از آنجایی که کتابخانه منزل قفسه های متعددی دارد. ممکن است دکوراسیون کتابخانه کمی دشوار باشد. اما با ایده های مختلف می توان طرح متفاوتی برای چیدمان و زیباتر شدن کتابخانه داشته باشیم. در این مطلب می خواهیم ایده ها و نکات کاربردی برای چیدمان ای بهتر از کتابخانه را ارائه کنیم.

دکوراسیون کتابخانه2

دکوراسیون کتابخانه در قسمتهای مختلف منزل

باید بدانیم کتابخانه را می توانیم در هر جای منزل قرار دهیم ‌ به همین دلیل ابتدا به نکاتی که برای قسمتهای مختلف منزل مهم است، می پردازیم.

دکوراسیون کتابخانه3

این مطلب را نیز از دست ندهید:سقف نورگیر راهی برای استفاده از نور طبیعی روز در فضای خانه

کتابخانه در قسمت پذیرایی

اگر کتابخانه در پذیرایی منزل قرار داده شود کانون توجه قرار می گیرد. بنابراین باید بهترین قسمت پذیرایی را برای آن انتخاب کنید . به موارد زیر حتما توجه کنید:

  • فضای کافی و مناسب برای قرار دادن آن
  • قسمتی که بتوان جایی برای نشستن و مطالعه برای آن در نظر گرفت
  • نور مناسب برای مطالعه در روز و شب

دکوراسیون کتابخانه4

دکوراسیون کتابخانه در اتاق خواب

بعضی از افراد تمایل دارند که کتابخانه را در اتاق خواب خود قرار دهند. اما لازم است نکاتی را رعایت کنند. مثلاً برای دکوراسیون آن می توانند از لوازم شخصی استفاده کنند. مثلا قاب عکس ها و یادگاری ها را در کنار کتاب های خود قرار دهند.

کتابخانه در اتاق کودکان

بسیاری از پدر و مادرها تمایل دارند. در اتاق کودک خود کتابخانه بگذارند. تا کودکشان به کتاب و کتابخوانی علاقه مند شود. برای این منظور بهتر است، ارتفاع کتابخانه کمتر باشد. تا دسترسی برای کودکان ساده تر شود. برای جذابیت بیشتر می توان عروسک ها و اسباب بازی هایی را در دکوراسیون کتابخانه استفاده کرد.

کتابخانه اتاق کودک : ایده هایی جالب برای ترغیب کودکان به مطالعه | آذینگر

کتابخانه در بالای میز تحریر

گاهی افراد ترجیح می دهند . در هنگام مطالعه درس خواندن و یا کار کتابها در دسترس شان قرار داشته باشند. بدین منظور بهتر است کتابخانه را بالای میز تحریر خود قرار دهند . در این صورت کانون توجه میزتحریر خواهد بود. در کتابخانه می توان ابزار و لوازمی که بیشتر با آنها کار می‌شود را چید.

فروشگاه اینترنتی کالاکاشانه | میز تحریر کتابخانه دار مدل M43

این مطلب را نیز از دست ندهید: مبلمان اداری،ایجاد فضایی شیک و راحت برای کارمندان در محیط اداری

دکوراسیون کتابخانه را بهتر کنیم

از اکسسوری های مختلفی مثل گلدان مجسمه تابلو و نقاشی میتوان استفاده کرد. و از آن ها را در دکوراسیون کتابخانه خود قرار داد. هر سلیقه ای می تواند اکسسوریهای مختلفی را انتخاب کند. اما بهتر است در کنار سلیقه شخصی تناسب لوازم با یکدیگر و کتاب ها را در نظر بگیریم.

در ابتدا جای مناسبی برای کتابخانه منزل در نظر بگیریم . اگر جای مناسبی را انتخاب نکنید هر چقدر هم که به آن دکوراسیون دهیم جذابیت زیادی نخواهد داشت.

دکوراسیون کتابخانه5

برای این که دکوراسیون کتابخانه شما بهترین شکل باشد . بهتر است کمی فضای است اضافه داشته باشید. کتاب هارا کیپ تا کیپ نچینید . کتاب ها را در یک خط و به طور عمودی بچینید.

می توانید برای این که فضای بهتری داشته باشید کتاب ها را به صورت افقی روی هم بگذارید . در این صورت فضای کافی برای قرار دادن دکوری ها را فراهم کرده اید.

کتاب ها را دسته بندی کنید تا در هنگام نیاز به یک کتاب همه کتاب ها به هم نریزد و آرامش کتابخانه شما به هم نخورد. پس ابتدا کتاب ها را دسته بندی کنید سپس به فکر دیزاین آن باشید.

میتوانید برای دیزاین بهتر رنگ کتاب ها را در نظر بگیرید و یک هارمونی از رنگ ها ایجاد کنید . البته برای این هدف دسته‌بندی موضوعی را به هم نزنید.

کتاب ها را بر اساس قد بچینید برای این منظور کافی است کتاب ها را از بلند به کوتاه قرار دهید.

هر طبقه از قفسه کتابخانه را به شکل یک تصویر نقاشی در نظر بگیرید .و فکر کنید چگونه می توانید طبقه را زیباتر کنید . بدین ترتیب می توانید برای هر قسمت دکوراسیون کتابخانه بهتری ایجاد کنید . از گل و گیاه برای دکوراسیون کتابخانه منزلتان استفاده کنید . از آنجایی که گل و گیاه استفاده از طبیعت در دکوراسیون منزل هستند . روح و رنگ زیادی را در کتابخانه شما ایجاد می کند. باید توجه کنید گیاهی که انتخاب می کنید با نور و دمای آن قسمت خانه سازگاری داشته باشد.

دکوراسیون کتابخانه5

می توانید در آن قفسه از کتابخانه از چراغ رشد گیاه استفاده کنید. هم گیاه تان سالم می ماند و هم جلوه زیبایی به کتابخانه می دهید.

سخن پایانی

درست است که زیبایی دکوراسیون کتابخانه بسیار مهم است. اما برای خرید کتابخانه کاربرد آن را در اولویت قرار دهید. ایده هایی که در این مقاله گفتیم را با سلایق شخصی خودتان ترکیب کنید تا دکوراسیون منحصر به فردی داشته باشید.