امروزه با روی کار آمدن سبک‌های جدید دکوراسیون و تغییر سبک دکوراسیون‌ها از سنتی به مدرن، تجملات سنتی در اکثر منازل بیشتر کنار گذاشته شده‌اند. اما نمی‌توان گفت علاقه‌ی مردم به تجملات و زرق و برق به طور کامل از بین رفته است. حتی در سریال ها هم، مثلا طراحی صحنه سریال زخم کاری به چشم می خورد.

هنوز هم در میان بسیاری از افراد تجملات برای نشان دادن قدرت استفاده می‌شود و عامل موثری در نشان دادن ثروت و رفاه محسوب می‌شود. این هفته در ایده چین به بررسی زرق و برق حاکم بر منازلی میرویم که در سریال پرطرفدار این روز‌ها یعنی «زخم کاری» به نمایش در آمده‌اند . با ما همراه باشید تا در دل این رفاه و بی‌نیازی حاکم در این خانه‌ها به دنبال سبک‌هایی از دکوراسیون بگردیم و آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

سریال زخم کاری

این مطلب را نیز از دست ندهید: طراحی صحنه سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی

درباره سریال زخم کاری

 

زخم کاری مجموعه نمایش خانگی ساخته‌ی محمدحسین مهدویان است که این سریال به صورت اختصاصی هر هفته از  فیلیمو پخش می‌شود . زخم کاری اقتباسی از رمان بیست زخم کاری به قلم محمود حسینی زاده است. و همچنین با الهامی از تراژدی مکبث اثر ویلیام شکسپیر ساخته شده است.

 

خلاصه داستان  سریال زخم کاری

 

شرکت خانوادگی ریزآبادی که با مدیریت نعمت ریزآبادی(با بازی سیاوش طهمورث) اداره می‌شود از شرکت‌های موفق ایران به شمار می رود که اکثر سهام‌داران و کارکنانش با هم نسبت فامیلی دارند. مالک مالکی(با بازی جواد عزتی) از کارکنان  مهم شرکت است که میل به ارتقای جایگاه خود در شرکت دارد و برای رسیدن به این جایگاه دست به کار‌هایی میزند و به دردسرهایی می‌افتد…

سریال زخم کاری،جواد عزتی

عوامل سریال

 

نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان

تهیه کننده: محمد رضا تخت کشیان

بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، سیاوش طهمورث و…

 

خانه‌ی حاج عمو؛ عمارتی با لوازم کلاسیک و سنتی

 

نعمت ریز آبادی یا همان حاج عمو، که صاحب هولدینگ موفق  و مشهور ریز‌آبادی است در خانه‌‌ی لوکسی ساکن است که متراژ آن به طرز باور نکردنی‌ای بالاست.  طراحی این خانه دقیقا  برازنده‌ی مدیرعامل یک شرکت بزرگ و مطرح است. سبک مدرن  در خانه‌ی حاج عمو  هیچ جایی ندارد و سبک کلاسیک یا به اصطلاح سلطنتی در خانه‌ی او حکم فرماست.

شتک فرش‌هایی که به‌نظر دستباف می‌رسند در خانه بزرگ او نقش پر رنگی را ایفا می کندد. چوب و رنگ چوبی که از اصلی ترین المان‌های دکوراسیون کلاسیک به شمار می رود در نقاط بسیاری از خانه او دیده می شوند. میز و صندلی و میزناهار خوری و مبلمان همه از جنس چوبی بوده و به شکل زیبایی کنار‌ هم چیده شده اند.

تابلوهای نقاشی قدیمی بزرگ و مجسمه‌های آنتیک قدیمی تجملات قابل رویت خانه‌ی ریز‌آبادی است. استفاده از رنگ‌های گرم در مبلمان و ترکیب خوب آن‌ها با رنگ پرده‌ها و فرش‌ها رنگ و نقش بسیار زیبایی به خانه او بخشیده که نمیتوان گفت در این رنگ و نقش زیاده روی کرده اما دارایی و ثروت خود را به خوبی به نمایش گذاشته است. کاغذ دیواری‌های طرح دار وپر زرق و برق شاید ظاهر شلوغی داشته باشند و خانه را بی نظم  نشان دهند اما استفاده درست و به جا از طرح‌های مناسب میتواند شکل و شمایل زیبایی به خانه بدهد.

خان عمو

طراحی صحنه سریال زخم کاری ،ویلای مالک؛ مطابق شخصیت کمال طلب سمیرا

 

نکته جالب توجه در دکوراسیون داخلی ویلای مالک و سمیرا تنوع و عدم یکنواختی در گوشه به گوشه‌ی ویلا است. سبک حاکم بر ویلا سبک مدرن است اما نمی‌توان گفت در ویلای آن‌ها به کلی با سبک روستیک خداحافظی شده است.

استفاده از نمای آجری در دکوراسیون داخلی خانه بسیار مناسب بوده و علاوه بر تنوع باعث نزدیکی سبک دکوراسیون به سبک روستیک شده است. در اتاق مشترک مالک و سمیرا ما شاهد تجملاتی هستیم که در محیط اصلی خانه  قابل رویت نیست. استفاده از رو تختی طرح دار پر زرق و برق اثباتی بر این تجمل است که خانه‌ی آن‌ها را از سبک دکوراسیون مدرن دور می‌کند.

سمیرا و مالک زخم کاری

طراحی صحنه سریال زخم کاری،خانه‌ی مالک در تهران؛ لوکس و مجلل

 

خانه مجلل و لوکس مالک و سمیرا در تهران نیز خبر از میزان قدرت طلبی سمیرا می دهد. برخلاف ویلای شمال، دکوراسیون خانه تهران کاملا لوکس و کلاسیک است. از مبلمان چوبی طلایی رنگ گرفته تا تابلوهای مجلل و بزرگ همه خبر از دکوراسیون  به سبک کلاسیک و به اصطلاح سلطنتی در این خانه می‌دهد. سمیرا این خانه بزرگ و مجلل را راهی برای دستیابی به آرزوهای بزرگ خود می‌داند. آرزوهایی که سال‌های سال  مالک را برای رسیدن به آن‌ها شکنجه کرده است.