بوتیک هتل چیست؟ مفهومی نسبتاً نوظهور در صنعت گردشگری است که اخیراً طرف‌داران خود را پیدا کرده است. این نوع هتل از اوایل دهه هشتاد در آمریکا و انگلستان رایج بوده است. قبل از اینکه بخواهیم به این سؤال که بوتیک هتل چیست پاسخ دهیم باید در مورد این مفهوم بیشتر بدانیم.

کلمه بوتیک یک کلمه فرانسوی است. از این اصطلاح برای معرفی مغازه‌های کوچکی استفاده می‌شود که کالاهای منحصر به فرد و خاصی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. این فروشگاه‌ها کاملاً برعکس فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند. تا این که این واژه و مفهوم وارد عرصه هتلداری می‌شود، به‌طوری‌که اقامتگاه‌هایی لوکس، مدرن، آرام، گرم و صمیمی و در عین حال منحصر به فرد ساخته می‌شوند.

بوتیک هتل
اما در سال 1385 اولین هتل به این روش در ایران تأسیس شد. متأسفانه در کشور ما اصطلاح بوتیک هتل به درستی تعریف نشده است و بسیاری از مکان‌های گردشگری به اشتباه به عنوان هتل بوتیک معرفی می‌شوند. این گونه هتل‌ها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند.

 

مشخصات بوتیک هتل چیست؟

 

هتل‌های بوتیک معمولاً دارای ویژگی‌های زیر هستند:

آنها بزرگ نیستند.

بوتیک هتل ها نباید خیلی بزرگ باشند، تعداد اتاق ها و مساحت این هتل ها باید به گونه ای باشد که صاحب هتل بتواند به خوبی با تعداد مهمانان کنار بیاید. به عنوان یک قاعده، بوتیک هتل ها باید از 10 تا 100 اتاق داشته باشند.

با وجود ظاهر متفاوت و معمولاً سنتی، مدرن و مجهز است.

بوتیک هتل‌ها به ویژه در ایران در خانه‌ها و مجتمع‌های قدیمی و سنتی ساخته شده‌اند. با این حال آنها تجهیزات مدرن و به روزی دارند. در طراحی بوتیک هتل‌ها سعی می‌شود از طرح‌های رنگی استفاده شود و طراحی آن پر زرق و برق نباشد.

صاحبان بوتیک هتل جایی که در آنجا اقامت دارید را به شما معرفی خواهند کرد.

هتل‌های بوتیک معمولاً در نقاط خاصی از شهر یا منطقه قرار دارند که نشان دهنده هویت آن شهر یا منطقه است و میراث فرهنگی و هنری آن منطقه را حفظ می‌کند. مانند بوتیک هتل‌هایی که در خانه‌های تاریخی یا عمارت‌های هر شهر ساخته شده‌اند.

بوتیک هتل

بهترین بوتیک هتل‌های ایران

با آب و هوای متنوع ایران و قومیت‌ها و فرهنگ‌های موجود، پتانسیل زیادی برای گسترش هتل‌های بوتیک در تمام نقاط کشور وجود دارد. خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد توسعه این نوع اقامتگاه‌ها در کشور بوده‌ایم. افزایش آگاهی مردم در آینده باعث ایجاد هتل‌های بوتیک استاندارد بیشتری در ایران خواهد شد.

 

بوتیک هتل حنا تهران

یکی از هتل‌های معروف و محبوب تهران، هتل هانا بوتیک است. این هتل بوتیک در محله‌ای جذاب به نام لولاگر واقع شده است. این خیابان در تهران به کوچه قرینه معروف است. زندگی در این محله یک ویژگی خاص و جالب است.
هتل حنا در خانه‌ای ۹۰ساله واقع شده است. اگرچه اصالت بنا در بازسازی این خانه حفظ شده است، اما طراحی مدرن آن بازتابی از تهران معاصر است.
یکی از خدمات جالب این اقامتگاه برگزاری تورهای موتور سواری برای مهمانان خود است.

بوتیک هتل

هتل درب شازده شیراز

هتل بوتیک درب شازده در خانه‌ای ساخته شده است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. هر اتاق در این هتل طراحی و دکوراسیون متفاوتی دارد. تلفیق معماری مدرن و سنتی فضایی منحصر به فرد را در این هتل ایجاد کرده است.
یکی از ویژگی‌های خاص این هتل وجود حمام سنتی در این خانه است که میهمانان را با فرهنگ دیرینه مردم این منطقه آشنا می‌کند.

بوتیک هتل

هتل پهلوان رزاز تهران

هتل سنتی پهلوان رزاز تهران نمونه‌ای مجلل از بوتیک هتل‌های ایرانی است که در یکی از بناهای تاریخی تهران واقع شده و با طراحی زیبای خود مسافران را به وجد می‌آورد. اگر به دنبال جایگزینی برای اجاره آپارتمان در تهران یا اجاره آپارتمان لوکس در تهران هستید، می‌توانید روی اقامت در این بوتیک هتل حساب کنید.

بوتیک هتل

هتل ایرمان قشم

یکی از معروف‌ترین هتل‌های ایران هتل ایرمان قشم است. این هتل در نزدیکی مرکز قشم و مراکز تجاری اصلی جزیره واقع شده است.

بوتیک هتل

سخن پایانی

 

ایران با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی و آداب و رسوم متفاوت خود دارای شهرها و مناطق متعددی است که برای تأسیس بوتیک هتل‌ها مناسب هستند. در سال‌های اخیر خانه‌های تاریخی و اصیل با معماری و فضای منحصر به فرد در ایران بازسازی و به عنوان بوتیک هتل و اقامتگاه گردشگران انتخاب شده است. اقامت در این بوتیک هتل‌ها برای مسافران بسیار خوشایند و تجربه‌ای بی نظیر برای آنهاست.