این روزها اغلب مدیران ادارات و سازمان‌ها به فکر تجهیز سالن کنفرانس با بهترین تجهیزات صوتی و تصویری و بالا بردن بازدهی جلسات هستند. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره تجهیزات سالن کنفرانس و سیستم صوتی کنفرانس در اختیار داشته باشید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
شرکت هرم خدمات مشاوره، طراحی و اجرای سالن سینما، سالن همایش، آمفی تئاتر و اتاق‌های کنترل  و نصب تجهیزات سالن کنفرانس را به عهده می‌گیرد و پروژه‌ها را با بهترین کیفیت و هزینه مناسب به اتمام می‌رساند.

ضرورت استفاده از سیستم صوتی کنفرانس

قبل از اینکه با انواع تجهیزات سالن کنفرانس آشنا شویم، لازم است ضرورت استفاده از آن‌ها را بدانیم. برای آشنایی با ضرورت استفاده از بهترین تجهیزات صوتی در سالن کنفرانس شرایطی را تصور کنید که سیستم صوتی سالن کنفرانس حین برگزاری جلسه از کار افتاده و ارتباط حاضرین با هم قطع شده است. در این وضعیت حاضرین کلافه و سردرگم می‌شوند و نمی‌توانند جلسه را به اتمام برسانند.
از طرف دیگر باید در سالن کنفرانس صدای باکیفیتی پخش شود تا بازدهی جلسات به حداکثر برسد و رضایت همه کسانی که در سالن حضور دارند جلب شود. بدیهی‌ست در صورتی که برای خرید تجهیزات سالن کنفرانس دقت نکنید و سیستم صوتی کنفرانس قدرت مناسبی نداشته باشد، صدا با وضوح در سالن پخش نمی‌شود.
البته در انتخاب سیستم صوتی کنفرانس باید به تناسب تجهیزات با ابعاد سالن هم توجه کنید. در سالن‌های بزرگ لازم است سیستم صوتی پیشرفته‌ای استفاده کنیم تا در تمام قسمت‌های سالن صدا به وضوح پخش شود.

 

مزیت نصب هر کدام از تجهیزات سالن کنفرانس چیست؟

  •    سیستم کنترل مرکزی
    یکی از تجهیزات سالن کنفرانس سیستم کنترل مرکزی است که امکان کنترل ابزارهای تکنولوژی را فراهم می‌کند. با استفاده از این سیستم و کنترلر رادیویی می‌توان در مدت زمان کم و به سادگی تمام اقدامات صوتی را کنترل کرد.
    •   دوربین روباتیک 
      دوربین روباتیک ویژگی‌های خاصی دارد که می‌تواند برنامه‌ریزی دقیقی را مطابق دستورالعمل انجام دهد و از پروتکل‌های کنترلی پشتیبانی کند. این دوربین‌ها باید قابلیت چرخش در تمام محورها را داشته باشند، مجهز به زوم بالا باشند و در شرایط نوری مختلف به صورت اتوماتیک تنظیم شوند.
    •    تجهیزات بی‌سیم 
    اگر به فکر طراحی و اجرای سالن کنفرانس هستید باید از تجهیزات سالن کنفرانس به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به کابل‌کشی هم استفاده کنید. شما می‌توانید سیستم صوتی کنفرانس را بدون نیاز به کابل و سیم به مانیتور و بلندگو وصل کنید و کاربری بهتری را تجربه کنید.
    •    صندلی سالن کنفرانس
    اگر از صندلی مناسب و استاندارد در سالن کنفرانس استفاده کنید، حاضرین خسته نمی‌شوند و می‌توانند تمرکز داشته باشند. البته ابعاد صندلی و فاصله بین آن‌ها هم باید استاندارد و متناسب با ابعاد سالن کنفرانس باشد.

  تجهیزات صوتی کنفرانس که باید تهیه کنیم

از مهم‌ترین تجهیزات سالن کنفرانس، سیستم صوتی کنفرانس است که انواع و اقسام گوناگونی دارد. میکروفن جزو ضروری‌ترین وسایل برای تجهیز سالن کنفرانس است که با استفاده از آن می‌توانیم گفتگوها را در سالن پخش کنیم.
همچنین لازم است برای طراحی و اجرای سالن کنفرانس، از اسپیکر هم استفاده کنیم. وقتی اسپیکر مرغوب و باکیفیت باشد، صدا هم در قسمت‌های مختلف سالن بدون نویز پخش می‌شود.

برای خرید سیستم صوتی کنفرانس چقدر هزینه کنیم؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد نصب تجهیزات سالن کنفرانس را دارند این است که هزینه خرید سیستم صوتی کنفرانس چقدر است. اگر شما هم بعد از آشنایی با تجهیزات صوتی کنفرانس در حال برآورد هزینه‌ها هستید بهتر است بدانید قیمت تجهیز سالن کنفرانس ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد.
همانطور که گفتیم شما باید  قبل از خرید سیستم صوتی کنفرانس به متراژ سالن دقت کنید. سالن‌هایی که متراژ بزرگی دارند باید تجهیزات صوتی بیشتر و قوی‌تری داشته باشند تا صدا در تمام قسمت‌های سالن پخش شود. بنابراین پیشرفته بودن و تعداد تجهیزات صوتی در هزینه تجهیز سالن کنفرانس تاثیرگذار است.
از طرف دیگر برند تجهیزات صوتی کنفرانس هم عامل مهمی در تعیین هزینه‌هاست. قطعا اسپیکر و میکروفن و سایر تجهیزات سالن کنفرانس از برندهای معتبر، قیمت بالاتر اما کارایی بیشتری دارند.
در صورتی که اطلاع از هزینه خرید سیستم صوتی کنفرانس برایتان اهمیت دارد، می‌توانید از طراح دکوراسیون بخواهید قیمت طراحی و تجهیز سالن کنفرانس را برآورد کند.

سخن آخر 
سالن کنفرانس باید مجهز به ابزارها و وسایل تکنولوژی باشد و کارایی سالن را به حداکثر برساند. سعی کردیم در این مطلب راهنمای کاملی درباره سیستم صوتی کنفرانس و سایر تجهیزات مورد نیاز در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.