاه با دوام پایین

ضعیف بودن جنس بدنه از اصلی‌ترین معایب تخت تاشو دیواری است. تخت‌های تاشویی که در ساخت آن‌ها از چوب یا ام دی اف با‌کیفیت و مرغوب استفاده نشده باشد، به دلیل بدنه ضعیف، پس از مدتی دچار شکستگی می‌شوند. همچنین وقتی بدنه تخت کیفیت پایینی داشته باشد هنگام باز و بسته شدن، فشار بسیاری به بدنه و اتصالات تخت وارد می‌شود.

۵. خرابی جک‌های هیدرولیکی تخت تاشو؛ باز و بسته شدن ناگهانی تخت

خرابی جک‌های هیدرولیکی تخت‌ دیواری یکی از بزرگ‌ترین معایب تخت تاشو دیواری است. جک هیدرولیکی تخت تاشو وظیفه کنترل وزن تخت را دارد. این جک‌ها قفلی دارند که از باز و بسته شدن ناگهانی تخت جلوگیری می‌کند. همچنین اگر جک‌ هیدرولیکی و قفل آن از مواد نامرغوب ساخته شده باشد، تخت ناگهان باز یا بسته خواهد شد.

تخت باکس، جایگزینی مناسب برای تخت تاشو دیواری است

تخت باکس یا باکس تخت خواب، در واقع اسکلتی چوبی یا فلزی با روکشی پارچه‌ای است و انگار دو تشک روی هم قرار گرفته‌اند. در لایه زیر تشک این تخت معمولا باکسی مخفی برای نگه‌داری و سازماندهی کردن وسایل غیرضروری تعبیه شده است. در ادامه مزایای باکس تخت را برای شما آورده‌ایم:

  • قیمت مناسب: تخت باکس نسبت به تخت تاشو دیواری قیمت مناسب‌تری دارد.
  • حمل و نقل آسان: برخلاف تخت تاشو دیواری که جابه‌جایی آن برای تغییر دکوراسیون سخت است، تخت باکس‌ها به‌راحتی قابلیت جابه‌جایی دارند.
  • تنوع در رنگ: برخلاف تخت‌های تاشو که محدودیت طرح و رنگ دارند، در ساخت تخت باکس‌ها از انواع پارچه‌های مخمل و مخمل ژاکارد در رنگ‌های مختلف نیز استفاده می‌شود.

تخت باکس‌ها علاوه‌بر، داشتن قیمت مناسب و امکان حمل و نقل آسان، سایزی به اندازه تشک دارد؛ بنابراین برای اتاق خواب‌هایی با متراژ کوچک مناسب است. همچنین معمولا باکس تعبیه شده در این نوع تخت، فضایی برای قرار دادن وسایل اتاق شماست.

تخت باکس؛ بهترین جایگزین برای تخت تاشوی دیواری

تخت باکس را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید

تخت‌تاشو دیواری، قدرت تحمل وزن مشخصی دارد و استفاده از آن برای افراد با وزن بالا توصیه نمی‌شود. اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و به‌ دنبال تختی جمع و جور برای اتاق خود هستید، پیشنهاد ما به شما تخت باکس است. می‌توانید کالای خواب و تخت‌ باکس مورد‌نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر و با قدمت و اعتبار بالا مانند صفاهوم تهیه کنید.