در زندگی های کنونی اکثر ما انسان ها آینه ها نقش مهمی دارند. آینه ها از ایران باستان نقش مهمی در مراسم های تاریخی نیز داشته اند. امروزه جایگاه خاصی در دکوراسیون داخلی منازل مراکز خرید و ساختمان ها برخوردار است. البته قاب و اندازه آینه ها با توجه به مکانی که مورد استفاده است متفاوت هستند. قاب دور آینه در طراحی آن تاثیر قابل چشم گیری دارد. در بازارهای امروزی آینه ها با طرح و رنگ های متنوع و با اندازه و قاب های مختلف از جنس های چوبی و ساده گرفته تا فلزی و رزینی وجود دارد علاقه ما انسان ها نسبت به آینه غیر قابل توصیف است. بریم با چند نمونه از آینه قدی آشنا شویم:

آینه قدی

این مطلب را نیز از دست ندهید:نظافت منزل راهکاری برای آنکه خانه را تمیز کنید و لذت ببرید

آینه قدی مدرن

اگر چه برخی از افراد به آینه ها نگاه تزیینی و دکوری دارند. اما کسانی هستند که بدنبال کاربرد آینه ها هستند. آینه قدی همانطور که از اسمش پیداست کاربرد زیادی دارد .و فقط برای دیزاین دکوراسیون نیست آینه های قدی متناسب با قد انسان طراحی شده و گاهی شاید بلند تر در آینه های مدرن جنبه سادگی آن و چهار چوب قاب آن بسیار رعایت می شود آینه های قدی معمولا به شکل مستطیل هستند ولی طرح بیضی آن نیز وجود دارد. که معمولا بیشتر مورد توجه قرار میگیرد آنچه در خصوص استفاده از این آینه ها اهمیت دارد محل قرار گیری آن در دیزاین منزل می باشد . به طور کل اولین مکانی که برای نصب این آینه به ذهن افراد می رسد نصب آن در اتاق خواب کنار کمد های لباس می باشد .

آینه قدی 1َ6

جایی که افراد هنگام پرو لباس بتوانند به راحتی خودشان را در آینه ببیند .  مکان بعدی که برای نصب این آینه ها پیشنهاد می شود نصب در راهروی خروجی می باشد مکانی که شخص هنگام پوشیدن کفش و خروج از منزل نیاز دارد خودش را یکبار دیگر در آینه برانداز کند.

آینه قدی 1َ

در خصوص قاب آینه های قدی نکته قابل ذکر این می باشد که با توجه به سبک دکوراسیون منزل و گستردگی فضا ،قاب دور آینه را تعیین کنید اگر دکور منزلتان دکوراسیون مدرن می باشد از قاب های ساده مدرن استفاده کنید و هرچقدر فضای اتاق محدود تر باشد قاب آینه نیز باید ظریف تر باشد.

این مطلب را نیز از دست ندهید: سبک معاصر چه تفاوتی با سبک مدرن در دکوراسیون داخلی دارد؟

آینه قدی کلاسیک

آینه های قدی کلاسیک طرفدارن خاص خودش را دارد این سبک آینه ها در طراحی هایش از ریزه کاری های زیادی برخوردار است. به طوری که پر از رزق و برق و تجملی دیده می شوند نمایش این مدل آینه ها در بدو ورود می توان شکوه دکوراسیون منزل تان را تداعی کند.

بنابراین یکی ازبهترین فضا ها برای نصب این آینه ها فضای تاریک و خاموش مانند راهروهای ورودی می باشد. در هنگام خرید این آینه ها حتما به رنگ و سبک دکوراسیون منزل تان توجه کنید. اگر این سبک از آینه ها با رنگ مبلمانتان متناسب نباشد بعد از نصب متوجه یک فضای شلوغ و بهم ریخته می شوید.

آینه قدی 12

آینه های قدی پایه دار

آینه های قدی پایدار یکی از آینه های پر طرفدار و پر کاربرد می باشد. این سبک از آینه ها به دلیل دارا بودن پایه انعطاف پذیری کم تری نسبت به سایر آینه های دیگر دارند. به دلیل داشتن پایه جا دادن این سبک آینه در هر قسمت از منزل کار سخت و دشواری است. و باید مکان مشخصی برای آن در نظر گرفت این مدل از آینه ها برای دکور کردن قسمت های پرت و کنج ها بسیار گزینه مناسبی هستند .

در اکثر آپارتمان ها گوشه هایی وجود دارد که کاربرد زیادی ندارند و تزیین آن ها هم سخت به نظر می آید شما می توانید به راحتی با قرار دادن این مدل آینه ها در آن قسمت این مسئله را حل کنید.

آینه قدی 1َ3

این مطلب را نیز از دست ندهید:رنگ های خنثی چه تاثیری در دکوراسیون داخلی دارند؟

آینه های قدی چوبی

یکی از انواع آینه ها آینه چوبی است آینه های چوبی که به سبک روستیک طراحی شده اند می توانند جلوه زیبا و غیر قابل توصیفی به منزل تان بدهند و برای درست کردن این آینه ها نیاز به هزینه زیادی نیست تنها با کمی خلاقیت و ابتکار عمل میتوانید برای خودتان تهیه کنید آینه های چوبی پیشنهاد خوبی برای نصب در اتاق نشیمن و سالن غذاخوری هستند.

آینه قدی 1َ4

آینه های چوبی بسیار شیک و زیبا هستند و معمولا با دکوراسیون منزلی که مبلمان آن چوبی است هم خوانی بسیار خوبی دارند نصب آینه های چوبی در منازل کوچک و فضاهای تنگ و در سالن های نشیمن و غذاخوری می تواند به بزرگی و گستردگی فضا کمک کند. آینه های چوبی از چوب های با کیفیت و مرغوب تشکیل شده اند و اکثر آن ها ضد آب هستند.