برای خرید روتختی باید به سایز تخت توجه کنید تا روتختی مناسب تخت مورد نظر را خریداری کنید.در بازار انواع رو تختی با جنس و طرح و رنگ های مختلفی وجود دارد. که باید قبل از خرید حتمی اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید رو تختی که موردنیاز شما است را بخرید.

بعضی از پارچه هایی که برای روتختی استفاده میشوند آلرژی زا هستند. و ممکن است برای سلامتی شما مشکلی به وجود بیاورند. پس حتمی قبل از خرید رو تختی اطلاعات کافی را در این مورد داشته باشید. تا در هنگام خرید مشکلی پیش نیایید.

روتختی

اگر زیاد اهل به کار بردن پترن و طرح های مختلف نیستید یا سبک مینیمالیسم را ترجیح می دهید، روتختی ساده را به شما پیشنهاد می کنیم. مزیت انواع روتختی های ساده در این است. که تقریبا با هر سبکی از دکوراسیون که در اتاق شما به کار رفته باشد، هماهنگ می شوند.

روتختی های ساده به شما امکان می دهند کوسن ها، فرش و سایر وسایل اتاق خود را طرح دار انتخاب کنید. این روتختی ها به خاطر تم مینیمالی که دارند به اتاق های کوچک تر ظاهری می دهند که آن ها را در تصور ما دلبازتر می کند.

روتختی1

این مطلب را نیز از دست ندهید: مبلمان استیل و یک دکوراسیون زیبا و لاکچری در منزل!!

رنگ روتختی معیار مهم در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ فاکتور دیگری است که در انتخاب روتختی مد نظر قرار می گیرد. معمولا در انتخاب رنگ ها دست شما باز است. مگر این که فضای اتاق تان کوچک باشد. در این صورت شما نمی خواهید فضا از آن چه هست دلگیرتر شود. پس باید به سراغ رنگ های روشن تر بروید.

رنگ های روشن، فضا را دلباز و بزرگ جلوه می دهند. از دیگر مواردی که باید در انتخاب رنگ به آن توجه داشته باشید. رنگ سایر وسایل اتاق خواب است. بهتر است رنگ روتختی را با رنگ سایر وسایل ست کنید. لازم نیست حتما رنگ ها مشابه باشند. همین که با یکدیگر تناسب و هم خوانی داشته باشند، کافی خواهد بود.

روتختی4
کیفیت:

این شاخصه رو میشه از اون دسته مواردی دونست که افراد اصلا بصورت تخصصی اونو بررسی نمی کنند . کیفیت پارچه رو تختی عروس تنها محدود به نوع نخ  نمیشه بلکه مهم ترین عاملش تعداد تار و پود موجود توی هر سانتی متر مکعبه.

بر این اساس هرچی تعداد تار و پود توی یک سانتی متر مربع بیشتر باشه. پس دوام و کیفیت هم بیشترهاگر تعداد تارو پد موجود در یک سانتی متر مربع دویست و پنجاه یا بیشتر از اون بود حتما رو تختی شما کیفیت بالا و ساختار لطیف و بادوامی داره . اما اگر کمتر از دویست بود بود به احتمال زیاد نمی تونه عمر بالایی داشته باشه .

این مطلب را نیز از دست ندهید:فرش ایرانی نمایش هنر ایرانی در دکوراسیون داخلی جهانی

تاثیر طرح روتختی در دکوراسیون

بعضی ها همه چیز را ساده دوست دارند و بسیاری از افراد هم طرح و بافت و گل و اشکال هندسی را می پسندند . اما ابتدا به سبک اتاق و تخت توجه کنید بر روی تخت تاجداری که از چوب گردو ساخته شده و منبت کاری شده ، پهن کردن یک روتختی با اشکال هندسی و یا راه راه هیچ همخوانی ای ندارد .

شاید بهتر باشد از روتختی ساتن رسمی و یا طرح های گلدار زیبا استفاده کنید . تا هماهنگی در سبک حفظ شود . روتختی های طرح دار  به سرعت قدیمی می شوند. . به همین خاطر بهتر است طرحی را  با یک یا  دو مورد از رنگ های تند انتخاب کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن ها را تغییر دهید .

همچنین می توانید  هر رنگی را از طرح روتختی خود انتخاب کنید و آن را با رنگ کلی اتاق خواب ست نمایید . انتخاب رنگ و طرح بر اساس فصول هم انجام میگیرد . در زمستان بهتر است از جنسهای مخملی و بافت درشت و پتویی و رنگهای تیره مثل قهوه ای زرشکی و یا سورمه ای استفاده کنید . روتختی های بافتنی هم بسیار زیبا هستند . در فصول گرم سال رنگهای روشن ، سفید ، لیمویی ، صورتی روشن ، کرم و جنسهای سبک و بافت ریز هم زیباتر هستند و هم کاربردی تر .