داشتن توالت فرنگی در هر خانه ای مهم است، به خصوص برای زنان باردار و سالمندانی که از درد مفاصل و آرتروز رنج می برند. پس در اولین قدم برای خرید توالت فرنگی باید به سراغ بهترین توالت فرنگی برویم. در بازار انواع مختلفی از توالت فرنگی موجود می باشد که هرکدام دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

ویژگی های بهترین توالت فرنگی

توالت فرنگی از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت می باشند شما باید توالت فرنگی را انتخاب نمایید که مناسب اندازه سرویس بهداشتی خانه شما باشد.

بهترین توالت فرنگی

ابعاد

 

اگر قبلا از توالت فرنگی استفاده می کردید، اکنون باید توالت خود را بازسازی کنید. مرکز هندسه را از پیچ تا دیوار پشتی به دقت اندازه بگیرید. این اندازه متوسط ​​درب حمام تا قاب پشتی است. این شکل هندسی مربع در یک کاسه است. در صورتی که توالت فرنگی سرویس بهداشتی در کنج قرار گیرد این شکل به صورت مثلث می باشد.

سپس اندازه پیچ توالت روی دیوار را اندازه بگیرید. این دو بعد را با هم مقایسه کنید. اگر شعاع سنگ توالت شما کوتاهتر باشد، اندازه توالت جدید تقریباً برابر با اندازه سرویس بهداشتی خواهد بود. در غیر این صورت جا نخواهید داشت.
توالت های 10، 12 و 14 اینچی پرفروش ترین هستند. اگر تا به حال از توالت فرنگی استفاده نکرده اید، حتما موقعیت و ابعاد آن و همچنین مسیر، باز و بسته شدن کمد و کشوها را در نظر داشته باشید.

 

شکل کاسه توالت فرنگی

 

در کاسه توالت کاسه ها به دو شکل بیضی و دایره ای ساخته می شوند. اگر برای استفاده از توالت به فضای کمتری نیاز دارید، باید توالت گرد بخرید. کاسه های بیضی شکل 2 اینچ جلوی کاسه توالت ساخته شده اند حتما قبل از خرید حواستان به این مقدار ابعاد باشد.

بهترین توالت فرنگی

ارتفاع توالت فرنگی

ارتفاع توالت فرنگی به اندازه توالت از کف تا لبه کاسه است. اگر توالت شما توسط بزرگسالان و کودکان استفاده می شود حتما باید به ارتفاع آن توجه کنید.
اندازه استاندارد 14-16 است. این سایز برای سالمندان باید بلندتر و برای کودکان کوتاه تر باشد.

بهترین توالت فرنگی

توالت فرنگی یک تکه یا دو تکه

توالت فرنگی به دو دسته تقسیم می گردد: توالت یک تکه و دو تکه

دیواری از جدیدترین مدل توالت فرنگی می باشد. فلاش تانک در این مدل داخل دیوار کار گذاشته می شود.

 

ویژگی ها

لبه کاسه توالت دارای شیب می باشد که در هنگام شستشو لبه کمک می کند.
قطر لوله تخلیه در انتهای کاسه توالت فرنگی در انواع 2، 3 و 8 اینچی ساخته شده.

بهترین توالت فرنگی

انواع فلش تانک

در هنگام خرید به سایز فلاش تانک، سایز شیر تخلیه، محل دریچه تخلیه و سیستم تخلیه آب توجه کنید.
یک شیر تخلیه جدید به نام Dual Flush در تعدادی از توالت ها استفاده شده است. این سیستم جدید عمدتا فقط برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده می شود.

 

شیر تخلیه فلاش تانک را تخلیه می کند. هر چه شیر بزرگتر باشد، آب سریعتر خارج می شود. اهرم های تخلیه یا در کنار سنگ توالت، جلوی مخزن یا بالای مخزن قرار دارند.

بهترین توالت فرنگی

انواع سیستم تخلیه

توالت های مختلف سیستم های فلاشینگ متفاوتی دارند. اما به طور کلی سیستم تخلیه فلاش تانک ها به دو نوع سیستم تخلیه تقسیم می شود.

بهترین توالت فرنگی

سیستم تمیز کردن فشار بالا

در این سیستم هوای داخل فلاش تانک با فشار زیاد آب را به سمت کاسه توالت هدایت می کند. در این حالت فشار آب کل کاسه را تمیز می کند و احتمال گرفتگی توالت را کاهش می دهد.

 

سیستم شستشوی گردابی

این نوع سیستم شستشو جدید می باشد در واقع به صورت گردابی آب را از سوراخ های زاویه دار زیر لبه سنگ به سمت کاسه هدایت می کند.

بهترین توالت فرنگی

نشیمنگاه

برخی از برندهای توالت فرنگی قطعات را جداگانه می فروشند. با توجه به دکوراسیون سرویس بهداشتی می توانید نشیمنگاه توالت بخرید. برای خرید نشیمنگاه توالت به موارد زیر توجه کنید:

شکل نشیمنگاه بستگی به شکل کاسه دارد.
انواع نشیمنگاه ها از مواد مختلفی ساخته می شوند.
نشیمنگاهی که دارای آرام بند است ایمن تر می باشد.

 

سخن پایانی

 

توالت فرنگی یک ابزار نظافتی بسیار مهم است که هر روز مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین توجه به اصول اولیه خرید توالت فرنگی به شما کمک می کند تا بهترین توالت فرنگی خریداری نمایید.