آیا با تأثیرات دریچه فن کویل در تهویه خانه آشنایی دارید؟ این دریچه در بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به گرم یا خنک کردن محیط اطراف کمک می‌کند. صرفه‌جویی در وقت، ایجاد ظاهر زیبا در محیط و جلوگیری از آسیب تنها چند مورد از مزایای این محصول هستند.

به کمک دریچه زیر فن کویل شما می‌توانید در صورت نیاز به راحتی به فن کویل‌ها و تأسیسات ساختمان دسترسی داشته باشید. با توجه به اینکه این محصول در مدل‌ها، ابعاد و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند، شما با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید بهترین انواع دریچه‌های فن کویل را خریداری کرده و از کارایی و کیفیت آن‌ها لذت ببرید.

مزایای استفاده از دریچه فن کویل

در ابتدا باید بدانید دریچه فن کویل که به آن دریچه زیر فن کویل یا دریچه بازدید فن کویل نیز گفته می‌شود به منظور ایجاد دسترسی آسان و راحت به دستگاه‌هایی مانند داکت‌ها و فن کویل‌هایی که اغلب در سقف قرار دارند استفاده می‌شود. ابعاد این دریچه‌ها به ابعاد دستگاه دمنده یا مکنده بستگی دارد.

از مهم‌ترین مزایا و دلایل استفاده از دریچه زیر فن کویل باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • برخورداری از دو حالت پره ثابت و تیغه متحرک
  • تنوع در طرح و رنگ
  • استفاده از رنگ کور‌ه‌ای الکترواستاتیک به منظور تثبیت رنگ
  • کمک به پخش مطبوع هوا
  • افزایش هوای بازگشتی به فن کویل
  • داشتن ظاهر مناسب
  • قابلیت ساخت در ابعاد و ضخامت مختلف
  • امکان جداسازی درب از قاب اصلی
  • تولید با متریال متنوع
  • قابلیت نصب فیلتر و صافی به منظور کاهش آلودگی
  • امکان سرویس و تعمیر تجهیزات از طریق آن
  • درب وزنه‌ای و لولایی
  • متناسب با شرایط جوی محل نصب
  • نیاز به حداقل فضای مورد نیاز برای جابه‌جایی (۱۵ سانتی متر)
  • وزن کم
  • ضد زنگ بودن
  • مکش هوا از چهار طرف

از دریچه فن کویل در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

در این باره باید بدانید انواع دریچه فن کویل در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی و در کلیه اماکنی که در آن‌ها از فن کویل سقفی استفاده شده است کاربرد دارند. به طور کلی نصب دریچه بازدید فن کویل در آپارتمان، هتل و ادارات از لحاظ اقتصادی نسبت به دیگر سیستم‌های حرارتی و برودتی به‌صرفه‌تر بوده و بسیار مورد استقبال قرار دارد.

 

انواع دریچه فن کویل

در یک تقسیم بندی کلی دریچه زیر فن کویل به دو مدل قفلی – لولایی و وزنه‌ای تقسیم می‌شود. هر یک از انواع دریچه فن کویل لولایی و وزنه‌ای در طرح‌های مختلف مانند گل سقفی، گریل دار، معمولی، مشبک و خطی طراحی می‌شوند.

مدل‌های وزنه‌ای به دو محصول تک شیار و دو شیار تقسیم شده و با توجه به میزان هوادهی دستگاه و سلیقه مشتری انتخاب می‌شوند. دریچه زیر فن کویل با درب وزنه‌ای در زمان نیاز به سرویس دستگاه کاملاً از قاب اصلی جدا می‌شود؛ اما در مدل لولایی درب از طریق لولا به قاب اصلی متصل می‌ماند.

علاوه بر این باید بدانید در ساخت دریچه‌های فن کویل از متریال مختلفی استفاده می‌شود که جهت آشنایی با آن‌ها، در ادامه به معرفی انواع دریچه فن کویل از لحاظ جنس می‌پردازیم.

دریچه زیر فن کویل چوبی

زیباترین و شیک‌ترین نوع دریچه بازدید فن کویل نوع چوبی آن است که با استفاده از چوب یا ورق ام دی اف توسط دستگاه‌های برش لیزری (CNC) طراحی و ساخته می‌شود. بیشترین تنوع طرح روی درپوش و بدنه (از لحاظ رنگ و لعاب) روی دریچه‌های چوبی فن کویل اجرا می‌شود.

از این رو متخصصان در طراحی داخلی ساختمان‌های شیک و لاکچری از این دریچه‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این رنگ پلی‌یورتان با پوشش پی وی سی از سطح چوبی بدنه این نوع دریچه‌ها محافظت می‌کند.

