مدل پرده پذیرایی نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن منزل شما دارد. به طور کلی پرده ها یکی از موثرترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی هستند بخصوص هنگامی که یک صاحبخانه بخواهد یک فضای راحت و متنوع ایجاد نماید، یا اتاق را تزئین کند. جنبه عملی پرده٬ حفاظت در مقابل نور و گرمای خورشید، همراه با اثر زیبایی که با نور و سایه ایجاد می کند، است. جنبه ی زیبایی شناسی آن ها متناسب با فضای قرار گیریشان نیز اهمیت دارد. در این مقاله شما را با  جدیدترین مدل های پرده پذیرایی آشنا می کنیم .

جدید ترین مدل پرده

هنگامی که می خواهید پرده مناسب برای فضا انتخاب کنید، گزینه های بسیاری از جمله پارچه ها، پوشش ها، رنگ ها و میله های پرده وجود دارد، که باید همه ی موارد  در نظر گرفته شود. پرده ها اغلب ارزان قیمت نیستند٬ پس در انتخاب یک پرده مقاوم و زیبا دقت کنید. پرده ها مدل های بسیار مختلفی دارند که با توجه به مدل پنجره و فضایی که قرار می گیرند انتخاب می شوند.

جدید ترین مدل پرده

این مطلب را نیز از دست ندهید: پرده ها و راه حل های خلاقانه ما برای تمیز کردنشان

مدل پرده‌های جدید پذیرایی 2021

 

پرده پذیرایی یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است که با انتخاب آگاهانه و صحیح آن٬ زیبایی منزل دو چندان می شود. اضافه کردن جدیدترین مدل پرده به پنجره های پذیرایی یک راه عالی برای شخصیت بخشیدن به دکوراسیون داخلی اتاق نشمین و پذیرایی است٬ به شرط اینکه درست انتخاب شود می تواند برای دکوراسیون بسیار موثر واقع شود.

جدید ترین مدل پرده

انواع جنس پرده ها

،

معمول ترین جنس پارچه ها برای پرده عبارتند از:

 

حریر (ابریشم) : پرده های حریر٬ کلاسیک و سنتی هستند. آنها یک حالت رسمی به  اتاق اضافه می نمایند به ویژه اگر بر روی زمین امتداد داشته باشند. پرده های حریر و ابریشم به تنهایی می توانند یک کیفیت مطلق داشته باشند و اجازه می دهند که  نور از آن ها عبور نماید.

جدید ترین مدل پرده

نخ : جنس نخی (پنبه) پارچه همه کاره است. بسیار آسان تمیز می شود و در هر رنگ و سبک قابل تصوری موجود است و می تواند بسته به نوع٬ اسپرت و یا رسمی باشد. با این حال مقاومت آن بیشتر از سایر پارچه ها است.

 

کتان : جنس کتانی سبک و غالبا خالص است. حالت صمیمی خاصی با نحوه آویز شدن در اتاق ایجاد می کند.

 

مخمل : پارچه مخملی سنگین و لوکس است. برای سبک های کلاسیک استفاده می شود.

جدید ترین مدل پرده

سایز مناسب پرده

 

وقتی که صحبت از پرده اتاق نشیمن می شود، قطعا اندازه مهم است. اندازه آن معمولا باید حداقل دو برابر عرض پنجره (حتی اگر شما پرده را باز نگه دارید) در نظر گرفته شود. همچنین بسیار مهم است که به اندازه کافی بلند باشند. برای یک ظاهر ظریف و زیبا، آنها می توانند روی زمین بچرخند و به طور کلی از کف و اطراف استفاده کنند.

 

آویز پرده اتاق نشمین

چندین راه کار برای پرده آویزان پذیرایی وجود دارد، اما دو گزینه ی مهم تر به شرح زیر است:

 

آویز پرده را چند اینچ بالای پنجره قرار دهید. این یک شیوه  کاملا سنتی است اما همیشه خوب به نظر می رسد.

 

میل پرده را فقط زیر سقف نصب کنید. این در حالت بسیار محبوب است و سقف بلندتر به نظر می رسد.

 

انتخاب رنگ در مرحله بعدی می آید و الگوی درستی از پارچه برای مطابقت یا مخالفت با بقیه دکور اتاق نشیمن می باشد.

مدل پرده های حریر و گیپور والان دار

 

یکی از محبوب ترین و جدیدترین مدل های پرده در خانه های ایرانی استفاده از پرده حریر در ترکیب با والان ساده یک طرفه یا دو طرفه از جنس های  گیپور٬ مخمل و حریر است. والان قسمتی از پرده است که بیشتر جنبه تزئینی و دکوراتیو دارد. معمولا رنگ والان‌ها برای جلوه بیشتر با رنگ خود پرده تضاد دارند و در صورت امکان رنگ والان، هماهنگ با رنگ مبلمان خانه انتخاب می‌شود.

 

این سبک از پرده ها برای فضاهای بزرگ با پنجره های بزرگ و دلباز توصیه می شود. سبک این مدل پرده ها کلاسیک می باشد و با مبلمان استیل به خوبی ترکیب می شود.

جدید ترین مدل پرده

پرده پانچ مدل پرده‌های جدید پذیرایی ساده حریر

 

مدل پرده پانچ با وجود سادگی که دارد اغلب در دکوراسیون مدرن و حتی سنتی بسیار شیک و جذاب و چشم نواز جلوه می نماید، از این مدل پرده می توان برای پوشاندن پنجره های سالن پذیرایی و اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کرد.