ستون ها نگهدارنده ی سقف و تقویت کننده ی دیوار ها هستند. و وجود آن ها در خانه ها لازم است. اما گاهی اوقات نمی توان آن ها را خارج از دید ساخت. این ستون ها صحنه های چندان خوشایندی نیستند اما به دلیل نوع معماری قابل حذف شدن هم نمی باشند. با این حال راه هایی برای تزیین ستون وسط خانه وجود دارد که در این مقاله از ایده چین ۸ ایده کاربردی برایتان داریم.

تزیین ستون

رنگ مناسبی برای ستون انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مناسب در همه جای خانه مهم است. اما برای تزیین ستون وسط خانه به دلیل اینکه در دید است اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد برای ستون ، رنگ های تیره تر انتخاب می کنند یا کاغذ دیواری های تیره و شلوغ روی آن می گذارند. اما این کار باعث می شود خانه درهم و برهم به نظر برسد. و ستون بیشتر از همیشه در چشم بیاید. بنابراین تا جایی که می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید.

تزیین ستون

آینه برای تزیین ستون وسط منزل مناسب نیست؟

درباره استفاده از آینه ها روی ستون وسط خانه و یا آینه کاری ستون نظرات متفاوتی بین طراحان دکوراسیون داخلی وجود دارد. برخی از طراحان اعتقاد دارند استفاده از آینه روی ستون وسط منزل خوب نیست و برخی دیگر آینه را یک گزینه خوب برای تزیین ستون منزل می دانند. شما برحسب سلیقه خود می توانید از آینه هم استفاده کنید.

به سبک دکوراسیون منزل توجه کنید

اگر دکوراسیون منزل شما سنتی است و مبلمان شما طراحی استیل دارد و کاغذ دیواری هایی با طراحی سنتی دارید. می توانید از گچبری های سنتی روی دیوار منزل استفاده کنید و یا از کاغذ دیواری های ساده کمک بگیرید و ستون را طراحی کنید. اما اگر منزلتان دکوراسیون مدرن دارد نباید ستون را خیلی شلوغ کنید.

بنابراین ، با توجه به دکوراسیون کلی منزل ستون وسط منزل را تزیین کنید و از متریال های مناسب استفاده کنید. رنگ، کاغذ دیواری، کاشی استخری، آینه کاری مدرن ، آجر سه سانتی ، چوب و … متریال هایی هستند که بر حسب سلیقه تان می توانید از آن ها استفاده نمایید.

تزیین ستون

برای تزیین ستون وسط منزل نور پردازی را فراموش نکنید

نور پردازی روی ستون در صورتی زیبا می شود که ابتدا طراحی مناسبی برای ستون در نظر گرفته باشید. به جای اینکه روی ستون چراغ های دیواری نصب کنید یا دور ستون ریسه بپیچید ابتدا طراحی مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. سپس طرح خود را اجرا کنید.

یک ایده زیبا این است که از ال ای دی های رشته ای کمک بگیرید و با اتصال آن ها به برق و یا سیستم نورپردازی هوشمند، نور پردازی ستون را هم هوشمند کنید.

گیاهان هم ایده خوبی هستند

ستون ها می توانند بستر مناسبی برای دکوراسیون سبز خانه شما باشند. مطمئنا شما هم می دانید که استفاده از گیاهان به خانه شما طراوت و صمیمیت می بخشد. و حس زندگی و زنده بودن را بیشتر می کند. برای تزیین ستون وسط منزل می توانید از گیاهان رونده استفاده کنید. و یا دور ستون یک باغچه مینیاتوری زیبا به وسیله کاکتوس های کوچک خلق کنید.

تزیین ستون

ساخت کتابخانه برای تزیین ستون وسط خانه

اگر دو ستون در منزل دارید، فضای بین این دو مکان مناسبی برای ایجاد یک کتابخانه دوست داشتنی است. کتابخانه ای که برای گذاشتن کتاب ها یا قرار دادن وسیله ها و لوازم دکوری میتوان از آن استفاده کرد.

ستون ها را می توانید به قفسه و یا شلف تبدیل کنید و لوازم دکوری را روی آن ها بگذارید. استفاده از شلف و گونیا هم کم هزینه است و هم کاربردی و زیبا.

تلویزیون را به ستون وصل کنید

اگر ستون وسط منزل شما پهن است و از دیوار ها فاصله مناسبی دارد. می توانید تلویزیون را روی ستون قرار دهید. اینگونه دیگر ستون وسط منزل شما اضافی و به درد نخور به نظر نمی رسد.

تزیین ستون وسط خانه به وسیله کاشی استخری

حتما شما هم کاشی های استخری را می شناسید. این کاشی ها ابعاد یک سانتی متر در یک سانتی متر دارند و می توانند ایده خوبی برای تزیین ستون وسط خانه باشند. حتی با کاشی های شکسته هم می توانید هنرمندی کنید و ستون وسط خانه را تزیین کنید.