نصب عایق های صوتی یا عایق صدا را یک ابتکار نوین برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی صوتی در ساختمان‌های مسکونی، اداری و صنعتی قرار معرفی می‌کنند. در بیشتر موارد عایقکاری صوتی و نصب انواع عایق صوتی را می‌توان در کنار عایق کاری حرارتی از ملاک‌های با ارزش یک ساختمان مسکونی و اداری دانست.

نصب عایق صوتی برای دیوار، پنجره، سقف، درب و کف ساختمان‌های آپارتمانی بسیار با اهمیت است. پر کاربرد ترین نوع عایق صوتی برای منازل مسکونی و دیگر ساختمان‌ها عایق صوتی دیوار و عایق صوتی سقف می‌باشند. انواع عایق صوتی با روش‌های نصب گوناگون و کاربرد‌های مختلف برای جلوگیری از انتقال صدا به محیط خارج و داخل منزل تولید و عرضه می‌شوند.

انواع عایق صوتی و عایق صدا بر اساس نوع کاربری و محل نصب آنها طبقه بندی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله از ـ«ایده چین »  با انواع عایق صوتی، طریقه نصب عایق صوتی و نقش آنها در جلوگیری از انتقال صدا به محیط اطراف آشنا می‌شویم.

عایق صوت

این مطلب را نیز از دست ندهید:چوب لباسی،لباس هایتان را صاف و مرتب نگه دارید

عایق صدا چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه به منظور جلوگیری از انتقال صدا به محیط اطراف در ساختمان ها و کاهش صوت انتقال یافته از محلی به محل دیگر و ممانعت از ایجاد آلودگی صوتی در محیط اطراف از پوشش‌های مخصوص دیوار، سقف و دیگر روزنه‌های ساختمان استفاده می‌شود.

به این پوشش‌های نصب شده روی قسمت‌های مختلف دیوار که نقش جاذب صدا را برعهده دارند، عایق صدا گفته می‌شود. انواع عایق صوتی بعنوان یک تکنولوژی نوین که روز به روز در حال پیشرفت و سازگاری بیشتر با محیط زیست بوده نقش بسزایی در ایجاد آرامش و جلوگیری از انتقال صدا به محیط اطراف داشته است.

به روزترین نوع عایق صوتی ساختمان با عنوان و اختصار STI با کیفیت مطلوب و مناسب برای محیط‌های صنعتی و مسکونی و نصب بر درب و پنجره و دیوار و سقف تولید و ارائه شده است. انتخاب صحیح و‌درست انواع عایق صوتی و همین طور محل نصب آنها در کاربرد انواع عایق صوتی پس از نصب تاثیر بسزایی دارد.

عایق صوت

این مطلب را نیز از دست ندهید:آباژور مدرن روشنایی لاکچری خانه شماست!!!

آشنایی با انواع عایق صدا

از آنجایی که انتخاب مناسب انواع عایق صوتی در ایفای نقش موثر این تجهیزات در جذب صدا و کاهش آلودگی صوتی در محیط تاثیر فراوانی داشته در این قسمت به آشنایی مختصری با انواع عایق صوتی از نظر کاربردی اشاره خواهیم داشت.

عایق صوتی دیوار مشترک

برای جلوگیری از انتقال صدای تلویزیون، مکالمات تلفنی، صحبت کردن و مواردی از این قبیل به منازل کناری بهترین اقدام استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک است. نصب عایق صوتی دیوار مشترک بیشتر برای ساختمان‌های واقع در مجتمع‌های آپارتمانی و اداری کاربرد دارد.

عایق صوت

عایق صوتی استودیو

برای ایجاد یک فضای هنری و آرام وجلوگیری از انعکاس و انتقال صدا در این محیط بهترین پیشنهاد استفاده از عایق صوتی پنل‌های آکوستیک است. آکوستیک به طور کلی در سه دسته‌ی جاذب‌ها، دیفیوزرها و دیفیوزر طبقه بندی می شود. که بری اتاق‌های ضبط و مواردی مشابه آن بسیار کاربردی است

عایق صوتی توکار

انواع عایق صوتی توکار که عایق صوتی صنعتی نیز جزئی از آنها است، در حین ایجاد سازه‌های ساختمانی و ساخت وساز در بین قسمت‌های متفاوت دیوار، پنجره، سقف و کف برای جلوگیری از انتقال صدا تعبیه می‌شوند. ورقه‌های یونولیتی نیز از این سبک عایق صدا هستند که در حین ساخت و در مرحله سفت کاری سازه به ساختمان اضافه می‌شوند.

عایق صوت

عایق صوتی روکار

عایق صوتی روکار سقف ،کف و قسمت‌های متفاوت ساختمان با اعمال زیرسازی های اولیه و یا حتی بدون نیاز به زیرسازی قابل انجام است. تولید و استفاده این نوع عایق روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است.

سخن پایانی

جلوگیری از انتقال صدا و آلودگی صوتی خصوصا در زندگی آپارتمانی و شهری از مهم ترین موارد در حفظ آرامش می‌باشد. بنابراین در هنگام انتخاب یک واحد آپارتمانی برای زندگی و همین طور یک ساختمان اداری برای کار حتما در کنار دیگر خصوصیات  آن به عایق کاری صوتی آن توجه داشته باشید.