امروزه طیف وسیعی از فست فودها را مشاهده می کنیم. هنگام طراحی فست فود، معماران، طراحان داخلی، مشاوران آشپزخانه، طراحان نور و متخصصان مراقبت های بهداشتی باید با یکدیگر همکاری کنند تا محیطی منظم و سازماندهی شده ایجاد کنند.

طراحی فست فود

اصول مهم در طراحی فست فود

 

عوامل بسیار زیادی برای طراحی قسمت های مختلف فست فود وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

 

طراحی داخلی فست فود

برای اینکه محیط فست فود شما  به روز باشد و از دید مشتری تکراری نشود باید هر 5 تا 10 سال طراحی داخلی آن را عوض نمایید. این کار به راندمان کاریتان کمک خواهد کرد.

طراحی فست فود

انتخاب برند و لگو مناسب

 

در زمان برپایی فست فودتان ، طراحی داخلی را بر اساس لگو برند خود شروع کنید. این برند هویتی ممکن است شامل تصاویر، رنگ ها، آرم ها و عبارات باشد. استفاده از برند در فست فود، تجربه استفاده از مکان را خاطره انگیزتر می کند.

طراحی فست فود

رنگ ها و تاثیر آن ها

رنگ ها در طراحی رستوران از جمله فست فود از دیرباز اصول مهمی در طراحی به شمار آمده است. در اکثر دکوراسیون داخلی رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد از محبوب ترین و پرکاربردترین پالت های رنگی هستند. طبق بررسی های علمی این رنگ ها در کنار ظاهر جذاب خود باعث تحریک اشتهای مصرف کننده می شود.
رنگها می توانند بر روحیه مشتریان تأثیر بگذارند، احساسات آنها را فعال کنند و بر انتخاب غذای آنها تأثیر بگذارند. رنگ های مختلف واکنش های متفاوتی را در آنها برمی انگیزد و می تواند احساس گرسنگی و تشنگی را در مشتری ایجاد کند.

 

انتخاب میز و صندلی مناسب

علاوه بر قیمت مناسب و زیبایی، راحتی میز و صندلی نیز بسیار مهم است. بیشتر رستوران های فست فود از سالن و صندلی استفاده می کنند و برخی از میز و صندلی های غذاخوری معمولی استفاده می کنند.
اگرچه داخل فست فود شما از چند قسمت مختلف تشکیل شده است. باید به هماهنگی نوع فرآوری چوب انتخابی در تمامی قسمت ها توجه شود. تاکنون، روند بسیاری از فست فودها ترکیبی از تم های روسی ، سنتی، روستایی و صنعتی است.

طراحی فست فود

چیدمان سالن غذاخوری

همانطور که از نام آن پیداست، تجربه غذا خوردن در فست فود سریعتر از رستوران های معمولی است. اکثر میزها کوچک هستند و برای اندازه های یک، دو و چهار طراحی شده اند. چیدمان باید به گونه ای باشد که اولا حریم هر میز رعایت شود و از طرفی تردد کارکنان و مشتریان دچار اختلال نگردد.

طراحی فست فود

نور مناسب

نور یکی دیگر از عناصر کلیدی طراحی داخلی است. زیرا سبک نورپردازی حال و هوای رستوران شما را تعیین می کند. از آنجایی که فست فود برای سرو غذا در نظر گرفته شده است، باید از لامپ های بیشتری در طراحی نورپردازی آن استفاده کرد. در نهایت، علاوه بر نورهای گرم و زرد، استفاده از نور طبیعی از طریق پنجره های بزرگ و لامپ های آویز بسیار مفید است.

طراحی فست فود

ایجاد فضای خانوادگی

اختصاص دادن قسمتی برای خانواده ها از نکاتی است که باعث جلب رضایت مشتری خواهد شد. کودکان را به خصوص هنگام طراحی مبلمان فراموش نکنید. زیرا آنها والدین خود را مجبور می کنند که بیشتر به رستوران شما بیایند. بنابراین برای تزیین فضای داخلی فست فود ایده آل است تا فضا را برای کودکان جذاب و سرگرم کننده کند.

 

طراحی آشپزخانه فست فود

قطعا آشپزخانه جزء لاینفک هر نوع رستورانی از جمله طراحی فست فود است و بیش از 60 درصد فضای داخلی را در بر می گیرد. فضای داخلی آشپزخانه نیز مانند اتاق غذاخوری در معرض دید مشتری است و باید به همان اندازه به توزیع فضای اصلی رستوران اهمیت داد.
فضای خاص آشپزخانه ارتباط مستقیمی با افزایش اعتماد مشتری دارد. هنگام طراحی آشپزخانه فست فود، اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات در دسترس کارکنان است و ایستگاه های آماده سازی غذا جداگانه وجود دارد.

طراحی فست فود

کلام آخر

 

تنها زیبایی برای فست فود کافی نمی باشد و طراحی باید با برنامه ریزی صورت گیرد.  تکمیل طراحی داخلی یک رستوران ممکن است تنها اولویت شما نباشد، زیرا اطمینان از اینکه به درستی انجام شده است برای عملکرد و گردش کار بسیار مهم است. نکاتی که در اینجا برایتان ذکر شد می تواند شما را در این راه کمک رساند.