معمولا همه ی ما به  یک مکان خوب و آرام برای استراحت نیاز داریم.خواب آرام و  مناسب در طول روز تاثیر زیادی در سلامتی و روحیه ی شما دارد.پس برای خواب راحت نیاز به یک محیط   آرام نیاز دارید که بتوانید با آرامش و راحتی استراحت کنید. تزئین اتاق خواب با استفاده از رنگ های آرام مانند آبی باعث میشود .اتاق خواب شما یک محیط آرام داشته باشد. اما نورپردازی در اتاق خواب نقش مهمی در ایجاد یک فضای آرام و شیک دارد. برای تزئین      همه ی بخش های خانه نیاز به رعایت چند نکته است در نورپردازی اتاق خواب نیز باید به چند نکته بیشتر توجه نمایید.

نورپردازی اتاق خواب باید به شکل خاصی انجام شود تا بتواند اتاق را زیبا کند باید از  نور های مناسب و نوری که باعث آرامش شما شود استفاده کنید مانند استفاده از رنگ آبی در نورپردازی اتاق خواب علاوه بر اینکه باعث می شود اتاق خواب شما شیک و زیبا باشد باعث ایجاد یک فضای آرام نیز می شود استفاده از رنگ آبی در محیطی مانند اتاق خواب باعث  ایجاد فضایی شیک و آرام می شود.اگر نور پردازی مناسب برای اتاق خواب انتخاب کنید باعث میشود فضایی آرام داشته باشید اگر از نورپردازی آبی استفاده کنید  میتوانید به عنوان یک چراغ شب خواب نیز استفاده کنید.

نورپردازی اتاق خواب

در دکوراسیون و نورپردازی دیوار اتاق خواب می توان از هر ایده ای استفاده کرد. بد نیست بدانید یکی از دلایل برتری و موفقیت طراحان و ایده پردازان معماری در این سالها همین مورد است یعنی «استفاده بدون محدودیت از هر ایده و خلاقیتی برای بهتر شدن دکوراسیون اتاق خواب». همین عدم نگرانی و محدویت در طراحی و نورپردازی در اتاق خواب سبب شده طراحان بتوانند با تلفیق یک  یا چند ایده با هم و یا خلق یک ایده ناب از همان ابتدا به نام خود، بهترین دکوارسیون  را در اتاق خواب ایجاد نمایند. برای ایجاد چنین شرایطی، استفاده از هر چیزی مجاز است! به شرطی که با توجه به اصولی صحیح مهندسی، نورپردازی و طراحی باشد.

نور پردازی اتاق خواب

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید: تزیین پاتختی اتاق خواب با وسایل مورد نیاز قبل و بعد خواب

تزیین دیوار اتاق خواب با نورپردازی

 

اتاق خواب یک بخشی از منزل است که باید فضایی آرام و در عین حال زیبا داشته باشد که هم باعث زیبایی دکوراسیون خانه و هم بتوانید در آن با آرامش و به راحتی استراحت کنید.یکی از مهم ترین نکات در دکوراسیون خانه نورپردازی است. پس شما باید با توجه به فعالیت هایی که در هر بخشی از خانه انجام میدهید نورپردازی مناسبی کنید.استفاده از نور مناسب در اتاق خواب نیز تاثیر زیادی  در دکوراسیون اتاق دارد.امروزه بیشتر اتاق خواب هارا در سبک های کلاسیک طراحی میکنند و از مبلمان نیز در آن استفاده میکنند این باعث میشود اتاق خواب زیبا و کامل داشته باشید اما استفاده از نور پردازی در دیوار اتاق خواب باعث میشود دیوار اتاق خواب شما از حالت بی روح و ساده در بیایید و با تزئین دیوار اتاق خواب با نورپردازی مناسب یک فضایی زیبا و آرامبخش برای اتاق خواب خود درست نمایید.

نورپردازی اتاق خواب

سعی کنید از لوستر های زیبا در اتاق خواب نیز استفاده کنید. که هم زیبایی اتاق را افزایش دهد و هم باعث شیکت تر شدن نور پردازی اتاق   می شود. نورپردازی اتاق خواب یکی از مهم ترین بخشی از تزئین دکوراسیون اتاق خواب است که هم باعث افزایش آرامش شما و هم زیبایی دکوراسیون اتاق خواب می شود.اگر بدنبال یک محیطی آرام و بی نظیر برای استراحت می گردید حتما به دکوراسیون اتاق خواب خود بیشتر توجه نمایید و یک محیطی آرام و دلنشین با استفاده از نور پردازی مناسب و همچنین استفاده از وسایل های زیبا و شیک برای خود طراحی کنید.

نورپردازی اتاق خواب

استفاده از لامپ های مخفی بهترین ایده برای رسیدن به یک طراحی جذاب در اتاق خواب شماست. به راحتی می توانید به کمک این لامپ ها، زیباترین حجم و دیزاین را به دیوارهای بی جان و خشک اتاق داده و آنها را به یک تابلو هنری زیبا تبدیل کنید. البته در این مورد می توانید با توجه به سلیقه و نظر خود، هم از لامپ هایی با نور ملایم استفاده کرده تا در زمان ورود به اتاق و حتی در زمان خواب بتوانید از نور ملایم و نرم آنها برای آرامش بیشتر استفاده کنید  یا از لامپ هایی با نور بیشتر و شدیدتر تا هم روشنایی اتاق خواب را فراهم نماید و هم در نورپردازی دیوار اتاق خواب و زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب نیز نقش اساسی داشته باشد.

نورپردازی اتاق خواب

استفاده از آینه ها در دیوار اتاق خواب را فراموش نکنید. آینه هایی ریز و درشت در کنار هم که با سبک ها و طرح هایی متفاوت طراحی و تک تک در کنار هم چیده شده اند. قرار دادن منابع نوری مختلف در کنار این آینه ها و انعکاس نور در آنها می تواند همان نورپردازی دیوار اتاق خواب به سبک رویایی در اتاق بوده و بهترین دکوراسیون را در این فضای خصوصی ایجاد نماید.