امروزه این موضوع که چه کفپوشی برای خرید مناسب است دغدغه بسیاری از افراد شده است. چرا که انتخاب یک کفپوش مناسب که از همه جهات مورد قبول باشد، کار ساده ای نخواهد بود . خرید پارکت نیز امروزه  به عنوان کفپوش اداری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما طرفداران پارکت هم کم نیستند.  به همین دلیل ممکن است. افراد بین دو گزینه پارکت و موکت تردید داشته باشند.  و نتوانند یکی از این دو را انتخاب کنند که برای این مورد راه حل ساده ای موجود است. موکت طرح پارکت بهترین راه حل است که از پر فروش ترین کفپوش های اداری و خانگی می باشد وانتظارات هر دو گروه را توانسته براورده کند.
موکت طرح پارکت
طوری که این طرح زیبا و شکیل همه نگاه ها را خیره خود می کند.  در حالیکه بتوانند انعطاف و نرمی موکت را زیر پا حس کنند.
موکت طرح پارکت در واقع همان موکت با الیاف پروپیلن و پلی اتیلن می باشد.  که در کارخانه تولید شده باشد .انواع موکت با الیاف طبیعی نیز در بازار موجود است. ولی اغلب موکت هایی که طرح پارکت داشته اند از نخ الیاف تولید میشوند موکت طرح پارکت از نظر ظاهری  به پارکت لمینت ایرانی و مدرن شباهت دارد ولی از نظر جنس و ساختار بسیار منعطف تر و نرم تر از کفپوش پارکت می باشد.شکل ظاهری این طرح بیننده را می تواند به اشتباه اندازد. تا زمانی که روی کفپوش قدم نگذاشته شود نمی شود ماهیت موکت را از پارکت تشخیص داد. این محصول از نخ الیاف تولید می شود و از انواع محصولات تولید شده با چوب یا براده های چوب و …  محسوب نمی شود.
موکت طرح پارکت
از انجا که پارکت لمینت از لایه های به هم فشرده است.  و تحت حرارت و فشار ساخته شده است در حالی که موکت چند لایه نبوده  و از بافت نخ و بازی طرح و رنگ شکل میگیرد . موکت ها چه طرح چوب ، طرح پارکت، طرح سرامیکی یا ….  چه ساده همگی دارای ویژگی های مشابهی می باشند
موکت طرح پارکت برای ساختمان های مسکونی نیز مناسب است .زیرا
خانواده هایی با فرزندان کوچک ترجیح خواهند داد .از کفپوش های ایمن تر استفاده نمایند. که با توجه به  این مورد نصب موکت در اتاق خواب کودک توصیه می شود. اما پوشش کف ساختمان با موکت نیز اطمینان خاطر و آرامش والدین را افزایش خواهد داد. موکت های چاپی طرح پارکت از نظر جلوه های بصری بسیار زیبا و جذاب می باشند. از جهت ایمنی  می توان گفت که کفپوش موکت چند پله بالاتر از کفپوش های سنگی و سرامیکی می باشد اگر کف خانه با سرامیک پوشیده شود می توان با کمترین هزینه خانه را به مکانی ایمن تبدیل کرد.
موکت طرح پارکت
موکت طرح پارکت در دکوراسیون اداری نیز بسیار کارآمد است. همیشه این سوال وجود دارد که بهترین کفپوش مناسب اداری چه کفپوشی است ، در این زمینه علاوه بر سلیقه معیارهای دیگری را باید در نظر بگیریم. اکثر افراد تجربه راه رفتن روی موکت را دارند الیاف نرم و گرم موکت باعث ایجاد نوعی حس صمیمانه و گرمی را  می شودکه این حس القا می شود که سازمان هایی که کفپوش های موکتی را انتخاب کرده اند به نوعی به مشتری ها حس اعتماد و صمیمت را انتقال خواهند کرد. به محض ورود به چنین فضایی احساس در خانه بودن و آرامش تداعی خواهد شد.
موکت طرح پارکت با رنگ های تیره برای فضاهای بزرگ اداری مناسبند. طرح چوب تیره فضا را دنج و صمیمی نشان خواهند داد وعلاوه بر طرح و رنگ، کیفیت الیاف موکت حائز اهمیت است.
موکت طرح پارکت
در کل در مکان هایی که با رفت و آمد زیاد روبه رو هستندمی توان کف ساختمان را موکت طرح پارکت کار کرد. حتی در منازل مسکونی نیز گزینه مناسبی است زیرا  راه رفتن با کفش و دمپایی روی سرامیک صدای زیادی تولید خواهند کرد اما موکت های طرح پارکت عایق صدا هستند و مانع انتقال صدا  می شوند. برخی از مناسب ترین مکان ها برای نصب موکت طرح پارکت عبارتند از:
  • مکان های پر تردد و ازدحام مثل فروشگاه ها و مراکز تجاری
  • مناسب نصب در اداره ها و به ویژه  شرکت های خصوصی
  • موکت به کاررفته در آمفی تئاتر ، سینما و مراکز هنری
  •  موکت طرح پارکت فرودگاهی با قابلیت نصب  بر روی پله ها
  • مناسب نصب در مغازه های پر جمعیت
  • نصب در کافی نت ها یا فضاهایی با مخصوص فروش انواع لوازم برقی
  • کفپوش مناسب منطقه های صنعتی و کارخانه ای
  • قابل استفاده در دکوراسیون داخل خانه و فضای مشاع نظیر لابی و راه پله مجتمع ها