بازسازی خانه و تغییر دکوراسیون یکی از چالش های مهم برای افرادی است که تصمیم دارند این کار را انجام دهند. اگر قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید و دکوراسیون آن را تغییر دهید، در این مقاله با ما همراه باشید.

اقدامات اولیه برای شروع بازسازی خانه و تغییر دکوراسیون

بازسازی خانه با هدف تغییر در سبک دکوراسیون می‌تواند با یک بازسازی معمولی متفاوت باشد. در این مطلب به طور خاص به این موضوع پرداخته شده است که اگر می‌خواهید منزل خود را با هدف تغییر دکوراسیون بازسازی کنید، از کجا باید شروع کنید و چه اقداماتی باید انجام دهید. پس در این مطلب، هر موقع از بازسازی خانه صحبت می کنیم، منظور بازسازی با هدف تغییر در دکوراسیون داخلی است.

1- بررسی نیازها و اهداف

قبل از هر چیز، مشخص کنید که چه اهدافی را در نظر دارید. آیا می‌خواهید در کنار تغییر دکوراسیون، فضا را بزرگ‌تر نمایید، آن را بازتر و روشن‌تر کنید یا می‌خواهید همین پلانی که در حال حاضر دارید، خانه خود را بازسازی کرده و دکوراسیون آن را تغییر دهید.

2- مطالعه و تحقیق

در گوگل جستجو کنید، سبک های مختلف دکوراسیون را ببینید، در سایت ها و حتی شبکه های اجتماعی مرتبط با دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان، بگردید و طرح ها و ایده های جدید را بررسی کنید. با این کار یک دید کلی از موضوع پیدا خواهید کرد و در مراحل بعدی که مربوط به بودجه و انتخاب سبک دکوراسیون است، بهتر تصمیم بگیرید و به جمع بندی نهایی برسید.

3- بودجه مالی

چقدر بودجه در اختیار دارید؟ این سوال بسیار مهم است. بازسازی خانه در حالت کلی بودجه خاص خود را لازم دارد، حالا اگر سبک دکوراسیون خاصی هم مدنظر شما باشد، هزینه ها بسیار متفاوت خواهد بود. به طور مثال در آشپزخانه اگر سبک نئوکلاسیک را انتخاب کنید، باید بودجه بیشتری را کنار بگذارید. به بیان ساده تر، شما با یک بودجه کم، نمی توانید یک سبک خاص و گران را برای بازسازی منزل خود انتخاب کنید.

برای اینکه در مورد بودجه لازم برای بازسازی بهتر به نتیجه برسید، از سایت شرکت ابنیه طراحان نصر کمک بگیرید. ابنیه طراحان نصر، هزینه های بازسازی خانه را هر ماه آپدیت می کند. برای مشاهده به لینک زیر مراجعه کنید:

https://atnasr.ir/

4- تعیین سبک دکوراسیون

این مرحله وابسته به مرحله قبل، یعنی بودجه مالی شما است. متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید از بین سبک های مختلف که به سلیقه شما نزدیک تر است، یکی را انتخاب کنید. توجه کنید که در مرحله 2 (مطالعه و تحقیق) شما به اندازه کافی با نمونه های اجرا شده و سبک های دکوراسیون داخلی آشنا شده اید. مشخص کنید که کدام سبک را دوست دارید؛ مدرن، کلاسیک، روستایی یا مدرن؟

5- جمع بندی خواسته ها

خواسته های خود را جمع بندی کنید. طرح ها و ایده هایی که در مرحله 2 نظرتان را جلب کرده است در موبایل خود ذخیره کنید، سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید را یادداشت کنید تا در مرحله بعدی که قرار است با متخصصین مختلف صحبت کنید، همه چیز واضح و شفاف باشد و مذاکره بهتری داشته باشید.

6- انتخاب شرکت بازسازی

اگر نیاز به کمک حرفه‌ای دارید، افرادی را که در زمینه های مورد نیاز شما تخصص دارند، پیدا کنید. شرکت های ساختمانی، معماران و متخصصان دکوراسیون داخلی گزینه هایی هستند که بهتر است از آن ها مشورت بگیرید تا هم دکوراسیون داخلی زیباتری داشته باشید و هم لوازم مناسب با ابعاد و متراژ منزل را خریداری کنید و هم بازسازی با اصولی و باکیفیتی داشته باشید.

می توانید شرکتی را انتخاب کنید که هم طراحی داخلی را انجام دهد و هم اجرای طرح و بازسازی را. حتی می توانید طراحی داخلی را به یک مجموعه واگذار کنید و بازسازی را به مجموعه دیگر؛ اما پیشنهاد می شود برای انسجام کار و هماهنگی بیشتر طرح با اجرایی بودن آن، مراحل طراحی و اجرا را به یک شرکت واگذار کنید. فراموش نکنید که نمونه کارها، مجوزها و مدارک لازم شرکت ها را با دقت بررسی و مقایسه کنید.

7- طراحی داخلی

پس انتخاب شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی (با درنظر گرفتن تمام توصیه های مرحله قبل)، طراحی داخلی سه بعدی، بر اساس بودجه، خواسته ها و سبک دکوراسیون موردپسند شما انجام خواهد شد. طرح های سه بعدی را با دقت بررسی کنید و هر کجا برایتان مبهم بود یا با آنچه نظر شما است، متفاوت بود، با پیمانکارتان در میان بگذارید. قبل از شروع بازسازی و عملیات اجرایی، هر تغییری که لازم است، انجام دهید تا در حین اجرا همه چیز به خوبی پیش برود.

8- شروع بازسازی

بازسازی خانه، بر اساس طراحی داخلی صورت گرفته در مرحله قبل، آغاز خواهد شد. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کند تا در نهایت، یک بازسازی عالی بر اساس دکوراسیون مورد علاقه خود داشته باشید و همه چیز مطابق میل تان تحویل شود.

ما تلاش کردیم تا تمام موارد لازم را با شما در میان بگذاریم و این مطلب یک راهنمای جامع برای شروع بازسازی خانه و تغییر دکوراسیون باشد و ابهامی برای شما خواننده گرامی باقی نماند.