اگر نام ترولی خانگی تا به حال به گوشتان نخورده است، احتمالا  در مورد مزایا و کاربردهای گسترده آن چیزی نمی‌دانید. ترولی خانگی یا چرخ‌ دستی حمل بار خانگی، یک وسیله بسیار کاربردی در منزل است که برای مصارف مختلفی قابل استفاده خواهد بود. در ادامه این مطلب ازایده چین همراه ما باشید تا با این وسیله کاربردی بیشتر آشنا شویم.

ترولی خانگی

ترولی خانگی چیست؟

 

چرخ حمل وسایل خانگی یک چرخ دستی سبک است که برای کمک به حمل و نقل وسایل کوچک در خانه استفاده می‌شود. این وسیله برای مصارف گوناگونی قابل استفاده است و در مواقع و شرایطی که حتی به ذهنتان خطور هم  نمی‌کند، کارایی بسیار مفید و مناسبی خواهد داشت.

ترولی خانگی

تاریخچه ترولی

 

برای آشنا شدن با تاریخچه این چرخ دستی های مدرن که امروزه در مکان های مختلف شاهد استفاده از آن هستیم، باید برگردیم به یونان و روم باستان که در آن از ارابه هایی برای فروش محصولات در مکان های متعددی استفاده می شد. ویژگی بارز آن همین قابلیت جابجایی آن بوسیله حیوانات یا انسان بود که از آن گزینه ای مناسب برای فروشندگانی که به دنبال مشتری بیشتر بودند، ساخته میشد. بعدها این سیستم بیشتر برای فروش مواد غذایی و نوشیدنی در خیابان ها مورد استفاده قرار گرفت که البته امروزه هم در شکل هایی مدرن با قابلیت جابجایی بسیار راحت شاهد آن هستیم.

ترولی خانگی

کاربردهای ترولی خانگی

 

همان‌طور که گفته شد، از ترولی خانگی استفاده‌های بسیاری می‌شود. یکی از پرکاربردترین کاربری‌های این وسیله، در شرایطی است که اگر در منزل خود از شخصی مراقبت می‌کنید. برای انجام کارهای روزمره در خانه نظیر نظافت، حمل لباس‌های شسته شده یا حمل غذا و نوشیدنی از اتاقی به اتاق دیگر که کاری دشوار است، می‌توانید از ترولی خانگی استفاده کنید.

ترولی خانگیض

همچنین از دیگر کاربردهای این وسیله، قرار دادن مواد غذایی مختلف مانند سبزیجات، ادویه‌جات و… است که بسیار محبوب  خواهد بود و در این شرایط، این وسیله برای قرارگیری داخل آشپزخانه مناسب خواهد بود.

کاربرد دیگر این وسیله محبوب، جهت پذیرایی از مهمانان در مهمانی‌ها و جشن‌هاست.

ترولی خانگی

 مزایای استفاده از چرخ حمل وسایل خانگی

 

  • یک ترولی خانگی به شما کمک می‌کند تا مستقل باشید و انجام کارهای کوچک در اطراف منزل مانند پخت و پز و تمیز کردن را برای شما آسان تر می‌ نماید

 

  • امکان حمل آسان وسایل بین اتاق‌ها را فراهم می آورد و  رفت و آمد شما را کاهش داده و خطر سقوط و خستگی ناشی از حمل وسایل را نیز کم می کند
  • فضای مناسبی جهت قرار دادن مواد غذایی گوناگون است

 

  • وسیله‌ای مناسب جهت تکیه‌ دادن و کمک به حرکت افراد بیمار و افرادی است که به درستی قادر به حرکت نیستند

ترولی خانگیترولی خانگی

نکات ضروری هنگام خرید تراولی خانگی

 

اگر قصد خرید این وسیله را دارید، لازم است تا در ابتدا سوالاتی را از خود بپرسید:

چه کسی قرار است از این وسیله استفاده نماید؟

اگر قرار است شخصی بیمار که به سختی راه می‌رود از آن استفاده کند، بسیار مهم است که این وسیله  کاملا ایمن بوده و جهت استفاده خطرآفرین نباشد تا از نظر عملکرد پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

چرخ حمل وسایل سنگین خانگی برای چه هدفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

اگر قرار است از این وسیله جهت حمل و قرار گیری لوازم سنگینی استفاده نمایید. بنابراین چرخ حمل بار شما باید از جنس مستحکم و مقاومی ساخته شده باشد . و چرخ‌های آن به اندازه کافی محکم و مقاوم بوده و قادر به تحمل بار زیاد باشد تا تحت فشار بار زیاد نشکند.

 

اگر قرار است جهت قرارگیری مواد غذایی مختلف از آن استفاده کنید. لازم است تا تعداد طبقات مورد نیاز شما را دارا باشد . یا اگر قرار است جهت جهت پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار بگیرد، لازم است تا ظاهر زیبا و مطلوبی نیز داشته باشد.

ترولی خانگی

آیا نگهداری و تمیز کردن آن آسان است؟

اگر  که در طول روز به دفعات زیادی از این وسیله استفاده کنید، به احتمال زیاد به سرعت کثیف خواهد شد. در این شرایط مهم است که ترولی شما از جنسی ساخته شده باشد. که به آسانی قابل تمیز شدن باشد.

زمانیکه سوالات را پیش از خرید ترولی خانگی از خود می‌پرسید. این‌که چه نوع چرخ دستی را نیاز دارید، برای شما کاملا روشن خواهد شد و در نتیجه انتخاب مطمئن‌تری را تجربه خواهید کرد.