افرادی که علاقه زیادی به  گل و گیاه دارند. اعتقاد دارند که داشتن گیاهان خانگی در رد و بدل شدن انرژی مثبت تأثیر زیادی دارد. این گیاهان قادرند هوای منزل  را تمیز کرده و هر اتاقی را خوشبو و شاداب می سازد. البته گفتنی است که گیاهانی هم وجود دارند . که به شما در داشتن حس بهتر کمک می‌کنند. پس چنانچه ایجاد فضای آرامش بخش و سالم برایتان حائز اهمیت است .تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با بهترین گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم.

 

بهترین گیاهان آپارتمانی و تصفیه‌کننده هوای خانه

در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین گیاهان آپارتمانی را معرفی نماییم:

دراسنا

گیاه خون سیاوشان(دراسنا)

این گیاه که معروف به درخت اژدها است از گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود که علاوه بر زیباتر کردن دکوراسیون منزل سبب تصفیه هوا  هم خواهد شد. گیاه خون سیاوشان ترجیح می‌دهد تا در زیر نور زیاد خورشید باشد اما می‌تواند در نور کم هم رشد کند. توصیه می‌کنیم بین دو آبیاری منتظر بمانید تا خاک آن خشک شود.

نعنا

نعنا

نعنا از بهترین گیاهان آپارتمانی است چرا که می‌توانید رشد آن را کنترل کرده. این در حالیست که این گیاه در باغچه و در خارج از خانه تمایل دارد تمامی مناطقی را که در دسترس دارد  را احاطه کند.

گل داوودی

گل داوودی

این گل زیباترین گیاه خانگی زینتی است که دارای گل‌های خوش رنگ و لعاب است. چنانچه از خاک مناسب و آب کافی بهره ببرید و آن را در مکانی از منزلتان که نورگیر است قرار دهید، نگهداری از آن برایتان بسیار آسان تر  خواهد بود. گل داوودی جذابیت و طراوت بی‌نظیری به فضای منزل شما به ارمغان خواهد آورد.

آلوئه‌ورا

این گیاه در نور غیر مستقیم و رطوبت رشد می‌کند، این در حالیست که اگر آبیاری آن را فراموش کردید مسئله چندان مهمی نخواهد بود.

 

فیکوس از دیگر بهترین گیاهان آپارتمانی

این گیاه با ظاهر جالبی که دارد طرفداران زیادی جذب کرده است و برای خانه‌های آپارتمانی و بالأخص دفاتر کار مناسب است. گفتنی است که فیکوس از نور غیر مستقیم خورشید استفاده می‌کند و بایستی خاک آن مرطوب باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم گاهی اوقات آن را با اسپری نم‌دار کنید.

 

گل عنکبوتی

یکی‌ دیگر از بهترین گیاهان آپارتمانی گل عنکبوتی است. این گیاه از رشد خوبی برخوردار بوده و خاک مرطوب  را  بسیار دوست دارد. این در حالیست که فراموش کردن آبیاری آن‌ها مسئله چندان مهمی نخواهد بود. بهتر است که این گیاه را در مکانی که نور زیاد و یا متوسط دارد اما تابش آن غیر مستقیم است نگهداری کنید. لازم به ذکر است که بایستی در فصل بهار و تابستان دو بار در ماه به آن کود داده شود.

 

بامبو از دیگر بهترین گیاهان آپارتمانی

چنانچه به فضای گرمسیری علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم در گوشه و کنار خانه و اتاقتان از این گیاه استفاده کنید. بامبو از گیاهانی است که به نور زیاد علاقه دارد اما تا زمانیکه به میزان کافی آب دریافت نماید در نور کم هم به خوبی رشد می‌کند. زمانی‌که این گیاه را آبیاری می‌کنید دقت نمایید که بیش از حد به آن آب ندهید و بین دو نوبتی که آن را آبیاری می‌کنید صبر کنید تا خاک سطح گلدان خشک گردد. این گیاه رطوبت را خیلی دوست دارد بنابراین به شما توصیه می‌کنیم آن را روی یک سینی که مقداری آب و سنگریزه دارد قرار دهید، با گذشت زمان که آب سینی تبخیر می‌گردد دوباره به آن آب بیفزائید.

 

گیاه همیشه سبز چینی

این گیاه معروف به نخشید یا آگلونما می‌باشد. گیاه همیشه سبز چینی از بهترین و محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود چرا که علاوه بر نگهداری آسان آن، انواع بسیار مختلفی دارد. این گیاه نور غیر مستقیم متوسط تا کم، خاک زه کشی شده و رطوبت را دوست می‌دارد. آب و هوای گرم را ترجیح داده و نیاز است که بین دو آبیاری خاک آن خشک گردد و دو بار در سال به خاک آن کود داده شود. جالب است بدانید که گیاه همیشه سبز چینی در فهرست ۱۰ گیاه تصفیه‌کننده هوا در لیست ناسا قرار گرفته است.