از آنجایی که کارمندان ساعت های زیادی از عمرشان را در فضای کار می گذرانند، طراحی درست دکوراسیون داخلی در این فضاها اهمیت زیادی دارد. همچنین طراحی درست دکوراسیون داخلی یک فضای اداری، حرفه ای تر بودن شما را نشان می دهد. هرچه این طراحی با حرفه شما هماهنگ تر باشد، بهتر است.طراحی محیط کار بر همه چیز اثر می گذارد. از نحوه اجرای کار گرفته تا میزان اشتباهات کارمندان. در این مقاله از ایده چین قرار است طراحی داخلی یک بنا که از مسکونی به اداری تبدیل می شود را بررسی کنیم .

تغییر کاربری

مقاله های پیشنهادی: 

مبل شرکتی چیست؟ و کجا کاربرد دارد؟

اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

درباره مشخصات شرکت

مساحت زمین: ۳۱۵ متر مربع

مساحت زیر بنا : ۳۵۰ متر مربع

کاربری پیشین مسکونی بوده که به کاربری اداری تغییر یافته است.

روند بازسازی شرکت و طراحی درست دکوراسیون

از آنجایی که قرار است بنا تغییر کاربری دهد . و از یک فضای مسکونی به یک فضای اداری تبدیل شود باید ابتدا یک فضای کار اشتراکی ایجاد کرد. پس در قدم اول باید دیوار های اضافه حذف شود. اگر بنای مسکونی قدمت داشته باشد باید به سال ساخت و نوع سازه موجود ، باربر بودن دیوار ها و تاق ضربی داشتن توجه شود. زیرا گاهی برای جایگزین کردن دیوار های حمال ، نیاز به اجرای سازه می باشد. ممکن است نیاز باشد ستون ، فوندانسیون و شناژ اضافه شود و یا چند تیر از سقف برداشته شود. گاهی به علت نشستی که برای سازه های قدیمی پیش می آید سقف تراز نیست و باید توسط جک های هیدرولیک تراز گردد.

تبدیل کاربری

سلسله مراتب طراحی درست داخلی اداری جدید

در فضای اداری که قرار است ایجاد شود باید به سلسله مراتب درون سازمانی توجه کرد. معمولا طبقه همکف به عنوان فضای اصلی کار در نظر گرفته می شود . بهتر است اتاق جلسات، سرویس بهداشتی و آبدارخانه را شامل شود. و اتاق امور مالی و اداری و اگر فضا دارید اتاق استراحت و نمازخانه در طبقه بالا باشند. محلی برای غذا خوردن کارمندان و استراحت و تفکر نیز باید وجود داشته باشد‌.حتی بهتر است فضایی برای حرف زدن با تلفن همراه در اداره در نظر گرفته شود تا وقتی مشتریان مکالمه می کنند ، تمرکز و سکوت و آرامش کارمندان حفظ شود.

تغییر کاربری

طراحی جزییات درست

به جزییات ریز حتی کمد ها هم باید دقت کنید. کمد ها بر اساس نیاز کاربران طراحی می شوند و کابینت های آشپزخانه باید بر مبنای وسایل موجود، تعداد کارمندان و ‌… تعبیه گردد. میزها،قفسه های چوبی ،پارتیشن ها، مبلمان ها و حتی گلدان های مورد استفاده حائز اهمیت هستند. و نباید از آن ها غافل شد.

اگر فضای مسکونی ویلایی بوده باشد ،باید به پنجره ها دقت کنید و یک هندسه مربع داشته باشند. همچنین اندازه آن ها به گونه ای باشد تا مانع ورود و خروج افراد شود.

مطالب زیر راهم بخوانید: 

درب اتوماتیک حفظ جان و مال شما با آن هاست

فنگ شویی اتاق کار برای بالا بردن راندمان کاری کارمندان

تامین تاسیسات

با توجه به فرسوده بودن احتمالی بنای مسکونی و همچنین تغییر پلان، تاسیسات اولیه غیر قابل استفاده خواهد بود. در نتیجه ممکن است لازم باشد کلیه تاسیسات اعم از آب، گاز ، برق، تهویه، سرمایش و گرمایش همگی مجددا اجرا شوند. میتوان بر حسب نیاز مجموعه، سیستم شبکه،سانترال و تجهیزات برق اضطراری هم به تاسیسات اضافه شود‌.