در قرن بیستم یک تاجر نویسنده و سرمایه دار بزرگ آمریکایی به نام توماس لاوسون درخواست ساخت یک مبل راحتی را داد. بعد از ساخت مبل نام آن نویسنده را بر روی این نوع مبل گذاشتند.

مبل لاوسون یکی از متداول ترین مبل های امروزی می باشد. با گذشت سال های بسیار مبل لاوسون هنوز هم از اصالت قابل توجهی برخوردار است.

این نوع از مبل ها به خاطر راحتی که دارند محبوبیت زیادی در میان افراد پیدا کرده اند. سبک لاوسون کاملا راحت و نرم می باشد دارای کوسن های زیاد برای راحتی بیشتر هستند.

مبل لاوسون

ویژگی های مبل لاوسون

 

این مبل ها به صورت مبلمان ال و ال راحتی مورد استفاده قرار می گیرند. دسته های این مبل به نسبت مبل های دیگر از پشتی خود پایین تر می باشد، که باعث می شود فرد بتواند روی آن دراز بکشد و استراحت نماید. وجود کوسن های زیاد یکی از ویژگی های بارز این دسته از مبل ها می باشد. راحتی این مبل باعث شده است که تنها جنبه تزیینی نداشته باشد و ساعتها بتوان روی آن نشست بدون آنکه بدن خسته شود.

   مبل لاوسون

پارچه مبل لاوسون

 

علاوه بر مواردی که به عنوان کاربرد مبل لاوسن گفته شدند، باید به تناسب و هماهنگی عالی آن با سبک های مختلف، از کلاسیک و سنتی گرفته تا مدرن هم اشاره کنیم. برای تناسب نوع مبلمان باید پارچه رومبلی مناسب انتخاب کنید.به عنوان مثال برای سبک کلاسیک بهتر است که از رومبلی های با ظاهر براق یا متالیک استفاده کنید، برای سبک مدرن پارچه های شانل و برای سبک سنتی از پارچه های وینتیج یا قدیمی استفاده نمایید.

کسانی که دوست دارند مبل لاوسن آنها ظاهری براق داشته باشد توصیه می کنیم از پارچه های براق و اکلیلی استفاده کنند. کسانی که عاشق سبک مدرن هستند، چرم مشکی یا پارچه مشکی و سرمه ای همراه با ظاهری براق غوقا خواهد کرد.

مبل لاوسون

انواع کوسن مبل لاوسون

 

تغییر کوسن ها با توجه به سبک کلی منزل از شایع ترین ویژگی مبل لاوسون می باشد. شما می توانید با توجه به سبک مدرن منزلتان از کوسن های مثلثی شکل استفاده نمایید. همچنین اگر سبک منزلتان سنتی می باشد از کوسن های مربعی که با رشته های طلایی تزیین شده اند استفاده کنید. به دلیل باز بودن دست شما برای تغییرات این مبل طراحان و دکوراتورها به این مبل لقب آفتاب پرست را داده اند.

به عنوان مثال صدها مثل پارچه به عنوان رومبلی می توان استفاده کرد و در عین حال هیچ نگرانی بابت عدم تناسب آنها با یکدیگر نداشته باشید.

 

دکوراسیون با مبل لاوسون

 

اگر شما از سبک های مدرن در منزلتان لذت می برید چرم مشکی یا پارچه مشکی و سرمه ای همراه با ظاهری براق مناسب مبلتان خواهد بود. در ترکیب با این رنگ و طرح کافیست میز جلو مبلی از جنس چوب و لامپ ایستاده با بدنه کرومی رنگ استفاده کنید.ترکیب پارچه های رومبلی نخی گل گلی و چهارخونه یا مناسب با سبک وینتیج که در کنار آن میز سفید یا پاستیلی قرار داده شده نیز برای مبل لاوسن بسیار زیباست. کسانی که در منطقه سردسیر زندگی می کنند و قصد خرید مبل لاوسن دارند بهترین گزینه خرید پارچه شانل یا پشمی و نخی راه راه  است که حس گرما منتقل می کند.

مبل لاوسون

کلام پایانی

 

این مبل‌ها که طراحی نرم و راحتی نسبت به سایر مدل‌های مبل دارند، برای سلیقه‌ها و فضاهای مختلف در اندازه و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. مبل لاوسون بنیان گذار مبل راحتی بوده است. شما با توجه به شناختی که سعی داشتیم درباره این سبک از مبل را به شما بدهیم می توانید با خیال راحت آن را خریداری نمایید و با هرگونه دکوراسیونی از آن بهره مند شوید.