با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی، رنگ قرمز، یادآور آتش و رنگی گرم  و پرشور است. انرژی اطراف را افزایش می‌دهد. و حس شادابی و طراوت را در فضا القا می‌کند. استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه و اتاق پذیرایی بیش تر از بخش های دیگر خانه توصیه می‌شود. این رنگ اشتها را افزایش می‌دهد و خواب را از سر شما می‌پراند. شاید برای استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون دچار نگرانی شده اید. زیرا رنگ قرمز در ابعاد بزرگ و به تنهایی خشم را برمی‌انگیزد. اما در این بخش از ایده چین به شما راهکارهایی می‌گوییم تا بتوانید تاثیر رنگ قرمز را تلطیف کنید . و از وجود این رنگ در دکوراسیون منزل خود لذت ببرید.

قرمز در دکور

این مطلب را نیز از دست ندهید: رنگ طوسی در دکوراسیون

قرمزِ همه کاره

این رنگ با نیت های مختلفی می‌تواند به کار رود‌ و “کسالت آور” تنها ویژگی ای است. که به هیچ عنوان در ذات قرمز نیست. شادی ، هیجان و خشم بازه های احساسی رنگ قرمز هستند. برای رسیدن به بُعد آرامش بخش رنگ قرمز بهتر است. از سایر رنگ ها کمک بگیرید.

قرمز

 

قرمز مایل به قهوه ای یا بنفش محیط را خیلی گرم تر و هیجان انگیزتر  از اتاقی با رنگ صورتی می‌سازد. هرچه به رنگ آبی نزدیک تر شویم. و آن را با قرمز ترکیب کنیم، آرامش و صمیمیت بیشتری در دکوراسیون  منزل القا می‌شود. و خبری از  خشم و خشونت نیست. اما با حرکت به سمت رنگ زرد، قرمزِ ما به سمت نارنجی گرایش پیدا می‌کند. و خلق و خویی خورشیدی در آن پدیدار می‌شود. قرمزِ مایل به نارنجی کاربرد زیادی بر دیوارهای آکسان دارد. و جنب و جوش و هیجان بالایی را در محیط به جریان می‌اندازد.

قرمز طلایی در دکوراسیون

رنگ قرمز در دکوراسیون پذیرایی

 

چند جزء از مبلمان را به رنگ قرمز انتخاب و برجستگی آن ها را در نمای اتاق تماشا کنید. ودیگر هیچ وقت احساس خستگی نمی کنید.  بهتر است برای استفاده از رنگ قرمز مبلمان یا دیوار را انتخاب کنید. نه هر دوی آن ها را. قدرت رنگ قرمز به حدی زیاد است. که حتی اگر این رنگ را فقط روی یکی از المان ها به کار ببرید، تاثیر خود را بر کل فضا نشان می دهد.

 

شاید رنگ قرمز، رنگ  مورد علاقه شما نیست . و نمی‌توانید با وجود آن حال خوبی داشته باشید. پس باید به جای رنگ قرمزِ خالص از این رنگ  در سایه های مختلف آن استفاده کنید. قرمز مایل به نارنجی یا قرمز و ترکیب آن با سفید.

 

اتاق نشیمن

 

اولین پیشنهاد ما برای استفاده از رنگ قرمز در اتاق نشیمن منزل تان، رنگ آمیزی دیوار است. قرمزِ آلبالویی مدت هاست جایگاه خود را در دکوراسیون سنتی ثابت کرده است. دیوارهای قرمز فضا را کمی کوچک تر نشان می‌دهد. اما تاثیر رنگ سفید را فراموش نکنید. مقداری از رنگ سفید و کرم را به نشیمن اضافه و مشکل را حل می‌کنیم. زیرا سفید و سایه های آن به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک می‌کنند.

این مطلب را نیز از دست ندهید: رنگ میکروسمنت چیست و چه کاربردی دارد؟

اتاق خواب

در انتخاب رنگ قرمز برای اتاق خوابتان احتیاط کنید. عقب بایستید. به اتاق خوب نگاه بیاندازیدش. و سپس تصمیم بگیرید می‌خواهید قرمز را کدام گوشه از اتاق قرار دهید. زیرا استفاده زیاد از این رنگ در اتاق خواب، به شما اجازه نخواهد داد آرام بگیرید . و به استراحت بپردازید.

 

قرمز در اتاق خواب

آشپزخانه

یکی از مکان هایی که می‌توانید از رنگ قرمز بدون ترس و نگرانی استفاده کنید. آشپزخانه است. در خانه های امروزی قلب خانه را  دیگر به صورت اتاقی مجزا در نظر نمی‌گیرند‌. و آن را در ارتباط با سایر بخش های خانه می‌سازند. قرمز جایگاه ویژه ای در آشپزخانه های مدرن پیدا کرده است. این رنگ اشتها را افزایش و دیوارها را نزدیک به هم نشان می‌دهد. و به این صورت فضایی دوستانه  و صمیمی ایجاد می‌ کند.

قرمز در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی

 

افزودن گرم ترین رنگ به سردترین بخش منزل، باعث می‌شود. فضایی کاملا گرم داشته باشید. رنگ قرمز را در وسایل و پرده های مخصوص حمام منعکس و برای داشتن فضایی کامل و زیبا از پالت رنگ قرمز استفاه کنید. رنگ های اصلی در کنار یکدیگر کنتراست ایجاد می‌کنند. رنگ آبی و زرد را به حمام اضافه کنید تا دچار گرمازدگی نشوید.

 

امیدواریم نکات گفته شده در استفاده از رنگ قرمز برای شما مفید بوده باشد.