این روزها در بازار و گالری ها وسایل و مبلمانی  که تلفیق چوب و فلز هستند را زیاد می بینید. با توجه به اینکه که در دکوراسیون داخلی و صنعتی مد شده اند و البته سبک خاص خودشان را نیز دارند، لازم است نکاتی را در مورد این نوع سبک و نحوه استفاده از آن ها را بدانیم

یکی از عواملی که دکوراسیون صنعتی خانه های مدرن را جذاب تر میکند ترکیب عنصر سرد (فلز )و عنصر گرم (چوب) در کنار یکدیگر می‌باشد. همین ویژگی چوب و فلز، استفاده از آن را برای سبک‌های دکوراسیونی متفاوت مناسب کرده است.

تلفیق چوب و فلز در دکوراسیون

تلفیق متریال سنتی با مدرن

چوب یک متریال سنتی و فلز یک متریال مدرن به شمار می رود. استفاده  از چوب در دکوراسیون مدرن به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. یکی از این روش‌های جذاب ترکیب آن باعنصر فلز است. استفاده از متریال چوبی و فلزی انتخاب بسیار مناسبی برای سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن و معاصر هستند

استفاده از چوب و فلز در دکوراسیون داخلی اگر با ترکیب متریال های نوین باشد، جلوه خاص وجذابی از خانه یا محل کار شما به بیننده خواهد داد. امروز از موادی مانند کوارتز،کورین، در کنار متریال های طبیعی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون منازل و محیط های اداری و رستوران ها خواهد بود.

 

انواع لوازم چوب و فلز

2formgroup.com

دکوراسیون صنعتی ترکیبی از چوب و فلز

مهم‌ترین ویژگی دکوراسیون صنعتی استفاده از مواد خام و بدون روکش است. در این سبک می‌توان  از وسایل قدیمی و  مدرن در کنار یکدیگر استفاده کرد. مبلمان چوب و فلز برای سبک دکوراسیون داخلی صنعتی  انتخاب بسیار مناسبی هستند و معمولا توسط طراحان پیشنهاد می شود. در این سبک دکوراسیونی معمولا از رنگ های  شاد استفاده نمی‌شود و بیشتر رنگ‌ها تیره و خنثی هستند. بنابراین بهتر است که به این ویژگی در انتخاب مبلمان چوبی فلزی  توجه شود.

دکوراسیون صنعتی ترکیبی از چوب و فلز

این مطلب را نیز از دست ندهید: فرش ایرانی نمایش هنر ایرانی در دکوراسیون داخلی جهانی

مبلمان چوبی و فلزی در دکوراسیون

دکوراسیون  سبک اسکاندیناوی  دارای ظاهری ملایم و ظریف است. استفاده از کفپوش های  چوبی روشن، مبلمان و لوازم تزئینی ساده، نور طبیعی ، وجود نظم و هماهنگی در فضا، تم رنگی خنثی بعلاوه وجود پارچه‌های زمستانی و گیاهان زیاد از جمله ویژگی‌های مهم  سبک  اسکاندیناوی هستند. بنابراین مبلمان چوبی فلزی یک گزینه‌ی منحصر بفرد و عالی برای سبک اسکاندیناوی بوده و هماهنگی خوبی در فضا ایجاد می‌کنند. البته بهتر است که از چوب با  تم رنگی روشن و خنثی استفاده شود.

مبلمان چوبی و فلزی در دکوراسیون

چوب و فلز دوعضوجدا نشدنی سبک های تلفیقی

انواع مبلمان چوبی فلزی می‌توانند  گزینه  مناسبی برای سبک دکوراسیون داخلی تلفیقی باشند. زیرا به راحتی می‌توانید آن‌ها را با توجه به نوع دکوراسیون تان، هم با سبک سنتی و هم با سبک مدرن مطابقت دهید. از یک طرف در سبک‌های تلفیقی معمولا از المان‌های مدرن و سنتی در کنار یکدیگر استفاده شده و اصول و قوائدی برای هر سبک به شکل سخت‌گیرانه اجرا نمی‌شود. و از طرفی دیگر مبلمان چوب و فلز نیز با سبک تلفیقی عملا ماهیت شبیه به هم  دارند و برای استفاده در این سبک دکوراسیون بسیار مناسب هستند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: مبلمان استیل و یک دکوراسیون زیبا و لاکچری در منزل!!!

فلز و چوب در دکوراسیون به رستیک

جالب است بدانید  که مهم ترین عنصر در سبک دکوراسیون داخلی روستیک، چوب است. انواع میز و میز ناهار خوری چوب و فلز، انواع میز جلو مبلی و میز با پایه فلزی و سطح چوبی روستیک، میز کنسول و رخت‌خواب چوب و فلز، لوستر چوبی و سایر لوازم  چوب فلز می‌توانند در کنار هم برای این سبک دکوراسیونی بسیار عالی و خاص باشند.

فلز و چوب در دکوراسیون به رستیک

سخن پایانی :

انواع مبلمان چوب و فلز امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده‌است. زیرا می‌‌توان آن‌ها را در سبک‌های دکوراسیونی متفاوت و به شکل‌های مختلفی به کار برد. اگر این نوع مبلمان تا اینجا نظر شما را هم به خود جلب کرده، پیشنهاد می‌کنیم کمی بیشتر وقت بگذارید و نمونه‌کارها وسایل، اکسسوری و مبلمان چوبی فلزی ایده چین را ببینید. حتما بر روی نظر و انتخاب‌تان در مورد چیدمان و دکوراسیون تاثیر خواهد گذاشت.

میز نهارخوری رستیک