مدل پرده مینمیال به پرده ای گفته می شود که هم مدرن و هم ساده باشد. پرده های کلاسیک دارای لایه های مختلفی هستند ولی پرده های مینیمال یک لایه می باشند و فضای کمتر ی به نسبت کلاسیک اشغال می کنند. پرده مینیمال از نظر طرح نیز از سادگی برخوردار است و نقش های کار رفته در این نوع پرده محو و پراکنده است‌ همین باعث شده تاثیر زیادی در ظاهر آن نگذارد و سادگیش را حفظ نماید.

یکی از قابلیت های این نوع از پرده تنظیم نور می باشد و می توان به راحتی میزان نور ورودی را تنظیم نمود. پرده های سبک امروزی بیشترشان مینیمال می باشند این مدل از پرده ها فضا را دل بازتر نشان می دهند.

 

نمونه هایی از پرده های مدرن مینیمال

 

شیدرول

پنل تراک

پلیسه

سیلوئیت

زبرا

هانیکوم

کرکره

پانچ

 

مزایای پرده مینیمال

 

شما می توانید از نوع پرده در اتاق خواب، آشپزخانه،پذیرایی و همین طور در اداره خود از پرده مینیمال استفاده نمایید. به دلیل سادگی این نوع پرده فضا داری انرژی بیشتری برایتان خواهد شد. این سادگی باعث می شود شما راحت بتوانید طرح و مدل مبل و دکوراسیون منزلتان را انتخاب کنید. اگر منزل شما دارای متراژ کمی باشد شما با نصب این مدل از پرده استفاده بیشتری از محیط را خواهید داشت.

سادگی این پرده دست شما را برای تغییر سایز باز گذاشته است. اگر شما قصد جابه جایی به خانه دیگری را داشته باشید می توانید همچنان از مدل پرده مینیمال خود استفاده لازم را بهره مند شوید.

 

تکنولوژی در مدل پرده مینیمال

 

استفاده از موتور برقی یا شارژی به عنوان مکانیزم حرکت دهنده به ساده تر کردن پرده مینیمال کمک می کند. با حذف شدن زنجیر کناری پرده که همیشه جهت جمع و بسته کردن به کار میرفت حال شما می توانید این کار را با تکنولوژی به کار رفته و با استفاده از ریموت انجام دهید.

در محل هایی مانند اداره که تعداد پرده ها بیشتر می باشند این مکانیزم برایتان کمک بیشتری خواهد بود.

دوام پارچه پرده مینیمال

 

برای اتاق هایی که نور زیادی از آنها وارد می شود بهتر است از پرده هایی که دوام بیشتری دارند استفاده شود زیرا نور آفتاب به مرور زمان باعث پوسیدگی پرده خواهد شد. بهترین نوع پارچه که دارای دوام باشد پارچه چیت، ابریشم فاکس، کتان و ابریشم زربافت می باشند.

انتخاب طرح هایی که نور خورشید باعث کم رنگ شدنشان نشود در اینجا حائز اهمیت است.

جنس پرده مینیمال

 

در اینجا توجه داشتن به اقلیم آب و هوایی محل زندگیتان می تواند شما را در انتخاب پرده مناسب بسیار کمک کند. اگر محل زندگیان دارای اقلیم آب و هوایی سرد می باشد بهتر است از پرده هایی که ضخیم تر هستند استفاده کنید. همچنین اگر در منطقه ای زندگی می کنید که اقلیم آب و هوایی گرم دارد استفاده از پرده های سبک و لطیف تر توصیه می شود.

 

رنگ پرده مینیمال

 

برای انتخاب رنگ شما باید به رنگ بندی دکوراسیون منزلتان توجه نمایید. شما می توانید پرده خود را با کاغذ دیواری، رنگ دیوارها، مبلمان ست نمایید.

بهتر است رنگ پرده را با توجه به رنگ دیوارها کمی روشن تر یا تیره تر از رنگ دیوار انتخاب نمایید تا هارمونی زیباتری به منزلتان بدهد.

طرح پرده مینیمال

 

اگر منزلتان از دکوراسیون شلوغی برخوردار است می توانید از یک پرده مینیمال ساده استفاده نمایید. اگر هم دکوراسیون ساده ای دارید می توانید از پرده ای که دارای کمی نقش و نگار می باشد بهره گیرید. اگر منزلتان دارای دیوارهای کوتاهی است با نصب پرده ای که دارای خطوط عمودی می باشد باعث می شوید ارتفاع منزل بلندتر به نظر برسد.

اندازه پرده مینیمال

 

شما برای اینکه اندازه های دقیقی برای دوخت پرده داشته باشید بهتر است از یک خیاط پرده کمک گیرید. اگر پرده خیلی بلند باشد باعث می شود اتاق دارای جذابیت بیشتری شود. البته برای پرده آشپزخانه بلندی پرده را تا لبه پایین پنجره در نظر می گیرند. پردهایی با قد بلندتر مناسب اتاق پذیرایی می باشند.

 

کلام آخر

 

پرده های مینیمال امروزه از محبوبیت زیادی میان مردم برخوردار می باشند. این نوع پرده ها مناسب دکوراسیون های مدرن هستند و مینیمال هستند. شما درانتخاب پرده مینیمال دستتان باز این باشد زیرا از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. بهتر است برای دلنشین تر و جذاب تر شدن فضا از پرده هایی که رنگ زمینه خنثی دارند استفاده نمایید.