احتمالاً بیشتر افرادی که ویلا یا باغچه‌ای در خارج از شهر دارند، برای یک‌بار همه که شده هوس خرید یک تاب هاموک را داشته‌اند؛ اما سؤال اینجاست که هاموک چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

اگر تصورتان بر این است که منظورما یک وسیله‌ی خاص و فوق لوکس است، کاملاً در اشتباه هستید. خود شما هم حتماً تابه‌حال چنین وسیله‌ای را مشاهده کرده اید.

اگر طرفدار فیلم دیدن باشید، حتماً تاب‌هایی را مشاهده کرده‌اید که یک‌تکه پارچه توری را به دو درخت نزدیک به هم می‌بندند. هاموک نسخه پیشرفته‌تر همین توری ساده است. اجازه بدهید توضیحات مفصل‌تر و کاملتری در مورد این محصول کاربردی درعین‌حال  جذاب ارائه کنیم.

هموک

این مطلب را نیز از دست ندهید:راز معماران موفق در جهان چیست؟

تاب هاموک چیست؟

  1. همان‌طور که در ابتدای این متن  گفته شد، هاموک شبیه به ننو است؛ یعنی گهواره‌ای بزرگ که به دو ستون (درخت) متصل می‌شود. شاید از خودتان بپرسید که مگر مشکل توری یا همان تکه پارچه‌ای که درگذشته، خود مردم به درخت می‌بستند چه بود که امروزه نیاز به وسیله‌ای شبیه هاموک باشد؟

خب باید خدمتتان عرض کنیم که در حقیقت نیاز خاصی نیست اما اگر نگاهی به هاموک های موجود در بازار و تنوع طرح و مدل  آن‌ها بیاندازید، متوجه می‌شوید که خیلی وقت است هاموک تبدیل به‌نوعی وسیله برای طراحی دکوراسیون منازل شده و مدت‌هاست که از حالت ساده‌ و ابتدایی خود خارج‌شده است.

هموک2

تاب هاموک را در کجا استفاده کنیم؟

طبیعی است که خیلی از افراد به سمت خرید چنین وسیله‌هایی برای منازل خود سوق داده شوند. برای مثال، استفاده از هاموک در ویلاها و باغ‌های خارج شهر بسیار رایج و پرطرفدار است .

بیشتر افراد برای فرار از شلوغی‌ها و هیاهوی شهر و استراحت به باغ‌ها و ویلاهای خود می‌روند و هاموک دقیقاً همان چیزی است که برای رفع خستگی  و استراحت به آن نیاز دارند.

تصور کنید که در یک جنگل ساکت و آرام هستید و تصمیم دارید اندکی به مطالعه بپردازید و از گرمای آفتاب روی صورت خود هم لذت ببرید. احتمالاً هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی لم دادن روی یک هاموک که به دو درخت بسته‌شده است، نمی‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

البته تصور نکنید که هاموک ها فقط برای رفع خستگی تولید می شوند . امروزه کاربرد های  زیادی پیدا کرده اند و حتی جای  خود را به داخل منازل نیز باز کرده اند. حضور یک هاموک زیبا و جمع‌وجور می‌تواند احساسات زیر را القا کند:

حس آرامش و رهایی

حس لذت و نشاط

و…

هموک در دکوراسیون

علاوه بر این هاموک ها می‌توانند در طراحی داخلی منزل هم جلوه‌گر باشند . خیلی از طراحان دکوراسیون  بر این عقیده هستند که حتی اگر استراحت کردن روی هاموک مدنظر نباشد، بازهم بهتر است از چنین وسیله‌ای داخل منازل ییلاقی و استراحت گاه استفاده شود تا حسی از آرامش را در فضا به وجود آورد.

حالا که با هاموک و فلسفه‌ی وجودش در منازل آشنا شدید، اجازه بدهید که در مورد برخی از کاربردهای بسیار جذاب این وسیله صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:انواع آبنمای دیواری انتخابی مناسب برای زیبایی بیشتر دکوراسیون

استفاده از هاموک در نشیمن خانه

شما می‌توانید از این وسیله به عنوان صندلی در نشیمنگاه منزل خود استفاده کنید. کافی ست یک هاموک را در کنار مبلمان خود قرار دهید و برای تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب روی آن لم دهید.

استفاده از هموک در دکوراسیون اتاق خواب

از این وسیله کاربردی  و جذاب می‌توانید در دکوراسیون اتاق‌خواب خود استفاده کنید. یک هاموک در کنار پنجره اتاق‌خواب خود نصب کنید و  روزهای بارانی و برفی را با لم دادن روی آن از تماشای باران و برف لذت ببرید.

هموک1

هموک در کنار گیاهان

امروزه بسیاری از ما در منازل خود تعداد زیادی گیاه و گل‌های آپارتمانی نگهداری می کنیم. استفاده از یک هموک در کنار این گیاهان فضا و دکوراسیون منزل شما را زیباتر می‌کند.

هموک5

هموک در کنار کتاب خانه

یکی دیگر از کاربردهای جذاب هموک به وجود آوردن فضایی خاص و راحت برای کتاب خواندن است. در کنار کتابخانه‌تان قسمتی را برای بستن یک هاموک در نظر بگیرید و علاوه بر زیباتر کردن این فضا، ساعاتی در شبانه روز را با راحتی کامل و آرامش به کتاب خواندن بپردازید.