سرامیک پالرمو مجموعه بزرگی از فناوری های تولید و تولید سرامیک است. این فناوری طراحی سرامیک در سال 1393 به طور رسمی در ایران آغاز به کار کرد. برند سرامیک پالرمو اخیراً دستخوش تغییرات و نوآوری های متعددی در صنعت سرامیک شده است.

محصولات گروه پالرمو زیر نظر و همکاری تکنسین های ایرانی و ایتالیایی با بهترین مواد اولیه، ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته روز دنیا تولید می شود. هدف اصلی سرامیک پالرمو تولید سرامیک درجه یک در سایزهای بزرگ و اسلب می باشد.

سرامیک پالرمو

سرامیک پارلمو چیست؟

 

سفال پالرمو نوعی سرامیک پرسلان با مقاومت بالا در برابر فشار، فشردگی و البته خط و خش و اسید است. سرامیک ها از کیفیت و نفوذپذیری بسیار پایینی برخوردار هستند و با داشتن این خاصیت به راحتی روی بسیاری از سنگ های ساختمانی که امروزه در بازار ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، عبور می کند.

سرامیک پالرمو

میزان سایش سرامیک ها و کاشی ها مطابق با ISO 10545-7 و ASTM C1027 قابل آزمایش است. در این آزمایش برای جلوگیری از ساییدگی سطح، از صفر تا پنج درجه بندی می شوند و می توان از آنها برای تعیین مناسب بودن برای موقعیت های مختلف استفاده کرد. سرامیک های کف مدرن در یک قالب بزرگ لعاب داده می شوند.

 

مزایای سرامیک پارلمو

 

پالرمو محصولی است که قدمت آن به قرن هفدهم در آلمان و انگلیس برمی گردد، اما از آن زمان به کفپوش مدرن تبدیل شده است. در سال 2018، 55 درصد از پوشش های کف و دیوار در صنعت ساختمان اروپا و آمریکا را به خود اختصاص داده است.

دلایل موفقیت و استقبال عمومی از سرامیک و چینی پالرمو عوامل زیادی است. اما به طور خلاصه ممکن است قیمت، سازگاری با محیط زیست، خوردگی و البته مقاوم در برابر اسید است. نصب ساده، آسان و تمیز و طراحی قابل کنترل در کارخانه، این محصول را به اندازه کافی منحصر به فرد کرده است که بر بازار تأثیر بگذارد.

سرامیک پالرمو

پالرمو پلاس و طراحی سرامیک کانتر

محصولات پالرمو به 2 دسته اصلی کانترتاپ و پالرمو پلاس (NOVA) تقسیم می شوند. این نقوش هر سال با شروع تقویم جدید میلادی تجدید چاپ می شوند و بر اساس معیارهای طراحی روز تغییر می کنند.

 

سرامیک پالرمو در مقابل بازار سنگ ایران

تولید سرامیک پالرمو با مجوز اروپا از اواسط دهه 90 در ایران آغاز شد و از سال 1396 و 1397 مشخص شد که سنگ های ساختمانی ایران رقبای اصلی دارند. به دلایل زیادی این رقابت برنده نشد و هر دو بازار کفپوش و دیوارپوش را با هم تقسیم کردند.

اما با وجود افزایش قیمت سنگ های ساختمانی ایران در سال جدید، مزایای پالرمو سرامیک افزایش یافته و بازی سنگ و سرامیک وارد مرحله جدیدی شده است.

سرامیک پالرمو

موضوع دیگر در بازار ساخت و ساز کیفیت ورودی مصالح است. یعنی کیفیت اندازه گیری خوبی بین هر دارایی برند وجود دارد. دلیل آن این است که پاشنه آشیل یک بلوک ساختمانی است. سنگ های معدنی را می توان از درجه A تا F طبقه بندی کرد، اما طبقه بندی سرامیک ساده است.

 

آینده بازار سرامیک پالرمو در ایران

بازار ساخت و ساز ایران را می توان به 3 بخش اصلی بدنه، لوکس و اقتصادی تقسیم کرد. با توجه به ویژگی های سرامیک های چینی، تمایل به استفاده از این محصول در بازار لوکس بسیار زیاد است. از سوی دیگر، ناآشنایی با حوزه اقتصادی و بدنه بازار و تمایل به اعمال گرایش های قبلی در تولید سازه ها تنها مانع گسترش آن کالاهایی است که در ساختمان داشته است. تغییر جهتی که سهم بخش قابل توجهی از بازار مصالح ساختمانی ایران را مشخص خواهد کرد.

سرامیک پالرمو

سرامیک پالرمو ضد خش و اسید

محصولات سرامیکی پالرمو با پوشش نانو به سرامیک های ضد اسید و خش تبدیل شده اند. برای تمیز کردن این نوع سرامیک مشکلی ندارید، می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و انتظار داشته باشید که از هر ماده ای تمیز شود و تخلل کم آن نشان دهنده مقاومت در برابر هر نوع ماده ای از جمله اسید است.

سرامیک پالرمو

سخن پایانی

 

این برند موفق به دریافت گواهینامه های استاندارد ملی ایران و CEاروپا، Centro ceramico ایتالیا و ITC اسپانیا شده است و با عزمی راسخ و پرتوان در حال توسعه و پیشرفت روز افزون در این صنعت می‌باشد. امیدواریم مطالب ذکر شده در اینجا برایتان مفید واقع شده باشد.