بازسازی و نوسازی مغازه یکی از پرهزینه ترین کارهایی است که می توانید برای توسعه کسب و کار خود انجام دهید. به همین خاطر می خواهیم نگاهی کلی به هزینه های انجام این کار داشته باشیم که می تواند به شما کمک کند تا در تخمین مخارج آن، دقیق تر عمل کنید.

بازسازی و نوسازی مغازه چیست و چرا مهم است؟

بازسازی و نوسازی مغازه از اقداماتی است که این روزها شاهد استفاده از آن برای ارتقای محیط کسب و کار هستیم. به طور قطع می توان گفت بهترین راه حلی که می توانید به جز تخریب و ساخت بنا از صفر، از آن کمک بگیرید تا بهترین محیط را ایجاد کنید، همین بازسازی و نوسازی مغازه است.

ابتدا در خصوص چیستی بازسازی و نوسازی مغازه می توان به تعریف زیر اشاره کرد:

تمام اقداماتی که منجر به اصلاح بنای آسیب دیده و یا تخریب و ساخت مجدد آن می شوند، بازسازی و نوسازی نامیده خواهند شد. این نوع اقدامات براساس هدف کارفرما به دو دسته تقسیم می شود. اول آنکه شما می توانید برای حذف کامل بنا و ساخت مجدد آن از صفر اقدام کنید که در این حالت عمل بازسازی صورت می گیرد. در حالت دیگر اگر بنا نیاز به تغییرات جزئی داشته باشد یا تمایل دارید برای افزایش زیبایی محیط، طرح هایی را به بنای فعلی اضافه کنید، عمل نوسازی صورت می گیرد.

در خصوص اهمیت انجام این کار نیز می توان به چند دلیل زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • جذابیت بیشتر برای مشتری که می تواند آنها را به سمت کسب و کار شما ترغیب کند.
  • استفاده بهینه از فضا: بازسازی و نوسازی مغازه می تواند به شما کمک کند تا با سازماندهی بیشتر و بهتر محیط، دسترسی بهتری را برای مشتریان و فضای بیشتری را برای محصولات خود فراهم نمایید.
  • افزایش فروش که با ایجاد مزیت های بیان شده در قسمت های قبل می توانید به چنین موردی دست یابید.

حال با این مقدمه، با ما همراه باشید تا راجع به هزینه های بازسازی و نوسازی مغازه صحبت کنیم.

بازسازی و نوسازی مغازه چقدر هزینه دارد؟

بررسی هزینه بازسازی و نوسازی مغازه، یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبین کسب و کار است. در این خصوص می خواهیم به صورت اجمالی، هزینه های کلی را برای یک نوسازی یا بازسازی مکان تجاری بیان کنیم که به شرح زیر هستند:

  • هزینه های مواد ساخت و ساز: اولین بخشی که می تواند عمده هزینه های ساخت و ساز را تشکیل دهد، مصالح ساختمانی می باشد. شما می توانید با جستجو در بازار مصالح ساختمانی، هزینه هایی که در این بخش وجود دارند را مشاهده کنید. به عنوان مثال، شما نیاز به کیسه های سیمان 50 کیلویی دارید که هزینه آن در مقطع کنونی در حدود 100 – 135 هزار تومان است. همچنین ماسه هر تن دارای قیمتی در حدود 135 – 250 هزار تومان می باشد. موارد دیگری نیز وجود دارند اعم از سرامیک، میلگرد، آجر، گچ و غیره. اینها همگی جزو مصالح ساختمانی محسوب می شوند که برای کارهای عمرانی به آن نیاز دارید.
  • هزینه های تهیه وسایل کار: دسته ای دیگر از هزینه ها برای بازسازی و نوسازی مغازه مربوط به ابزارهای کار است. البته این مورد معمولا در پروژه های کوچک توسط استادکار ارائه می شود. با این حال ممکن است برخی از افراد، به ابزارهای کار نیاز داشته باشند. در این حالت شما باید وسایلی نظیر بیل، فرغون، دستکش، چکش، فرز، قلم، کمچه و غیره را تامین کنید. ابزارهای تخصصی هر استاد کار مثلا متر لیزری و یا دستگاه جوش و مواردی از این قبیل توسط استادکار به محل آورده می شوند.

شما کارفرمایان می توانید تمام این ابزارها را به صورت آنلاین نیز تهیه کنید و قیمت ها را در لحظه بررسی نمایید.

  • هزینه مصالح ساخت و ساز: بخش دیگری از هزینه های بازسازی و نوسازی مغازه مربوط به مصالحی است که باید برای ساخت بنای جدید فراهم شوند. مثلا لوله های برق، شیرآلات آب، سنگ ساختمانی، وسایل و ادوات برقی، پانل ها و غیره که هرکدام براساس آنچه که قصد ساخت آن را دارید، سفارش داده می شوند.

دیگر هزینه های بازسازی و نوسازی مغازه

بخش دیگری از هزینه های بازسازی ساختمان تجاری عبارتند از:

  • دستمزد کارگران و استادها: نیروی انسانی که با آنها قرارداد کاری می بندید، هزینه هایی را به صورت روزانه یا بسته به پروژه (کنترات) دریافت می کنند. شما باید با استادکار توافق کنید که برای این بازسازی چقدر هزینه دریافت می کند. تخمین قیمت ها در این بخش کاملا به نوع پروژه، حجم کار و توافق شما با نیروی اجرایی وابسته است.
  • هزینه های شهرداری و عوارض: انجام ساخت و ساز، نیاز به اخذ مجوز و پرداخت یک سری هزینه ها به نهادهایی مانند شهرداری و غیره دارد. البته شما می توانید از طرح های تشویقی نوسازی اماکن استفاده کنید.
  • طراحی و دیزاین داخلی: از آنجایی که طراحی و دیزاین یک مقوله تخصصی است، شما نمی توانید به تنهایی محیط کار خود را بازسازی کنید. باید از خدمات شرکت های عمرانی نیز استفاده شود. در این حالت، نقشه های مهندسی و طرح هایی برای ایجاد بهترین فضا سازی توسط این مجموعه ها تهیه خواهند شد. سپس می توانید آنها را به استادکارها ارائه دهید تا طرح شما دقیق تر پیاده شود.
  • خسارات احتمالی: ممکن است در زمان انجام پروژه، خساراتی به همسایگان یا محیط عمومی وارد شود. در این حالت باید برای جبران مشکلات ایجاد شده نیز بودجه ای در نظر بگیرید.

شما کارفرمایان می توانید با استعلام این مخارج، متوسط هزینه بازسازی را تخمین بزنید.

معرفی بهترین مجموعه بازسازی مغازه

یکی از مهم ترین پرسش های شما صاحبین کسب و کار آن است که آیا مجموعه هایی وجود دارند تا پروسه بازسازی را خودشان انجام دهند؟ در پاسخ باید گفت بله؛ شما می توانید از سرویس های شرکت ها و گروه های خدمات عمرانی استفاده کنید. یکی از بهترین مجموعه ها در این بخش، گروه ساختمانی امین امیری نام دارد که از سال 1390 تاکنون فعالیت می کند. این مجموعه با تسلط بر اصول بازسازی اماکن تجاری، آماده نوسازی مغازه ها و طراحی داخلی آنها می باشد. شما کاربران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت aacg.ir مراجعه کنید.