اگر تاکنون برای خرید مبل به فروشگاه ها  سری زده باشید با اسامی گوناگون مبلمان آشنا خواهید شد . و قطعاً در این بین اسم مبل کلاسیک و مبل های استیل و مبل راحتی به گوش شما خورده است. ممکن است ذهنیت روشنی در مورد اینکه مبل‌کلاسیک دقیقا چیست؟ چه ویژگی هایی دارد نداشته باشید . و  به خاطر پاسخگویی به سوالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد میشود. که مبل کلاسیک چگونه مبلی است تصمیم گرفتیم که این مطلب را برای شما تهیه کنیم تا با خواندن آن بتوانید اطلاعات کافی در این مورد را کسب کنید.

مبل کلاسیک

 کلمه کلاسیک از کجا آمده است؟

 ریشه کلمه کلاسیک مربوط به قرن 17 در اروپا و به معنی درجه یک و تراز اول است. که پیش از این که در صنعت مبلمان از این کلمه استفاده شود. در ادبیات و هنر از کلمه کلاسیک استفاده میشد. زمانی که صحبت از سبک کلاسیک و یا اثر کلاسیک می شود در واقع صحبت از سنت ها و اصالت ها به میان می آید. و مبل کلاسیک هم مانند یک اثر هنری با قدمت و با اصالت است. که با استفاده از این مبلمان در منزل خود می توانید اصالت و زیبایی را به ارمغان بیاورید.

مبل کلاسیک

ممکن است وقتی صحبت از اصالت می‌شود . خیلی از افراد فکر کنند که  این مبل قدیمی است. و ما به سبک مدرن و  به روز باشد علاقمند هستیم. اما اینگونه نیست و همیشه اصالت ریشه در فرهنگ افراد دارد. اگر بخواهیم به یک نمونه خیلی مشخص از کالای کلاسیک که کاملا با فرهنگ همخوانی دارد اشاره کنیم. می توانیم به فرش ایرانی اشاره کنیم . که در تمام دنیا آن را می شناسند. و مثل یک شناسنامه هنری که اثر هنرمندان ایرانی است شناخته می شود.

 مبل کلاسیک از کجا آمده است؟

 مبل های کلاسیک در اصل مربوط به کشورهای اروپایی است و اول آنها بودند که این مبل ها را تولید نمودند. از اصلی ترین تولید کنندگان مبل های کلاسیک ایتالیا است. که بعد از اروپا کم کم این مبل‌ها در کشورهای آسیایی هم جایگاه خود را پیدا کردند و در بین مردم محبوب شدند.

مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک را بهتر بشناسید

 

برای اینکه درک مناسبی از این نوع مبلمان داشته باشیم. بهتر است آن را به خوبی بشناسیم. کلاسیک صفتی است که ریشه آن از واژه لاتین کلاسیکوس (Classicus) و به معنی درجه اول است. از کلمه ی کلاسیک اول در زمینه ادبیات و هنر استفاده شد. آثار کلاسیک به آن هایی گفته می شود . که در ارتباط با سنت‌های قدیمی که با زندگی در زمان حال هماهنگ می شود و متناسب با شرایط حال است.

 

هنگامی که از واژه کلاسیک استفاده میکنیم. چیزی که به ذهن بیشتر  افراد می‌رسد قدیمی بودن دکوراسیون است. اما باید توجه کنیم که طرح های کلاسی هیچ وقت قدیمی نیستند .و این سبکها برگرفته از ریشه هنرهای اصیل می باشد. به طور مثال فرش ایرانی یکی از سبک های کلاسیک است . که هیچ وقت قدیمی نمی شود و همیشه جذابیت خودش را دارد . و نقش های موجود در این فرش ها ریشه در هویت و فرهنگ ایران دارد.

مبل کلاسیک

 این مطلب را نیز از دست ندهید: مزیت مبل سفید در چیدمان حرفه ای خانه

ویژگی های مبل کلاسیک 

 

 ظرافت و زیبایی در مبلمان کلاسیک

 

در بین انواع مختلف مبل هایی که در مکان های گوناگون ممکن است. ببینید خیلی خوب و محسوس متوجه می‌شوید که مبل های کلاسیک از ظرافت دلنشینی برخوردار هستند. و حضور آنها در یک محیط می تواند. یک حس خیلی خوبی را در محیط برقرار کند. 

 و این زیبایی و ظرافت مدیون منبت کاری ها و پارچه هایی است که در ساخت این مبل ها به کار رفته است . و نقش هایی که از طریق منبت کاری روی این مبل ها ایجاد می شود هنر دست طراحان است . این طرح ها باعث می‌شود که این مبل ها به گونه ای متمایز از سایر مبل ‌های دیگر باشد.

مبل کلاسیک

 این مطلب را نیز از دست ندهید: راهنمای خرید پاف؛ چیدمان خانه را هیجان انگیز کنید.

منبت کاری های مبل کلاسیک

 

 یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که مبل کلاسیک را از مبل راحتی متمایز می کند کنده کاری ها و منبت کاری هایی است که روی مبل کلاسیک انجام می شود . و هر چیزی که در آن هنر دست سازنده به کار رفته باشد معمولا قیمت بیشتری از محصولات مشابه دارد . و هرچه این طرح ها و منبت کاری ها ظریف تر باشند قیمت بالاتر خواهد بود.

مبل کلاسیک

فکر می کنیم که بعد از تمام مواردی که گفته شد حالا آشنایی بهتر و کاملتری با محصولات مبل کلاسیک دارید .و حتی بدون حضور راهنما می توانید خرید آگاهانه ای انجام دهید و از انتخاب خود رضایت داشته باشید.