از زمانی که تکنولوژی به جز جدانشدنی زندگی انسان تبدیل شده ما هر روز وسایل جدیدی را می‌بینیم که طراحی شدند تا کارها را ساده‌تر کنند.در این مقاله از ایده چین میخواهیم راجع به جاروبرقی هوشمند صحبت کنیم.

این بار موضوع جارو کردن خانه است. حتما جارو‌های قدیمی را یادتان است یا شاید هنوز هم گاهی آن‌ها را ببینید.

فقط با دیدنشان می‌توانید به این نتیجه برسید که کار با آن‌ها چقدر زمان و انرژی می‌برد. جاروهای برقی چندسالی است که مهمان‌ خانه‌های همه‌ی ما هستند و کار را تا حد زیادی ساده کرده‌اند. اما قطعا پیشرفت‌های تکنولوژی همین جا متوقف نمی‌شود. در سال‌های اخیر جارو برقی‌های هوشمند یا رباتیک وارد بازار شده‌اند. هر روز محبوب‌تر می‌شوند. نقطه ضعف‌هایشان کمتر می‌شود.

چاروبرقی هوشمند1

مزایای استفاده از جاروبرقی هوشمند

  • امکان کنترل دستگاه از راه دور
  • صدای کم
  • امکان طی کشدن سطوح به صورت همزمان ( در برخی از مدل‌ها)
  • قابلیت جارو کردن انواع سطوح فرش، سرامیک، پارکت و….
  • امکان تنظیم دستگاه برای جارو کشیدن نقطه‌ای خاص در خانه
  • امکان جاروبرقی کشیدن محیط‌هایی که ارتفاع کمی دارند و دسترسی به آنها سخت است.

مزایا و معایب جارو برقی هوشمند

در هنگام خرید جاروبرقی هوشمند باید مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک هوشمند را کاملا بدانید و بر آن واقف باشید تا پس از خرید در ذوقتان نخورد. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد خرید جاروبرقی هوشمند دارید از بهترین برندهای بازار و بالاترین مدل‌های موجود استفاده کنید تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند.

معایب جاروبرقی هوشمند

۱-گران است

نکته ای که در همین اول کار باید خدمت شما عرض کنیم این است که قیمت یک جاروبرقی رباتیک چند برابر جارو برقی معمولی است. اگر تمایل پیدا داشتید که یک جاروبرقی رباتیک مناسب خریداری کنید و به قیمت ۸-۹ میلیون تومان برخورد کردید، زیاد تعجب نکنید.

۲-دستگاه گیر می کند

از آنجایی که این وسیله هوشمند و به عبارتی ربات است ممکن است در عملکرد دچار نقص شود به این صورت که در گوشه ای از خانه گیر کند یا موانع را به درستی تشخیص ندهد. به هر حال نکته اینجاست که جاروبرقی رباتیک ممکن الخطا است!

۳-باز هم به جاروبرقی نیاز خواهید داشت!!

علی رغم این که جاروبرقی روباتیک به صورت اتوماتیک عمل میکند و نظافت عمومی را انجام می دهد ولی به هر حال گوشه ها و مکان هایی هست که نمی توانید از این وسیله استفاده کنید. داشتن این وسیله تا حد مطلوبی می تواند نیاز شما به جاروبرقی را کاهش دهید ولی خبر بد این است که شما همچنان به وسیله ای که آن را همراه داشته باشید و تحت اراده و اختیار شما کار کند، نیاز دارید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: طراحی داخلی هنر طراحی آشیانه شما برای زندگی و آرامش

چاروبرقی هوشمند2

جاروبرقی رباتیک مناسب چه کسانی است؟

خرید جاروبرقی رباتیک برای افرادی که حیوان خانگی داشته و مدام موی حیوان کف خانه می‌ریزد و یا افرادی که دچار معلولیت هستند و یا کمردردهای شدید دارند، وسیله‌ای مناسب است. این گجت هوشمند قدرتش به اندازه جارو برقی‌های معمولی نیست، ولی برای افرادی که بسیار پرمشغله هستند و می‌خواهند از جارو کردن و نظافت‌های روزانه خلاص شوند، گزینه مناسبی است.

خرید جاروبرقی رباتیک برای افرادی که حیوان خانگی داشته و مدام موی حیوان کف خانه می‌ریزد و یا افرادی که دچار معلولیت هستند و یا کمردردهای شدید دارند، وسیله‌ای مناسب است.

جاروبرقی هوشمند قابلیت تی کشی خیس و خشک

علاوه بر جاروکشی ربات با نصب یک پد در زیر خود قادر خواهد بود تا علاوه بر جاروکشی تی کشی خیس و خشک منزل شما را هم انجام دهد.

استفاده آسان از جارو برقی هوشمند فقط با یک دکمه

اصلا عملکرد سختی ندارد. کافیست یک دکمه را فشار دهید و ربات پس از آنالیز محیط کار خود را شروع و به پایان می رساند. شما هم می توانید نظاره گر این هوشمند زیبا باشید.

چاروبرقی هوشمند2

قابلیت تنظیم زمان روزانه

شما می توانید به ربات زمانی را برای کارکرد اختصاص دهید. ساعت را تنظیم می کنید و ربات راس ساعت شروع به کار می کند و پس از پایان کار به محل شارژش باز می گردد.