دریچه زیر فن کویل آلومینیومی

از دیگر انواع دریچه فن کویل باید به دریچه‌های آلومینیومی اشاره کنیم. مقاومت بسیار بالای فلز آلومینیوم در برابر حرارت، برودت، خمیدگی و رطوبت باعث شده است در صنعت ساخت محصولات هوارسانی به ویژه دریچه زیر فن کویل از این آلیاژ استفاده گسترده‌ای شود.

با استفاده از رنگ الکترواستاتیک ماندگاری رنگ این محصولات بالا بوده و از خاصیت ضد زنگ زدگی برخوردار هستند. همچنین تنوع رنگی بالای دریچه‌های زیر فن کویل آلومینیومی به طراحان داخلی به منظور دکور سقف کمک بسیاری می‌کند. تنوع دریچه‌های فن کویل در نوع آلومینیومی بسیار بیشتر از سایر مدل‌ها است.

دریچه زیر فن کویل آهنی یا گالوانیزه

در این باره باید بدانید استفاده از ورق روغنی یا گالوانیزه در روند ساخت دریچه‌های فن کویل باعث کاهش قیمت تمام شده این محصولات می‌شود. هر چند مقاومت دریچه آهنی فن کویل در برابر رطوبت پایین است؛ اما به‌کارگیری این مدل در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک می‌تواند به کاهش هزینه و تداوم روند کارکرد آن منجر شود.

دریچه زیر فن کویل پلاستیکی

در سال‌های اخیر استفاده از متریال پلیمری و پلاستیک ABS در صنعت هوارسانی بسیار افزایش یافته است و امروزه در ساخت دریچه فن کویل نیز از پلاستیک استفاده می‌شود. با توجه به کارکرد سیستم فن کویل با آب و وجود احتمال نشتی آب، لازم است از محصولاتی با مواد اولیه مقاوم در ساخت دریچه‌های فن کویل استفاده شود.

از این رو مقاومت بالا در برابر رطوبت، وزن سبک و تنوع رنگ و مدل سبب شده‌اند امروزه بسیاری از مشتریان برای خرید دریچه زیر فن کویل پلاستیکی اقدام کنند.

دریچه زیر فن کویل PVC

به دلیل ضد آب بودن متریال PVC، در مناطقی مانند شمال یا جنوب ایران که از آب و هوای مرطوب برخوردار هستند از این نوع دریچه استفاده می‌شود. قاب اصلی و درپوش این دریچه‌ها از جنس پی وی سی بوده و امکان طراحی فانتزی روی بدنه اصلی و درب آن وجود دارد.

دریچه زیر فن کویل استیل

از دریچه فن کویل استیل در بخش‌هایی با کارایی ویژه مانند پژوهشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های مرتبط با اسید‌های خاص استفاده می‌شود. تمام بدنه اصلی و درپوش این نوع دریچه با ورق استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ ساخته شده و حتی لولای مورد استفاده در آن نیز از این آلیاژ خاص ساخته می‌شود.

 

قیمت دریچه فن کویل

درمورد قیمت دریچه زیر فن کویل باید بدانید بر اساس فاکتور‌هایی همچون وزنه‌ای یا لولایی بودن درب دریچه، ضخامت بدنه، ابعاد، آلیاژ ساخت، نوع و کیفیت رنگ مورد استفاده، تعداد سفارش و طرح و مدل دریچه تعیین می‌شود. برای مثال قیمت دریچه زیر فن کویل از جنس ام دی اف گران‌تر از دریچه‌های آلومینیومی و آهنی است.

همچنین قیمت دریچه با درب لولایی بالاتر از قیمت دریچه‌های فن کویل با درب وزنه‌ای است. از سوی دیگر قیمت دریچه بازدید فن کویل در مدل‌های گل سقفی نیز گران‌تر از دریچه‌هایی با مدل‌های دیگر است.

تهویه نظری؛ عرضه باکیفیت‌ترین انواع دریچه فن کویل

اگر نمی‌دانید باکیفیت‌ترین دریچه‌های فن کویل را از کجا خریداری کنید، مطمئن باشید انتخابی بهتر از گروه صنعتی تهویه نظری نخواهید داشت. تیم مجرب ما افتخار دارد با سابقه درخشان بیش از ۲۰ سال در عرصه سیستم‌های تهویه و هوارسانی انواع دریچه‌های کولر، کانال سازی، هود صنعتی، دریچه‌های هدایت هوا و بسیاری محصولات دیگر را تولید کند.

شما با اطمینان به مجموعه تهویه نظری می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت‌ها، بهترین کیفیت و کارایی را تجربه کرده و آسایش و راحتی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. تیم ما با برخورداری از امکانات پیشرفته، متخصصان مجرب و آمار بالای رضایت مشتریان یک انتخاب مطمئن در زمینه خرید محصولات تهویه مطبوع برای شما عزیزان خواهد بود.