در فضاهای بسته طرح و رنگ انواع کف پوش و سقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از وسایل از جمله فرش مبلمان میزها و کمد را میتوانیم. با کف پوش خانه هماهنگ کنیم.

در این مقاله می خواهیم به معرفی چند کف پوش متداول بپردازیم.

کف پوش های چوب پنبه ای

کفپوش از چوب پنبه حقیقی ساخته می شود . و از پوست درخت بلوط گرفته می‌شود که اغلب در مناطق مدیترانه‌ای مخصوصاً در کشور پرتغال کشت می شود. به این دلیل برای تولید این نوع کفپوش احتیاج به پوست درخت بلوط داریم . در نتیجه تولید آن برای محیط زیست خطری ندارد.

کف پوش و انواع ان

از این نوع کفپوش در مکان هایی مثل استودیو استفاده می‌شود. که انعکاس صدا در آن مهم است. و باید محیط آرامی داشته باشند. چوب‌پنبه رنگی گرم دارد و به دکوراسیون خانه و یا اتاق شما حالتی بسیار طبیعی می بخشد. این کفپوش جزوه راحت ترین انواع کف پوش ها برای پا است و همچنین عایق صدای مناسبی است.

کف پوش های چوب پنبه ای در تمام نقاط خانه و به خصوص کتابخانه بسیار مناسب است. به وسیله واکس و یا پلیوریتن براق می شود. اگر این نوع کف پوش ها در آشپزخانه استفاده می شود. بهتر است از براق کننده پلیوریتن استفاده کنید. زیرا به مراقبت کمتری نیاز است.  و استحکام بیشتری هم دارد.

کف پوش و انواع ان 1

و همچنین نوع کفپوش جاذبه آب است. پس اگر آب یا مایع دیگری روی آن بریزید باید سریعاً توسط یک پارچه تمیز شود. چون به راحتی منبسط و منقبض می شود.

این مطلب را از دست ندهید: پارکت های ضد آب یا پارکت های قابل شستشو کدام مناسبترند؟

انواع کف پوش های لینولیوم

این نوع کف پوش یک مخلوط طبیعی ساخته شده از روغن تخم  کتان اکسید شده، خاک اره، سنگ‌آهک پودر شده ،صمغ کاج و رنگدانه های مختلف است. که برای اولین بار توسط شخصی انگلیسی به نام فردریک دالتون ساخته شده است.

انواع کف پوش های لینولیوم

این مواد بسیار محکم هستند و مدتها به طور وسیعی در همه فضاها مثل آپارتمان ها و حتی مناطق صنعتی استفاده می شد.

تا اینکه کف پوش های پلاستیکی به بازار آمد کف پوش های پلاستیکی مصنوعی کفپوشهای پلاستیکی در مقایسه با انواع کفپوش از نظر نگهداری بسیار راحت تر است و به طور چشمگیری بازار فروش لینولیوم را کساد کرد البته بسیار به کفپوش لینولیوم شبیه است.

انواع کف پوش های لینولیوم1

و مردم در بازار این دو نوع کفپوش را با یکدیگر اشتباه می گیرند. در صورتی که کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

کاشی های کف چرمی

کاشی ها در رنگ ها و سایزهای مختلفی وجود دارند. آنها بسیار زیبا و شیک هستند. و عایق خوبی هم برای صدا محسوب می شوند. ظاهرشان بسیار لوکس و گران قیمت است. و در زیر پا خیلی نرم و لطیف احساس می شوند .

کاشی های کف چرمی

در طول زمان شکل چرم عوض می شود. حتی جنس آن تغییر می کند و همیشه نو به نظر نمی‌آید. خیلی مقرون به صرفه نیست ولی بسیار زیبا و دلنشین است. این نوع کف پوش ها بسیار برای کتابخانه‌ ها مناسبند.

کاشی های چرمی را در آب و هوای خیلی خشک و یا با رطوبت زیاد نباید استفاده کنیم. کاشی های چرمی باید حداقل دو بار در سال واکس بخورد.

کاشی های کف چرمی1

انواع کف پوش موزاییک

این نوع کف پوش یک طرح یا تصویر مجازی به قطعات کوچک است. این قطعات کوچک می‌تواند سنگ مرمر و یا شیشه باشند. چیزی را که امروزه ما موزاییک می نامیم. برای اولین بار رومیان توسعه دادند.  و از آن ها برای کف و دیوار ها استفاده می کردند.

انواع کف پوش موزاییک

کلیساهای روم شرقی استفاده زیادی از موزیک های بسیار رنگارنگ و شگفت انگیز که حتی در آنها طلا هم به کار رفته است، کرده اند. اما طرح ها و ایده های بزرگ و قدیمی هیچ وقت از بین نمی رود. در طراحی جدید به صورت بسیار گسترده‌ای از موزاییک استفاده می شود. همین امروز هم طرح های موزاییک قدیمی را می توان در شهر پمپئی یکی از شهرهای ایتالیا مشاهده کرد.

انواع کف پوش موزاییک

نمونه های مدرن و امروزی موزاییک را که رنگ های بسیار شفاف و سازنده‌ای دارند را در حمام آشپزخانه و اتاق اصلی خانه استفاده می کنند.