مراحل اجرای دکوراسیون داخلی صفر تا صد چیست؟ امروزه، بحث تغییر دکوراسیون، طراحی داخلی، بازسازی فضاهای ساختمان ترند بسیاری از افراد می باشد. افراد امروزه نیاز دارند که از محیط اطرافشان انرژی مثبتی بگیرند. این جز اجرای دکوراسیون داخلی مدرن

 

امکان پذیر نیست. اینجاست که طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اهمیت پیدا می کند. در این مقاله سعی داریم که به مراحل اجرای دکوراسیون از صفر تا صد صحبت کنیم. پس ما با همراه باشید.

دکوراسیون داخلی

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی؛ قدم به قدم پیش بروید!

هر کاری برای نهایی شدن نیازمند طی شدن مراحل مشخصی است . طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی نیز از این قانون مستثنی نیست. البته هر دیزاینتری روند کاری متفاوتی را دارد، ولی به طور کلی همه دیزاینتر ها مراحل اجرای چیدمان که در ادامه مطلب آمده است را طی می کنند و گاهی در دیتیلز با هم متفاوت هستند. اول ما باید انتخاب کنیم که چه کسی اجرای پروزه ما را قرار است برای ما انجام دهد؟

internal decoration

 

اجرای دکوراسیون داخلی چه مراحلی دارد؟

به طور کلی اجرای دکوراسیون داخلی را می ­توان در چند مرحله زیر تقسیم بندی کرد. در ادامه هر بخش را توضیح خواهیم داد:

  1. انتخاب شرکت دکوراسیون داخلی معتبر
  2. ویزیت از فضا و بررسی اولویت­ های کارفرما
  3. مشخص کردن سبک طراحی دکوراسیون داخلی
  4. ارزیابی و مشخص کردن ابعاد و اندازه­ های فضا
  5. ارائه طرح دوبعدی
  6. ارائه طرح سه بعدی
  7. مشخص کردن هزینه­ ها
  8. استارت کار و اجرای دکوراسیون

 

طراحی داخلی

1.اولین قدم در طراحی داخلی، یک دیزاینتر ماهر انتخاب کنید!

انتخاب یک کمپانی معتبر و دیزاینتر خوب برای اجرای دکوراسیون مهم ترین چالش است. چرا که انجام به موقع کار، رعایت اصول کار و استانداردها و همچنین مهارت کافی دیزاینتر باعث می شود صفر تا صد پروژه به خوبی پیش برود. برای جستجوی یک کمپانی معتبر دکوراسیون داخلی می توانید از طریق شیوه های مختلف، فضای مجازی، تبلیغات و بنرها، سرچ در سایت های مختلف یا استفاده از تبلیغات فیس تو فیس اقدام نمایید.

انتخاب دیزاینتر یا کمپانی به هر ورشی که باشد بسیار حائز اهمیت نیست اما بررسی سوابق کاری و نمونه کارهای اجرا شده توسط آن تیم بسیار مهم است. نتایج به شما کمک خواهد کرد که با خیال راحت با یک کمپانی دکوراسیون داخلی قرار داد عقد بنمایید.

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی

2. بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی، اولویت شما چیست؟

یک جلسه ­ی حضوری با پیمانکار به روشن شدن خواسته ­های شما کمک می­ کند. اولین موضوع این است که طراحی دکوراسیون برای کدام فضا صورت بگیرد؟ بعد از مشخص شدن فضاها، می­توانید راجع به مواردی مانند: رنگ دیوارها، نورپردازی، کفپوش و دیوارپوش، چیدمان وسایل و حتی تغییر در پلان ساختمان با پیمانکار صحبت کنید. یک پیمانکار خوب از بین صحبت­ های شما خواسته و الویت­های تان را به خوبی تشخیص می­ دهد. همه درخواست­ های خود را به صورت شفاف بیان کنید. ممکن است با چند کار کوچک تعمیراتی و انجام تغییرات به طرح دلخواهتان برسید و یا ساختمان شما نیاز به بازسازی داشته باشد.

دکوراسیون داخلی

3. طراحی دکوراسیون داخلی؛ سلیقه خود را بیان کنید!

