انتخاب و خرید تابلو مناسب برای منزل از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، چرا که این تابلوها می‌توانند به عنوان  نقطه ثقل اتاق در نظر گرفته شوند و زیباتر دیده شدن و یا نشدن منزل  را تحت تاثیر قرار دهند. تابلو چند تکه همان‌طور که از نامش مشخص است، تابلوهایی هستند که دارای چند بخش می‌باشند.

 

در برخی از موارد، تمام تکه های تابلوها به یک موضوع اشاره دارند و همانند یک پازل تکمیل کننده‌ی طرح هم هستند، اما برخی دیگر نیز به صورت کاملا مجزا درچند تکه تابلو ارائه می‌شوند و به موضوعات گوناگونی اشاره دارند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هر دوی این‌ها تابلوها باید با هویت بصری مشابه و ویژگی‌های یکسان ارائه گردند.

تابلو چند تکه

چند نکته‌ی مهم برای خرید تابلو چندتکه

 

همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد تابلوهای چند تکه همانند یک پازل هستند و هر بخشی از آن قسمتی از یک پازل را تکمیل می‌کند. اما به هنگام انتخاب و خرید تابلوهای چند تکه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ اندازه‌ی تابلو، طرح تابلو، اندازه‌ی دیواری که تابلو قرار است روی آن نصب شود و شکل تابلو از جمله‌ی مهم‌ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:سبک مراکشی در دکوراسیون داخلی از سبک های عجیب و غریب !!!

انداز‌ه‌ی تابلو

انتخاب اندازه‌ تابلو تا حد  زیادی به فضایی که در اختیار دارید، وابسته است. اما اکثر طراحان دکوراسیون  داخلی پیشنهاد می‌کنند که تابلوهایی بزرگ‌تر انتخاب کنید. تابلوهای بزرگ‌تر در بسیاری از موارد به کامل‌تر شدن دکوراسیون منزل شما کمک می‌کنند. خصوصا اگر داخل اتاق خالی باشد و تعداد مبلمان یا وسایل موجود در اتاق نسبت به بزرگی فضای آن کم باشد، یک تابلوی بزرگ به‌راحتی می‌تواند منظره‌ی جذاب‌تری ایجاد کند.

تابلو چند تکه

طرح تابلو

طرح تابلو به میزان زیادی به سبک دکوراسیون خانه شما بستگی دارد، اگر خانه‌ای به سبک مینیمال دکوراتیو کرده‌اید، باید طرحی را انتخاب کنید که متناسب با این سبک دکوراسیون است. اگر منزل شما به سبک سلطنتی چیده شده است، باید تابلویی انتخاب کنید که به سبک سلطنتی طراحی شده باشد. به طور کلی، طرح تابلوی شما به طرح دکوراسیون خانه شما وابسته است.

 

اندازه‌ی سقف

معمولا ارتفاع دیوار نقش بسیار مهمی در زیباتر دیده شدن تابلوها ایفا می‌کند. اگر ارتفاع دیوار شما بلند است و فاصله زمین تا سقف زیاد است، می‌توانید از تابلوهایی با تکه‌های کم و ارتفاع زیاد استفاده نمایید، اما اگر دیوار شما افقی است، تکه‌های تابلو را افزایش داده و از ارتفاع آن‌ها کم کنید.

تابلو چند تکه

مدل و شکل تابلو

تابلوها در اشکال مختلفی وجود دارند، شکل مستطیلی  جز رایج‌ترین تابلوهایی هست که ما شاهد آن‌  بوده‌ایم. شما می‌توانید براساس لوازمی که جلوی دیوار قرار داده می‌شوند، پیش زمینه دیوار و برخی از جزئیات دیگر داخل خانه به انتخاب تابلوی مناسب برای دیوار خود بپردازید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که به هنگام نصب تابلو ابتدا از مرکز شروع کنید و سپس اطراف تابلوی مرکزی را با مابقی تکه‌ها پوشش دهید.

این مطلب را نیز از دست ندهید: راز معماران موفق در جهان چیست؟

تابلو چند تکه

تابلو چند تکه فانتزی مدرن

این مورد از ترکیب سه کلمه‌ی تابلو ، فانتزی و مدرن ساخته شده است. فانتزی به هر چیزی گفته می‌شود که خیالی باشد و در آن از جادو، وقایع فراطبیعی و موجودات افسانه‌ای بهره گرفته می شود. مدرن همان‌طور که از اسمش مشخص است، به معنای شیوه‌های جدید  و تازه است.

 

حال اگر بخواهیم این کلمات را کنار هم بگذاریم به تابلوهایی می‌رسیم که از طرح‌های هنری جدید بهره گرفته و با یک شیوه‌ی بسیار خاص در سه تکه تابلو چاپ و یا نقاشی می‌شوند.

تابلو چند تکه

تابلو چند تکه دکوراتیو مدرن

 

معنای دکوراتیو  به این صورت است که  از یک نقاشی خاص یا طرح متفاوت برخوردار باشد و بتواند به عنوان یک دکور یا تزیین مورد استفاده قرار بگیرد. تابلوهای دکوراتیو نسبت به سایر تابلوها بیشتر در معرض دید هستند و تمامی توجهات را به خود جلب می‌کنند.