بعد از اینکه تمام خواسته های خود را مشخص کردید و دیزاینتر منظور شما را فهمید و همه چک لیست های خود را مشخص کردید، می توانید از طراح خود بخواهید که برای دکوراسیون داخلی شما ، چندین طرح آماده کند. شاید برای هر فضایی بتوان چندین طرح ارائه داد، و بهتر است برای جلوگیری از طولانی شدن مسیر، ابتدا سبک خود را مشخص کنید. ایا متمایل به دکوراسیون مدرن هستید یا کلاسیک؟ یا سبک نئوکلاسیک را می پسندید. در نتیجه با دیزاینتر راجع به سبک طراح صحبت کنید و سلیقه خود را بیان کنید. در پایان میزان بودجه  خود را مشخص کنید.

 مراحل اجرای دکوراسیون داخلی؛ بررسی شرایط محیط

4. مراحل اجرای دکوراسیون داخلی؛ بررسی شرایط محیط

در این مرحله کمپانی، ابتدا فضای مورد نظر را بررسی می نماید و تمامی ابعاد و اندازه های لازم را مشخص می نماید. همچنین اگر اجرای دکوراسیون داخلی نیاز به بازسازی و تغییرات زیادی داشته باشد، باید محدودیت­ های طراحی و یا امکانات موجود را بررسی  و طبق این اطلاعات طرح مناسب با خواسته شما را ارائه دهد.

interior paint color and furniture material sample

5. مراحل اجرای دکوراسیون داخلی، ارائه طرح دو بعدی

در اجرای طراحی دکوراسیون داخلی، بهتر است در ابتدا میزان و نوع تغییرات به صورت نرم افزاری و به صورت دو بعدی ارائه شود. در این صورت دیزاینتر تغییرات را بهتر درک خواهد کرد، و در صورت نیاز به تغییر طراح تغییرات لازم را در آن انجام می دهد.

مراحل اجرای طراحی داخلی

6. مراحل اجرای طراحی داخلی، ارائه طرح سه بعدی

بهترین ابزار برای دیزاینر، طراحی سه بعدی می باشد که یک دید کلی و کامل از طرح تهیه شده را به مشتری میدهد. در طراحی سه بعدی نوع سبک و متریال استفاده شده در اجرای دکوراسیون به طور کامل مشخص است . البته میزان بودجه ای که شما قبلا مشخص کرده اید بر روی جزئیات این طرح تاثیر بسزایی دارد. در این مرحله با مشاوره طراح و ایجاد تغییرات می توانید مقداری از هزینه ها را کاهش بدهید. بعضی از طراحان یک یا دو بار تغییرات لازم را اعمال می کنند و اگر نیاز به تغییرات بیشتر باشد هزینه جداگانه ای را دریافت می کنند.

برآورد هزینه ­ها در طراحی داخلی

7.برآورد هزینه ­ها در طراحی داخلی

شاید برآورد میزان هزینه ­ها برای طراحی دکوراسیون داخلی، جزو اولین سوالات کارفرما باشد. یک شرکت پیمانکار متخصص در ابتدا هزینه­ ی حدودی را به شما می­گوید تا کلیتی در ذهنتان باشد. ولی مطمئنا با عدم ثبات قیمت ­های بازار و همچنین مشخص شدن همه تغییرات لازم این هزینه ­ها قابل تغییر هستند. در نتیجه پیمانکار و کارفرما باید با کمی انعطاف کار اجرای دکوراسیون را پیش ببرند.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی توسط پیمانکار

8.مراحل اجرای دکوراسیون داخلی توسط پیمانکار

بعد از تایید طرح و به توافق رسیدن بر سر هزینه ها، اجرای کار دکوراسیون استارت خواهد خورد. کمپانی با داشتن اطلاعات کامل و ارائه زمانبندی مناسب اقدام به خرید اقلام مورد انتخابی و انجام تغییرات ساختمانی می کند.

با توجه به میزان تغییرات کار اجرای دکوراسیون داخلی می ­تواند به صورت روز و مدت زمان مطرح شود. با این حال ممکن است در حین انجام کار موانع و مسائلی پیش بیاید و کار با کمی تاخیر انجام شود. لازم است در این مورد کمی صبور باشید.